Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winterbanden met spikes, maar welke? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Winterbanden met spikes, maar welke?

...en je rijdt beter niet lek.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Goedkope oplossing voor de velgrem! Koop een doos schroeven, parkers, en goedkope banden. Boor voldoende gaatjes in de band en daar de schroeven in vanaf de binnenkant. Oude binnenbad er overheen plakken en de banden monteren. Fiets er al het 3e jaar mee. Kosten? € 10,00 per band en `n uur werk. Zijn de schroeven te lang, knijp ze af vlak boven het rubber.
Voor een klein stukje kan dat misschien wel. Maar als je >10 km moet fietsen zou ik er niet aan beginnen. Ik wil overigens wel een wedje leggen dat een echte spike band langer mee zal gaan. Oh, en . . . foto plz. :D
DeFietsreiziger schreef:Voor een klein stukje kan dat misschien wel. Maar als je >10 km moet fietsen zou ik er niet aan beginnen. Ik wil overigens wel een wedje leggen dat een echte spike band langer mee zal gaan. Oh, en . . . foto plz. :D
Net 12 km op gereden! Gaat perfect! Als fanatiek schaatser kreeg ik een "klap" toen ik na verschillende onderzoeken moest vernemen dat schaatsen tot het "verleden" behoort. Vorig jaar heb ik dan ook genoten van mijn rondjes over de plas op de mtb met de zelf vervaardigde spijkerbanden. O ja, natuurlijk heb ik de schaatsen niet in de "wilgen gehangen" . Twee keer in de week probeer ik het nog steeds maar na 6oo m is het gewoon gebeurd. Het medisch advies is/was een ligfiets en hardlopen. Het eerste heb ik nog geen zin in en het tweede heb ik vaak genoeg gedaan en begin ik niet meer aan. Dus.......blijft de fiets, met of zonder spijkerbanden, over.
Wij krijgen tussen Kerst en Oud & Nieuw 2010 weer een grote partij met diverse winterbanden van Schwalbe binnen, in de maten 622 (28" stadsfiets/hybride) en 559 (26" ATB). Levering in heel Europa, levertijd van 1 (Nederland en België) tot 5 werkdagen.

http://www.fietspunt.nl/nl/Onderdelen/W ... 179&dg=172
Is dit niet gewoon platte reclame/spam? :roll:

Bovendien maken jullie wel gelijk flink misbruik van de schaarste. Bij Bike-components.de kosten de banden bijna de helft minder (34,95)
@JesseL: Onze post lijkt mij relevant aangezien ik diverse berichten zag van mensen die niet weten waar ze nog deze banden kunnen krijgen.

Wij hebben de prijzen niet meer dan 2 euro verhoogd ivm de hoge transportkosten om ze bij ons te krijgen.
JesseL schreef:Is dit niet gewoon platte reclame/spam? :roll:
Misschien wel, maar als fietsers moeite hebben om deze banden te krijgen, dan speelt de reclame een ondergeschikte rol lijkt me.

Hmm, en ik dacht nog dat de winter op zijn retour was. Dus reed ik weer met gewone banden. Nu staat het voorwiel in de douche om te ontdooien zodat de Snow Stud er weer omgegooid kan worden. :)
Spam of niet. Dit is waardevolle informatie, want ik wil dolgraag een 42mm ipv de 35mm. Ik heb dus direct een besteld. Bedankt dus voor de info!
anti spam
Zojuist bij bikecomponents.de één Marathon Winter besteld,
met verzendkosten e.d. voor € 42,90

Gideon
Maak ons deelgenoot van je ervaringen met deze band.
Wim
JesseL schreef:Is dit niet gewoon platte reclame/spam? :roll:

Bovendien maken jullie wel gelijk flink misbruik van de schaarste. Bij Bike-components.de kosten de banden bijna de helft minder (34,95)
Bij Bike-Components.de hebben ze kennelijk inmiddels ook bericht ontvangen dat er weer een voorraad aankomt. Aan het begin van de week melden zij nog een levertijd van 20 dagen of langer voor alle Marathon Winter-banden en nu is dat 2 tot 7 dagen voor zowel 26" als 28" banden. 20" hebben ze zelfs al op voorraad. Alles inderdaad een slok op een borrel goedkoper dan bij Fietspunt (zelfs voor de verzendkosten).

Gerd

Moderatoren: Van mij mogen julle Fietspunt eruit gooien.
GerdC schreef:
JesseL schreef:Is dit niet gewoon platte reclame/spam? :roll:
Moderatoren: Van mij mogen julle Fietspunt eruit gooien.
@Fietspunt: Dank voor de melding. Positief als fabrikanten, leveranciers, deskundigen dit forum volgen en zo nodig reageren.

Of dit spam is? Nee!
https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/

Het prijsverschil? Is daar iets mis mee? Het staat je als kritische consument vrij om een prijsvergelijking te maken en op grond daarvan het product ergens anders te kopen.
Een fietsband is niet het enige product dat in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Misschien worden er in Duitsland wel méér winterbanden verkocht dan in Nederland?

Persoonlijk stoor ik mij aanmerkelijk meer aan sommige reacties op een vermeend spambericht.
Eruit gooien?
ankeric schreef:[.Persoonlijk stoor ik mij aanmerkelijk meer aan sommige reacties op een vermeend spambericht.
Ik niet. In tegenstelling tot andere forumberichtenplaatsers die ook een commerciëel belang hebben, heeft Fietspunt nog nooit een positieve bijdrage geleverd aan dit forum. En dan hebben ze nog niet eens het fatsoen om hun puur commerciële bericht onder de daarvoor bestemde rubriek te plaatsen.

Gerd
Weet iemand of de 26 x 2.10 op een koga signature passen? Er zitten nu supremes 26x2.00 onder.
De Marathon Winter is 26x1.75. Ik heb die besteld en niet de goedkopere maar zo te zien wat bredere Schwalbe Snow Stud omdat ik bang ben dat breder problemen gaat geven met de noppen aan de zijkant die in contact kunnen komen met de stangetjes van het voorspatbord. Ik weet nog niet of het echt een probleem kan zijn.
Wim
De Snow Stud is iets breder dan een gewone Marathon. Op mijn 28" Koga kon ik net aan een 42mm Marathon en 40mm Snow Stud plaatsen. Waarbij de Snow Stud nog net iets krapper paste dan de Marathon.
Het spatbord goed omhoog plaatsen en het spatbord precies in het midden buigen. :twisted:
Deze kwam ik tegen: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20026081-1.html
misschien een idee?
grt niko
Als je schijfremmen hebt misschien wel. En anders niet remmen.