Additionally, paste this code immediately after the opening tag: montage standaard - Forum Wereldfietser

montage standaard

weet iemand / heeft iemand

de montage standaard van Tacx type Spider Team

vraag hierbij: is deze te gebruiken voor oa -de koga myata signature

-stadsfiets

bij onderhoud etc.

of heeft iemand een beter / ander voorstel

in afwachting van

gr. Wim a te h. alias der gries doef
gries doef schreef:de montage standaard van Tacx type Spider Team
Heb je een link naar een plaatje ervan? Zo zoekend op het www vindt ik verschillende types die luisteren naar die naam.
Leon
via de link kom je op afbeelding etc.

alvast DANK

http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 3050.phtml

gr. wim a te h
Zo'n ding werkt wel voor een racefiets waarbij je het voorwiel er zo uitwipt. Voor een fiets met een naafdynamo is het al meer werk en met een stadfiets waar alles standaard vastgeroest zit heeft het geen zin. Voor de laatste is alleen een *sterke* montage standaard waarbij de staande buis wordt ingeklemd goed genoeg.
De meeste goedkope standaards hebben een restrictie in het maximale gewicht dat eraan kan dat ruim beneden de 20 kilo blijft. (i.e. die standaards zijn niet erg sterk)
Leon
Leon schreef:Zo'n ding werkt wel voor een racefiets waarbij je het voorwiel er zo uitwipt.
Kan zijn, ik vind het waardeloze dingen waar ik niet aan kan wennen. Als ik een reparatiestandaard mee naar een koers neem wil ik de zekerheid hebben dat de schakelkabels niet klem zitten en dat ik de voorrem kan centreren. De voorvork eruit kunnen halen is ook handig. Ik heb dus een standaard die de fiets om de zadelpen klem klemt (op de zadelbuis klemmen leer je wel af, lees carbon) maar voor kleuterfietsen met nauwelijks zadelpen (sorry dames ;) )werkt dat niet.




Voor een fiets met een naafdynamo is het al meer werk en met een stadfiets waar alles standaard vastgeroest zit heeft het geen zin. Voor de laatste is alleen een *sterke* montage standaard waarbij de staande buis wordt ingeklemd goed genoeg.
De meeste goedkope standaards hebben een restrictie in het maximale gewicht dat eraan kan dat ruim beneden de 20 kilo blijft. (i.e. die standaards zijn niet erg sterk)
Leon
hoe zwaarder, hoe wiebeliger meestal en dat werkt niet fijn
Maar wat is dan wel een aanbeveling voor een vakantie fiets?
Zo'n standaard moet toch een beetje gewicht kunnen dragen en niet wiebelen als je aan een boutje loopt te klooien die wat stevig vast zit.

Zou dit wat zijn?

Park Tool Montageständer PCS-10 für Hobby-Mechaniker

http://www.bike-components.de/products/ ... iker-.html

Verder zie ik prijzen van dergelijke standaarden uiteenlopen van 80 tot 300 euro.
foutje.kan weg
Was 't nou wel of geen goed spul Leon?

Dees ziet er ook wel aardig uit:
http://www.bike-components.de/products/ ... 3025-.html
TravelDuck schreef:Was 't nou wel of geen goed spul Leon?
Dees ziet er ook wel aardig uit:
http://www.bike-components.de/products/ ... 3025-.html
Ik weet het niet. Bij die op het laatste plaatje zit het bevestigingspunt voor de fiets bijna buiten de driehoek van de poten dus ik twijfel er aan of het ding niet spontaan omvalt.
Ik zou als ik er een voor mezelf bestelde hem zelf met eigen ogen in levenden lijve willen zien en voelen. Ik heb er eens drie verschillende besteld die "heel erg goed", "de beste" en "professioneel" waren, maar maar één daarvan was enigszins overtuigend. Geen idee meer welke. Hij was zwaar, nam veel ruimte in en had een klauw waar weinig kunststof aanzat.
Leon
Een fietsenstaander heb ik ook, niet deze, maar wat vooral van belang is, passen de framebuizen of andere bevestigingspunten in de klemmen, staat het ding stabiel op een minder vlakke ondergrond, ligt het zwaartepunt zo laag mogelijk, kun je er fatsoenlijk omheen lopen en kunnen de wielen goed worden rondgedraaid.
Het lijkt me dat niet dat al deze factoren bij de op de foto staande staander aanwezig zijn, m.n. de poten daar struikel je over, de poten zijn niet verstelbaar, het zwaartepunt ligt niet zo laag mogelijk en de wielen kunnen niet in de voorvork enz. blijven. Bovendien vind ik het apparaat niet goedkoop; voor dat bedrag mag je best wat vragen.
De Park Tool PCS-10 kan ik van harte aanbevelen.

.tsooJ
Leon schreef:Ik heb er eens drie verschillende besteld die "heel erg goed", "de beste" en "professioneel" waren, maar maar één daarvan was enigszins overtuigend. Geen idee meer welke. Hij was zwaar, nam veel ruimte in en had een klauw waar weinig kunststof aanzat.
Leon

was dat niet voor een test die op de fietsersbond site staat?
Het was voor een test die ik heb uitgevoerd en op de site van de Fietsersbond Maastrciht gezet heb. Dat was niet lastig want die site beheerde ik toen. Duur was het ook niet want we hadden de standaarden nodig voor een studentennajaarsfietsverlichtingsreparatieactiedag. Het is echter dusdanig lang geleden dat de artikelen toch niet meer te koop zijn. De markt is echter geen snars verbeterd, dat weet ik wel. Er worden veel prullen verkocht.
Leon

p.s. de titel van de duscussie klopt niet. Het gaat niet over de montage van een standaard maar over montagestandaards.
Alien schreef:De Park Tool PCS-10 kan ik van harte aanbevelen.

.tsooJ
Ik ook, en als je een maand kan wachten gaat hij in de verkoop omdat hij net iets te zwaar is om mee te nemen op mijn reisje :lol: