Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke kinderfietskar voor een jaar Israel en Jordanie? - Forum Wereldfietser

welke kinderfietskar voor een jaar Israel en Jordanie?

beste fietsers,
met mijn gezin met 3 kids (2,4 en 6 jaar) gaan we een jaar naar het midden oosten. we zullen vooral Israel en Jordanie aandoen. We willen graag veel gaan fietsen, maar de vraag is hoe? we willen graag een fietskar aanschaffen. onze oude zullen we als bagagekar gaan gebruiken. gezien de hitte lijkt me een fietskar met zijraam ventilatie handig, tevens moet het een kar zijn met vering ivm slechte wegen en een lichte kar ivm geaccidenteerd terrein en de hitte. nu zegt men dat ik 'oudere' kinderen heb (omdat ze al kunnen lopen) en dat je daarom een kunststof bodem moet hebben in de fietskar. Anderen zeggen dat zo'n kunststof bodem erg onprettig zit en het nogal stuitert.... ik weet het niet meer. Kunnen jullie uithelpen? alvast bedankt.
Ik heb geen antwoord voor je, maar wel een suggesties. Post je vraag ook bij http://www.fietsenmetkinderen.info. Daar is de kans groter dat je een antwoord, waar je wat mee kunt, gaat krijgen.
HansvanderVeeke schreef:Ik heb geen antwoord voor je, maar wel een suggesties. Post je vraag ook bij http://www.fietsenmetkinderen.info. Daar is de kans groter dat je een antwoord, waar je wat mee kunt, gaat krijgen.
Beter van niet. Dat forum is nagenoeg overleden. Op Facebook is nog wel een groep actief: Fietsvakantie met kinderen
dank je wel. ik ga het elders proberen ;-)
sarapep schreef:dank je wel. ik ga het elders proberen ;-)
Precies. Hier dus: https://www.facebook.com/groups/fietsva ... tkinderen/
:wink:
Consensus geeft dat de beste karren van Thule (Chariott)zijn.

- Doek is prima, de bodem is normaal gesproken niet dragen (en doek is erg sterk) kunststof schaal lijkt me overkill en zwaar.
- Chariott's hebben vering
- Wij hebben een Chariot met hitte gebruikt, het is en blijft een issue... maar dat geld ook voor buiten fietsen in de zon, zeker voor kinderen. Advies: De hitte vermijden (Schaduw) en dan niet fietsen.

Helaas is het wel een duur merk :(
Gaan jullie gewoon fietstochten maken daar, of echt op reis met de kar? En wat doe je met het derde kind, ze kunnen niet alledrie in de kar...

Ik heb ervaring met een Thule Chinook 2. Helaas al wel een aantal keer aanspraak moeten maken op garantie. Dat wordt telkens prima opgelost, en nu krijg ik zelfs een nieuwe kar omdat er ergens intern een schroefje is losgegaan waar ik zelf niet bij kan, en zij dit makkelijker vinden dan innemen en repareren. Ik heb dus straks waarschijnlijk wel een hele kar over...

Dat maakt 'm m.i. meteen ongeschikt voor een reis van langer dan pak 'm beet een maand. Dan wil je 'm onderweg zelf kunnen repareren. Een simpeler model Thule is dan echt beter. Hij valt niet direct uit elkaar, maar een fijn idee is het niet.
Mijn vrouw en ik hebben een Croozer kif for 2 en die bevalt ook prima, de standaard gemonteerde banden zijn niet super maar voor de rest is het een fijn ding. Kofferbak is giga en zomers gaat ie mee naar het strand en de hengels achterin, bij het strand het 3e wiel eraan en hup naar de waterlijn ermee, geniaal. Dagje efteling gaat ie mee in de auto en alle proviand en drinken achterin de kar :D
hartelijk dank allemaal. via marktplaats heb ik een tweedehands chariot corsaire xl gekocht, dus met extra hoofdruimte. Mijn 6 jarige past hier zelfs nog makkelijk in. heeft ook ventilatie bij de zijraampjes, niet de hoofdprijs hoeven te betalen en toch een goede fietskar. we zullen deze voor dagjestochten gebruiken, misschien soms twee daagse tochten. we gaan het meemaken hoe het is in de hitte en in de heuvels. dank allemaal.