Hey allemaal,
Deze maand zijn we trotse ouders geworden van ons eerste kindje. Als fervent fietsers (dag, weekend en reizen) zijn we op zoek naar een fietskar voor 2 kinderen (we denken vooruit :) ). Een belangrijk aspect is voor mij de vering, aangezien we ook graag mooie bos- en grindpaden doen en eerlijk gezegd de wegen hier in de buurt zelf vaak nog erger zijn qua putten. Ik weet dat veel schokken al door brede banden wordt opgevangen, maar toch..

Na veel opzoeken had ik de keuze vernauwd tot een Dolphin Winther New Edition of een Chariot. We kunnen viavia aan een degelijke Chariot Corsaire2 geraken voor ongeveer 300 euro (met wandelset en hangmatje), en van deze kar sprak de goede bladvering mij wel erg aan en de getinte ruiten voor de zon. De dolphin NE sprak me dan weer erg aan qua design (zeer stevig, minder lomp in breedte), maar de vering lijkt me een stuk minder.

Wie zou me persoonlijke ervaring kunnen delen over de vering van de dolphin, de zithouding en de baanligging van beide karren op een oneffen ondergrond?

Alvast erg bedankt!

Hannes