Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw in 2010 Surly Long Haul Trucker 26" in alle maten - Forum Wereldfietser

Nieuw in 2010 Surly Long Haul Trucker 26" in alle maten

Ik kwam net op crazyguyonabike het bericht tegen dat Surly de long Haul Trucker in alle maten met 26" gaat leveren. De 700c in grote maten blijft overigens verkrijgbaar (dank voor de correctie Robertjan!) Ook op de website staat het nu:

http://surlybikes.com/frames/long_haul_trucker_frame/

Toch een interessant frame als je zelf wat spul thuis hebt liggen.
Dat is mooi nieuws. Het is niet alleen een mooi frame. Als je kiest voor een compleet afgemonteerde fiets is dat ook een prima pakket, inclusief details als verschillende cranklengtes voor verschillende maten, en kleine remgrepen in de kleine framematen. Gisteren rolde het nieuwe nummer van Bicycle Quarterly bij me in de bus, inclusief een uitgebreide en bespreking van de LHT. Jan Heine had liever een geometrie gehad om de meeste bagage op zijn Frans voorop te vervoeren in plaats van achterop, maar dat is zijn hobby. Verder was hij erg te spreken over deze zeer betaalbare klassieker.
Wim
Alleen die kleuren, hoe kunnen ze dat frame nou alleen in 2 van zulke foeilelijke kleuren leveren :(

Nou ja, smaken verschillen zullen we maar denken.

Ik vind trouwens dat het achterwiel wel extreem ver naar achteren staat bij dit frame, of lijkt dat maar zo.
Mwah, da's maar 1 centimetertje. Maakt het wel weer ietsje stabieler.

Mooi dat alles nu leverbaar is in 26", maar ook dat ze in de grotere maten de keuze laten. (Dat begreep ik eerst niet uit dit bericht.)

Standover height is maar net goed zie ik (tel er nog 3cm bij op voor een normale 50mm band :wink:).

Buiten de schuine dropouts redelijk vergelijkbaar met wat ik heb :D.
Een langere achtervork geeft ook meer ruimte tussen je hakken en de tassen. Elk jaar andere kleuren. Ik vind ze vaak wel mooi, zeker in het echt. Het moet ook nog leuk staan in California.
Wim