Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Magura HS33 remmen slecht als het regent - Forum Wereldfietser

Nieuwe Magura HS33 remmen slecht als het regent

Ik heb een nieuwe fiets met magura HS33 velgremmen. Vandaag in de regen fietsend merkte ik dat de remmen het niet zo goed doen; ook als ik ze hard dicht knijp.

Waar kan dit aan liggen?

Met droog weer happert en piept de voorrem. Is dit normaal?
Nee, is niet normaal.
Wat voor een fiets is het?
Zitten er originele Magura blokjes op?
Heb je CSS-velgen (die moeten eerst een rondje droogremmen in de regen)
Zit er misschien veel vet op de velgen?
Heb je lekker PTFE-spray op de ketting gespoten en de velg meegenomen :lol:
Misschien zijn ze niet goed afgesteld?

Ik zou even terug gaan naar je dealer. Zowle nieuwe als oude HS33 remmen zouden goed moeten remmen.
Al zullen ze net als alle andere velgremmen in de regen toch wat minder remmen. De roze blokjes zijn dan bij gewone velgen in de regen het beste.
Wim
Het is een Santos TM 2.6. De fiets is nieuw, dus de remblokjes moeten ook nieuw zijn. Ik heb er geen spray opgespoten en volgens mij zijn het geen css velgen.

De achterrem doet het overigens wel goed bij droog weer.
Hi Manny,

Ook ik heb Magura HS 33 remmen, origineel .... op mijn Santos 2.6 Alu vakantiefiets met wel CSS velgen.
Met droog weer remmen ze perfect ...... maar met heel veel regen viel het remvermogen mij met een zwaar bepakte fiets in de bergen ook vies tegen :(
Nog harder in de remmen knijpen hielp niet noemenswaardig, dus goed anticiperen is belangrijk en de snelheden niet te hoog laten oplopen.
'k Heb ook een MTB met Shimano XTR schijfremmen en het valt op dat daarbij het remvermogen in de regen aanmerkelijk beter blijft, er is nauwelijks verschil in remvermogen tussen regen en droog weer.

Grtjs, Gerard
Ik denk niet dat de soort remmen in de regen wat uitmaken, maar de remblokjes! Van de zomer in de Alpen in de stromende regen met volle bepakking met mijn vbrakes met tricolor remblokjes was remmen nergens een probleem. 8)
Heb nu zwarte Koolstop blokjes (fluisterstil), maar ga voor Schotland maar wat dual compound blokjes kopen.

Dus zoals Wim zegt, je zou de rode Magura blokjes eens uit moeten proberen. :wink:
Heeft Magura eigenlijk wel dual compound blokjes?