Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje

willem.m schreef:
di 26 nov, 2019 19:34
Ik wilde een bericht (viewtopic.php?f=11&t=34104) melden omdat ik bang ben dat dit forum straks vol staat met aanbiedingen van (en aandacht voor) commerciële bedrijven. Maar als ik op de meldknop druk, staat er dat het bericht al is gemeld, maar dat heb ik niet gedaan.

Overigens heb ik een soortgelijk bericht van dezelfde winkel enkele weken geleden wel gemeld. Daar heeft de Moderator toen niet op gereageerd. Dus misschien is zo'n knop in de praktijk zinloos.
Ben het met Willem eens dat het adverteren van te verkopen producten door een commerciële partij keer op keer niet kan. Laat zo'n zaak advertentie ruimte kopen. Een lezing aanprijzen dat is waar zo'n commercieel draadje voor geschikt is. Maar enfin das mijn persoonlijke mening en dus (nog?) niet het beleid van de vereniging.

Ik snap dat een hoop mensen druk zijn geweest met de nieuwe site, alle respect. Maar zonder wat af te doen aan al dat werk en de moeite (dank daarvoor) vind ik persoonlijk de nieuwe website niet prettig ; opmaak doet ouderwets aan en is voor mij niet echt prettig in gebruik door verschillende visuele zaken zoals TE veel witruimte.
Nog twee dingen:

Op https://www.wereldfietser.nl/contact kan ik met mijn tablet geen oderwerp selecteren. Ook het minipijltje rechts doet het niet.

De tweede vindt ik erg vervelend: er staat geen fysiek of e-mailadres van de vereniging op de website, of het is erg goed verstopt. Bij gebruik van het contactformulier krijg ik geen bevestiging per mail. Als je dus iets belangrijks verstuurt sta je met lege handen. Je kunt dan nooit iets met zekerheid verstuurd hebben.
Leon schreef:
za 23 nov, 2019 17:57
Gefeliciteerd met de nieuwe website. Het ziet er goed uit. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. :D
Ik heb mijn fiets even van mijn avatar gehaald want hij paste niet in het ovaaltje. Wat anders verzinnen dan maar.
Gelukt, zie ik. Hoe de vorm van een passepartout inspiratie kan opleveren! :D

Overigens heb ik nergens last van te veel (overmatig scrollen) of te weinig (klevende letters of knoppen) witruimte. Gewoon er even lekker voor gaan zitten aan een 24"-monitor, mensen. ;)

Carl
Carl schreef:
do 28 nov, 2019 14:21
...
Overigens heb ik nergens last van te veel (overmatig scrollen) of te weinig (klevende letters of knoppen) witruimte. Gewoon er even lekker voor gaan zitten aan een 24"-monitor, mensen.
Je verwoordt precies wat ik ook al duidelijk probeer te maken: nog niet geoptimaliseerd voor gebruik met smartphones. Maar who cares? Wie heeft er tegenwoordig nog zo'n ding? Ik houd het forum bij op mijn smartwatch. :D

By the way: wat is het nut van al die aan/uit-codes onder een te schrijven bericht?
En wat is het nut van het vermelden van het maximum aantal bezoekers ooit van de website ("Het grootste aantal gebruikers online was 429 op wo 16 okt, 2013 14:24").
#toetersenbellenalarm

Capture+_2019-11-28-14-29-57.png
willem.m schreef:
do 28 nov, 2019 14:33
By the way: wat is het nut van al die aan/uit-codes onder een te schrijven bericht?
Ik zie ook het nut niet van de codes bij elk bericht: post_id=351131 time=1574948022 user_id=2324; ook dat is dubbelop. Ik hou niet zo van dubbelop; dat werkt meestal contraproduktief.
Maar alles bij elkaar is het wel heel wat prettiger werken dan de website van een willekeurige bank, waar je op elke pagina die je ziet minstens 50 wervende links ziet maar datgene wat je zoekt pas vindbaar wordt na het klikken van een onnavolgbare reeks kliks die je daarna nooit zult kunnen onthouden waardoor je het keer daarop voor dezelfde uitdaging staat.
Leon schreef:
do 28 nov, 2019 10:55
Nog twee dingen:

Op https://www.wereldfietser.nl/contact kan ik met mijn tablet geen oderwerp selecteren.
op mijn IPadPro MPDY2NF/A met ios 12.4.1 :oops: werkt de selectie wel.

Bijlagen

Eric op de Fiets schreef:Pro
Dat Pro doet het hem hé? Ik heb geen Pro. (Ook geen ipad). :D

Grappig bericht over "pro" stuff, met kern van waarheid, geschreven n.a.v. Airpods Pro: https://www.dpreview.com/opinion/164731 ... 9-aged-221
E2E5BFB5-231C-4BAC-B29B-25F92D1D725E.jpeg
Leon schreef:
do 28 nov, 2019 21:12
Eric op de Fiets schreef:Pro
Dat Pro doet het hem hé? Ik heb geen Pro. (Ook geen ipad). :D

Grappig bericht over "pro" stuff, met kern van waarheid, geschreven n.a.v. Airpods Pro: https://www.dpreview.com/opinion/164731 ... 9-aged-221
Carl schreef:
do 28 nov, 2019 14:21
Leon schreef:
za 23 nov, 2019 17:57
Gefeliciteerd met de nieuwe website. Het ziet er goed uit. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. :D
Ik heb mijn fiets even van mijn avatar gehaald want hij paste niet in het ovaaltje. Wat anders verzinnen dan maar.
Gelukt, zie ik. Hoe de vorm van een passepartout inspiratie kan opleveren! :D

Overigens heb ik nergens last van te veel (overmatig scrollen) of te weinig (klevende letters of knoppen) witruimte. Gewoon er even lekker voor gaan zitten aan een 24"-monitor, mensen. ;)

Carl
Als ik er even lekker voor ga zitten (ik heb een 34" monitor) dan wordt ik daar toch niet echt vrolijk van. De bijlage zal niet iedereen full-screen kunnen zien maar geeft wel een idee van de enorme hoeveelheid wit die dan te zien krijgt. Voor de mensen die er niet op willen klikken,linksboven zie je Menu Nieuwe Berichten en Actieve onderwerpen staan en in het blauw rechts mijn gebruikersnaam dat is zeg maar de grens links en rechts van het scherm.
Knipsel.JPG
Hallo,
Fijn om te lezen dat er zoveel positieve reacties zijn. Ik merk dat ik de afgelopen tijd niet meer op dit forum geweest ben, omdat ik het niet lekker leesbaar meer vind. Veel onnodige witruimtes en andere info, waardoor ik blijf scrollen.
Wat compacter had ik wel prettiger gevonden.
Groet, Petra.
Petra137 schreef:
vr 29 nov, 2019 13:48
Hallo,
Fijn om te lezen dat er zoveel positieve reacties zijn. Ik merk dat ik de afgelopen tijd niet meer op dit forum geweest ben, omdat ik het niet lekker leesbaar meer vind. Veel onnodige witruimtes en andere info, waardoor ik blijf scrollen.
Wat compacter had ik wel prettiger gevonden.
Groet, Petra.
Inderdaad ik kom ook veel minder hier nu.
Eric op de Fiets schreef:
do 28 nov, 2019 20:45
Leon schreef:
do 28 nov, 2019 10:55
Nog twee dingen:

Op https://www.wereldfietser.nl/contact kan ik met mijn tablet geen oderwerp selecteren.
op mijn IPadPro MPDY2NF/A met ios 12.4.1 :oops: werkt de selectie wel.
Op mij. IPad air2 Met ios 13.1.3 ook. ook.
Mooi deze nieuwe site. Merk wel dat in PB er iets niet helemaal goed gaat, een deel van het bericht loopt over. In vorige of volgende bericht. Het is hierdoor niet helemaal leesbaar.
Kan je wel een screenshot sturen! welk mailadres kan ik hiervoor gebruiken?

Groet, Marcel

Bijlagen

Wat betreft de favicon: mij lijkt dat het witte vierkantje rond de rode, dronken W geen deel uitmaakt van het ontwerp. Alleen de W lijkt me daarom op zijn plaats, en ook mooier :-).
Mooi ontwerp, ook goed te lezen op mijn Android Smartphone.
Wat ik wel mis zijn de leuke actiefoto's die bovenaan op de oude website stonden. Regelmatig werden die ververst, nu staat er iedere keer dezelfde fietser. Jammer.
Vooral jammer omdat mijn eerste iconische Wereldfietserstocht naar Noorwegen af en toe voorbij kwam :D .
Prachtig dat vrijwilligers deze update hebben gerealiseerd!!

Met zoveel wit op het beeldscherm heb ik een klein verzoekje, is het mogelijk een knop toe te voegen die het contrast omwisselt? (Ik kwam dat pas tegen op een andere website. )
Vaak, en ik kan het niet precies ontdekken wanneer, komt het menu-item "forum" uit bij het forumoverzicht. Soms echter bij de Actieve onderwerpen. Dat laatste heeft denk een voorkeur.
De knoppen Onbeantwoorde onderwerpen, Ongelezen berichten, Nieuwe berichten en Actieve onderwerpen nasst elkaar vind ik niet uitnodigend. Ik weet zelfs niet van alle 4 wat ze precies betekenen.

Ik denk dat het een idee is om het bezoek aan de site vlak voor en vlak na de update goed te analyseren om mogelijke afhaakmomenten te kunnen ontdekken. Het aantal berichten op het form van vandaag is namelijk niet echt sensationeel. Behalve raadplaatjeposters en dit bericht: twee. Dat is ver beneden het gemiddelde over de afgelopen 18 jaar. Dat was iets meer dan 50 per dag.
Klopt mijn rekensommetje? Ik hoop dat ik me vergis.
Leon schreef:
za 07 dec, 2019 22:59
Vaak, en ik kan het niet precies ontdekken wanneer, komt het menu-item "forum" uit bij het forumoverzicht. Soms echter bij de Actieve onderwerpen. Dat laatste heeft denk een voorkeur.
De knoppen Onbeantwoorde onderwerpen, Ongelezen berichten, Nieuwe berichten en Actieve onderwerpen nasst elkaar vind ik niet uitnodigend. Ik weet zelfs niet van alle 4 wat ze precies betekenen.

Ik denk dat het een idee is om het bezoek aan de site vlak voor en vlak na de update goed te analyseren om mogelijke afhaakmomenten te kunnen ontdekken. Het aantal berichten op het form van vandaag is namelijk niet echt sensationeel. Behalve raadplaatjeposters en dit bericht: twee. Dat is ver beneden het gemiddelde over de afgelopen 18 jaar. Dat was iets meer dan 50 per dag.
Klopt mijn rekensommetje? Ik hoop dat ik me vergis.

Zal ik eens een draadje openen over hoe geweldig goed mijn Santos Travelmaster 3+ bevalt?
Dat brengt vast weer wat leven op het forum :D :D :wink:
Edwin* schreef:
zo 08 dec, 2019 21:44
Leon schreef:
za 07 dec, 2019 22:59
...
Het aantal berichten op het form van vandaag is namelijk niet echt sensationeel.
...
Zal ik eens een draadje openen over hoe geweldig goed mijn Santos Travelmaster 3+ bevalt?
Dat brengt vast weer wat leven op het forum :D :D :wink:
Graag! Na het bijna liveverslag van Inge's bestelling werd het opeens stil. En dat terwijl het toch zo'n gewéldig merk is. Dus kom maar door zou ik zeggen :D