Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kinderfiets kind 135 cm - Forum Wereldfietser

kinderfiets kind 135 cm

Hoi.
We willen dit jaar toch wat rondfietsen met de tent in NL/BRD. Oudste zoon moet zelf fietsen(beide ouders zijn bezet met een aanhangfiets of fietskar).
We zoeken een redelijke fiets voor een fietsvakantie.
Hoeft niet heel top en duur te zijn omdat we thuis niet zoveel hoeven te fietsen en ach hoeveel km maak je nou op een fietsvakantie met een zelf-fietsend-kind van 7 jaar jong en 135 cm lang. Dus een Santos of Frog oid lijkt mij niet nodig en vind ik eigenlijk ook te duur.




Ik snuffel wel wat op Marktplaats (mijn favoriete fietswinkel) en dacht verder aan Decathlon.

Ik lees graag wat tips en ervaringen.

Wensen:
-paar versnellingen
-bagagedrager of de mogelijkheid tot
-betaalbaar
-verende voorvork wordt door kind erg gewaardeerd dus geen bezwaar
-geschikt voor kind van 135 cm / 7 jaar (kan 24inch dan al?)

Had laatste een Batavus snake gehuurd die vond hij geweldig.


Bij voorbaat dank voor de reacties.
Mijn 10 (bijna 11)-jarige is even lang :shock:
Wij hebben voor hem dit voorjaar via Marktplaats een Trek gekocht. 21 versnellingen, geen vering, maar ook geen bagagedrager, spatborden etc, die heb ik zelf opgebouwd.

24 inch moet gezien zijn lengte goed kunnen. Probeer het anders eens in je omgeving.
Tip: zoek op Marktplaats op merknaam (Trek, Giant, Bulls etc) en bekijk dan wat je aanspreekt.
mijn ervaring is:
als het iets meer een 'stads'-fiets met 3 versnellingen mag zijn, kijk dan eens op marktplaats.nl en zoek op batavus gabana 24 inch of op sparta young 24 (en zoek er één uit met een niet te 'zoete' kleur (want het is voor een jonge vent, zo lees ik)). zo'n fiets heeft én velgremmen én een terugtraprem, 3 naafversnellingen en een dichte kettingkast en een achterdrager.
(die 3 versnellingen kun je zelf (of je fietsenmaker) wat lichter maken door het achtertandwiel op het achterwiel te vervangen door één met één of twee tanden meer en er gelijk ook een nieuwe ketting (en die moet dan ook éen of een paar schakels langer zijn) op te (laten) zetten. zo maak je de versnellingen (verzetten) de nodige procenten lichter en kun je ook met bagage of in wat wisselender terrein gewoon fietsend boven komen. zo'n tandwiel (eigenlijk: kettingwiel) bestel je gewoon via internet bij internetbikes.extensie of een vergelijkbare site.

wil je meer een sportfiets met ook meer versnelling, zoek dan een jongensmountainbike met wielmaat 24 inch (en framehoogte (voor zo ver die staat aangegeven...) tot zo'n 40 cm.
zoek dan bijvoorbeeld eens op Cube 260 of Cube 240 .

succes! hoogframe
Bedankt voor de tips.
Die Cube is echt mooi. Helaas nu even geen geschikte prijs/afstand/etc. op MP. Maar ben nu bezit met een Trek 220 via Marktplaats.
Vroeg mij alleen af hoe jullie achterrekjes op zo'n fiets krijgen. Vastmaken aan de zadelpen?

Groet Marieke
er is van alles aan bevestigingsmateriaal te koop, maar het is ook zoeken naar jouw speld in de hooiberg. ik heb even ge-google-ed op bevestiging achterdrager of idem achterdrager . vooral de bevestiging van de voorkant van de drager is een punt want je moet naar die lage staande achtervorken van het kleine frame (wat je al aangaf, sorry). dat haal je met langere stangetjes (die dan weer aan je drager moeten passen...), zie hier: http://fietskopenonline.com/product/3/7 ... rager.html
bevestigen aan de staande achtervorken met klembanden. zie hier: https://www.giga-bikes.nl/50823-m-wave- ... iging-set/
of met een speciale zadelklem met gaten/plek voor de drager (maar dan moet de binnenmaat van 28.6mm net bij jouw fiets passen...). zie hier: https://www.internet-bikes.com/113644-m ... -mm-zwart/

ik denk dat je met wat zoeken op deze drie sites kunt vinden wat je zoekt en hopelijk kunt voorkomen dat je voor meerdere verzendkosten moet betalen. kijk goed wat bij jouw drager past en misschien is één setje voldoende.

succes! hoogframe
En het werd deze: http://archive.trekbikes.com/us/en/2010 ... 20/details voor een zacht Marktplaats prijsje.

Bagagedrager is idd een puzzel. Nu is besloten dat hij geen bagage hoeft te vervoeren. Probeer nog wel spatborden maar dat is schijnbaar 'heel suf' (is ook wel een beetje zo:)
We hebben nu, onze middelste van de kar naar de aanhangfiets verhuist, best veel pakruimte.

Allen wederom bedankt.

@Suuske; hij is toch echt 135 cm met 7 en half jaar jong. Geen idee hoe dat komt, behalve dan door groeien :D Het is nou niet dat hij zijn spinazie en wortels zo goed eet...
De Trek 220 heeft een fietsvakantie van 14 dagen prima volbracht (en de zevenjarige eigenaar ook). Er is probleemloos tot max. 50 km meegefietst. Tempo lag rond de 13-15 km per uur. Ik heb weinig klachten gehoord.Schakelen ging redelijk al wilde zoonlief niet altijd geloven dat het fijner was om een ander verzet te pakken. (Ouders weten het ook altijd beter). We hebben er geen bagagedrager opgemaakt alleen een spatbord. Prima fiets dus. Super leuke fietsvakantie in NL mee gehad.
Slechte nieuws: fiets is vannacht uit de voortuin in Almere gestolen. AXA Kabel was doorgeknipt. Ik ben boos :twisted: en mijn zoon ook.

Dus mocht iemand nog tegen deze fiets aanlopen: Afbeelding
graag PB. Alvast dank. Dit is een archiefbeeld.De fiets is later voorzien van spatbord en rood mandje op het stuur. Waarschijnlijk kansloos verhaal.. maar goed.

Desalniettemin een prima fiets voor een kind van 135cm om op fietsvakantie te gaan.
in het Te Koop/Te Ruil topic staat nu een Frogbike 62 te koop. Onze dochter fietst ook op dit maatje en heeft er meer dan plezier van! Vandaar nog tilde ik een fiets op van een Nederlands A-merk en wat een enorm verschil in gewicht t.o.v. de Frog. Dat is wel waar onze kinderen de hele dag mee moeten rondfietsen...

Succes!
Die lijkt inderdaad precies op de fiets van mijn zoon (maar hij heeft denk ik een ouder model en geen vering). Prima fiets, bij ons kon er ook goed een bagagedrager op (oogjes op achtervork). Ik heb er een Racktime Fold it fix opgezet (kwam deze naam tegen bij de fietsen van Frog bikes), besteld via Experty.

Maar dat 'ie gestolen is... :(
Hou Marktplaats in de gaten en als je 'm vind, neem dan eerst contact op met de politie.
Dank voor de tips, ook over het rekje. Ik en kind vinden een ATB veel stoerder dan een reisfiets. Dus het wordt weer zoiets.

Hou idd Marktplaats in de smiezen maar ja dat zullen die crimineeltjes ook wel weten..dus ik denk niet dat ie daar wordt aangeboden...Koop zelf op MP alleen van particulieren, check altijd even of ze niet vaak fietsen in de aanbieding hebben, juist vanwege de kans op helers. Maar ja zeker weet je het nooit echt.