Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spuitbus voor lekke banden - Forum Wereldfietser

Spuitbus voor lekke banden

Hallo,
Wellicht geen vraag voor de wereldfietser die lang op weg is. Toch overweeg ik op dagtochten zo'n spuitbusje voor lekke banden mee te nemen. Heeft iemand daar ervaring mee ? Werkt dat goed ? Hoe lang kan je dan nog rijden met een op die manier herstelde band ?

Bedankt
Alain
Volgens mij is hier op dit forum al veel over geschreven . Even zoeken dus !
succes Dirk
Er is wel al wat over geschreven maar toch meer over middeltjes die je preventief kan inspuiten. Ik had graag ervaringen gehoord van mensen die dit soort spullen gebruiken nadat ze lek zijn gereden.
Alain
Ik heb zoiets gebruikt en m'n binnenband geruïneerd. Het kwam er bij 't ventiel uit. 't Zou natuurlijk aan de binnenband en de kwaliteit van de spuitbus in kwesite kunnen hebben gelegen, maar ik doe 't niet meer.
Een reservebinnenband meenemen lijkt me een verstandiger optie: neemt, met een paar bandenlichters, denk ik niet meer plaats in en weegt nauwelijks meer dan een spuitbus. Nieuwe binnenband er in en de lekke thuis plakken. Groot voordeel: het resultaat is veel beter voorspelbaar.... :wink:
gerritholl schreef:Ik heb zoiets gebruikt en m'n binnenband geruïneerd. Het kwam er bij 't ventiel uit.
idem dito

Gerd