Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen met kinderen in Israel en Jordanie - Forum Wereldfietser

fietsen met kinderen in Israel en Jordanie

beste fietsers,
we gaan met het gezin een jaar naar het midden oosten en dan vooral naar Israel en Jordanie. weten jullie leuke routes en hebben jullie sightseeing tips voor een gezin met kinderen? Is het aan te raden daar te fietsen met jonge kinderen (in een fietskar en achterop)? Ze zijn 2,4 en 6 jaar oud, waarbij de oudste een stevige mtb heeft.
ik ben benieuwd naar alle tips en tools. alvast bedankt!
Zo'n 15 jaar geleden ben ik 2 maanden in deze landen geweest, maar niet met de fiets.
Eerlijk gezegd zou het niet in me op komen om daar uitgebreid te gaan fietsen, zeker niet met kinderen. Het is er uitgesproken heuvelachtig en waar de wegen minder steil zijn daar zijn ze vaak erg druk.
Het zal niet onmogelijk zijn, maar informeer je goed tevoren of het echt wat is voor jullie.
dank voor je antwoord Jan Eleveld. het zou ook niet mijn eerste keuze zijn. we zijn er vanwege het werk en willen het zo aangenaam mogelijk maken door tevens te doen wat we leuk vinden; fietsen met de kinderen.. vandaar. dus als er mensen zijn die tips hebben, graag.
Ik heb een paar jaar terug een tijd in Jeruzalem gewerkt, en er ook gefietst. Heuvelachtig is echt een understatement, zeker als je bedenkt hoe warm het kan zijn. Ik vond het verkeer ook eng. In de praktijk fietste ik alleen maar op zaterdag, als de helft van de bevolking van zichzelf binnen moet blijven. Ik reed dan in de heuvels ten westen van Jeruzalem. Andere richtingen waren politiek/militair gevaarlijk, of in het geval van de weg naar de Dode Zee druk en vol stinkende vrachtwagens.
Wel is het fietsen in Israel in opkomst, en er kan zo maar veel veranderd zijn: er worden nogal wat atb routes aangelegd. De politieke landkaart blijft helaas erg ingewikkeld, met hier en daar plekken waar je beter maar niet naartoe kunt gaan.