Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek Mountain Train 241 - Forum Wereldfietser

Trek Mountain Train 241

Hallo allemaal,

sinds een jaar fietsen wij met de Trek Mountain Train achter de fiets van mijn vrouw. Nu hangt deze aanhangfiets altijd ietsje scheef achter de fiets. Het lijkt wel alsof de bevestingsbeugels scheef zijn gelast t.o.v. de rest van de aanhangfiets. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Of is het gewoon kwestie van accepteren en doorfietsen :roll:
Ja. Of zelf iets proberen te knutselen waardoor er een stijvere verbinding ontstaat, Succes :roll:
Enige fatsoenlijke aanhangfiets is de Burley Piccolo. Helaas. Als je kinderen er nog jaren gebruik van gaan maken zou ik op zoek gaan naar een Burley.

http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fie ... 3KLfjXYbIU
Bedankt voor je reactie gios!

Ik heb de twee delen waaruit de aanhangfiets is opgebouwd nog eens uit elkaar gehaald. Nu blijkt dat de verbinding tussen de framehelften helemaal niet in lijn is met de koppeling. De fiets kan dus per definitie niet recht achter de fiets hangen :shock:

Ik wilde eerst de koppeling zelf nog verbouwen met een paar nieuwe lasrupsen, maar de verbinding bij het tussenstuk durf ik toch niet aan. Wel gek dat men daar niet een fatsoenlijk recht frame van heeft kunnen maken...
beste redmiller,

ik lees dat je kunt lassen en mogelijk meer bewerkingen kunt: kun je een soort overgangsstuk maken? daaraan bevestig je de (scheve) aanhangfiets aan en het overgangsstuk zit aan de zadelpen. het overgangsstuk heeft een 'hoek' zodat je het schuinhangen compenseert.

of zoals je aangeeft rechtbuigen.
ik ben benieuwd naar een beeld: kun je een fotooke plaatsen?

ik heb overigens heel goede ervaringen met de Add Bike: fijn rij-/stuurgedrag o.a. heel goed volgen), amper scheefhangen, kinderzitje boven de bagagedrager, etc.

groet! hoogframe
@hoogframe:

inmiddels fietsen we met de combinatie en onze dochter lijkt er geen last van te hebben. Ik ben toch een beetje bang dat de buizen dermate dun zijn, dat ik een gat in de buis zou lassen. Het lijkt echt een productiefout, andere aanhangfietsen van trek hebben dit niet.
fijn dat het nu beter werkt!
ik heb nog even zitten kijken op google: de buis is een vierkant profiel... bij een ronde buis zou je die nog kunnen doorzagen en er een ronde binnenbuis in kunnen zetten en die iets verdraaid vast kunnen zetten (gat boren en bout er doorheen).
het werkt nu beter en het voldoet dus: mooi zo!
groet, hoogframe