Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verende voorvork - Forum Wereldfietser

Verende voorvork

Beste Fietsfanaten..

Misschien dat een van U mijn wat info kan geven of kan helpen...,

Ik ben op zoek naar een verende voorvork van een betrouwbare kwaliteit
Hij (ik neem aan dat voorvorken mannelijke dingen zijn, ofnie??) moet voorzien zijn van:

- 1" vork buis
- staalveer (in ieder geval geen lucht/olie!)
- veerweg circa 80 mm
- nokken voor v-brakes en voordrager (!)
- lockout hoeft niet, mag wel
- bevestiging QR
- liever iets zwaarder en sterk dan licht en gevoelig

Ik heb al bij verschillende merken gekeken .. bijv. in Bike Special / Worshop (dik duits mag.)
maar hier zitten geen nokken op voor een voordrager..
Een adapter beugel is voor mij geen oplossing!!

Als U iets weet.....

mvg

Vincent

Nokken voor een voordrager op een verende vork?
Volgens mij ga je nog langs zoeken (verbeter me als ik fout zit)

Bij mijn weten maken ze aangepaste voordragers voor verende vorken omdat deze net geen nokken hebben.

Een ander probleem is dat je bij de staalvering vermoedelijk ook geen 80 mm veerweg hebt.

Kijk eens bij de wat "oudere" modellen.

26" of 28"?

26" met 1" schroefdraad is hier nog wel te vinden voor rond de 35 Euro.
Donkerblauw of rood.

Beste Vincent,

Geen probleem. Jou vork bestaat gewoon. Kijk op http://www.magura.com/english/frameset/default.htm

En kies voor de Vidar-vork. Deze vork wordt door een aantal Nederlandse gerenomeerde vakantiefietsmerken al een tijdje gebruikt. Voor een fabrikant heb ik de vork nu 1,5 jaar getest......perfect!

- staalveer (in ieder geval geen lucht/olie!)
JA
- veerweg circa 80 mm
JA
- nokken voor v-brakes en voordrager (!)
JA
- lockout hoeft niet, mag wel
INSTELBAAR
- bevestiging QR
WAT IS DAT???
- liever iets zwaarder en sterk dan licht en gevoelig
JUISTE MIX

Er bestaan (nog) geen vorken met nokken voor dragers. Daar is men wel mee bezig. Maar de productie is erg moeilijk omdat de voorvorkfabrikanten de garantie niet meer handhaven wanneer er nokken op de vork worden geplaatst.

Goede voordragers voor verende voorvorken zijn die van Faiv en Tubus.

Succes,
Marco

PS: kom naar het voorjaarsweekend op 8/9 mei. Dan neem ik mijn fiets mee....kan je zien welke vork ik bedoel. Kijk ook op:
http://www.wereldfietser.nl/index.php?c ... tiviteiten

Ik bedoel eigenlijk nokken voor v-brakes en schroefdraad getapt voor bevestiging voordrager.

Ik heb 26 inch wielmaat

en bevestiging voor een 1 inch balhoofd, dus geen schroefdraad!!

Ik heb nog een Noleen (a.k.a.Girvin) voorvork alleen het probleem is dat het balhoofd buis 1 1/8 betrefd... als iemand hier nog een 1 inch buis voorheeft kan ik die (naar mijn weten) gewoon vervangen, maarja dan zit ik nog altijd met de bevestiging van de voordrager .....nee de Noleen gaat mij hier niet kunnen helpen .. jammer want het is wel een super vork trouwens :(

allee ik hoor het wel

mvg

ojaa en QR = quick release geen steekas 20 mm

hmmm ziet er goed uit trouwens !!

bedankt alvast

mvg