Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pech onderweg en hoe heb je het opgelost - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pech onderweg en hoe heb je het opgelost

Wouter schreef:Recall gemist.
Fietsen kan niet meer, want dan gaat de as nog meer draaien.
In de 11 draait het tandwiel net zo hard als het naafhuis (1:1) Dan wordt er dus ook geen reactiekracht op de as uitgeoefend. Is natuurlijk wel stampen ;)
Misschien een beetje off-topic (want geen fiets-pech), maar een paar jaar terug begonnen een aantal segmenten van de aluminium tentstokken van onze tunneltent in te scheuren, juist op de plek waar het volgende segment er in steekt. Dus als de stok zich spant wordt de het scheurtje opengewrikt en elke keer weer iets groter. Uiteindelijk de schaar in een blikje cola gezet, een brede reep van het blik als spalk om het gescheurde uiteinde en het volgende segment gerold en met duck-tape vastgeplakt. Nadeel is dat de twee segmenten niet meer los van elkaar kunnen, maar we hebben het einde van de vakantie er wel mee gered :D
Thx!!

Mental note: Bier / colablik als spalkmateriaal...
Hoi,

Op mijn eerste reis van Jordanie naar Egypte verloor ik de metalen ring die achter het handeltje van de Magura remmen zit. Mijn remblokjes kon ik dus niet meer vastzetten.
In plaats van de ring heb ik toen duc tape gebruikt en dat heeft het zonder problemen 2000 km uitgehouden :-)

Bij vertek vanaf het vliegveld in Turkije aan het begin van mijn Asie reis ben ik een metalen blokje verloren dat mijn kettingspanner in de gewenste hoek ten op zichte van mijn Rohlof en ketting houdt. Hierdoor liep mijn ketting er iedere keer af. Ik heb toen in plaats van dat blokje een fietsmoertje gebruikt en deze met duc tape vastgezet. Later heb een een betere oplossing laten lassen in een truck garage langs de weg en dit heb ik nog steeds :-)

Kortom:
Don't forget the duc tape!

Fiets de wereld (altijd met een rolletje duc tape),
Whisky
whisky schreef:
Fiets de wereld (altijd met een rolletje duc tape),
Whisky
... en, zoals anderen al aangaven, wat kabelbindertjes. Tijdens een fietsvakantie in Indonesie kwam bij mijn zoon het pignon los van het wiel (erg oud wiel, was nog van zijn vader geweest). Kogeltjes weg en geen van de vele bromfiets-reparatiewerkplaatsen had de goede maat. Ik heb onder flinke publieke belangstelling wat kabelbinders op maat geknipt en daarmee de ruimte opgevuld die de kogeltjes hadden achtergelaten. Het resultaat heeft het de hele verdere vakantie, met vele steile hellingen, gehouden.

Dit is mijn eerste bericht en ik wil graag iedereen bedanken voor de vele informatieve en leuke bijdragen aan dit forum. Ik heb er enorm veel aan gehad.

Jan-Willem