Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft ervaring met SRam Dual Drive naaf? - Forum Wereldfietser

Wie heeft ervaring met SRam Dual Drive naaf?

Ruth had aanvankelijk wat problemen met het schakelen op haar ligfiets. Dit probleem werd veroorzaakt door de grote reikwijdte van de kettingwielen. (26, 42, 52)
Na 10.000 km. verving ik daarom het systeem met voorderailleur door een Sram Dual Drive.
1500 km. later, ergens in zuid Frankrijk gaf de naaf het op. Het stukje naar de camping viel best te lopen. Bij demontage trof ik twee gebroken palletjes van het type dat ook in freewheels voorkomt.
Binnen enkele dagen konden we weer op weg met een door Sram toegestuurde nieuwe naaf. Prima service! Voor alle zekerheid nam ik ook nog wat palletjes mee uit de oude naaf.
Na 2000 km., inmiddels in de rijke natuur van de Alpujares, werden wij vergezeld door het getsjilp van een vogeltje. Ongerustheid maakte zich van ons meester toen wij merkten dat het vogeltje zich in de naaf bevond. Bij controle viel er niets op het fuctioneren van het wiel aan te merken. Soepel lopend en geen speling. Alleen tsjilpen. Na 100 km. streken we neer op de camping van Orgiva. Mét speling.
Bij demontage trof ik een kapotte cup aan in de naaf, aan de niet aangedreven zijde.
Na een week (Orgiva is een prima plekje) konden we weer op weg met een glanzend nieuw wiel voorzien van nieuwe naaf. Prima service van Sram en Optima!
Voor alle zekerheid nam ik nu behalve de palletjes ook het binnenwerk van de oude naaf mee. Die kilo extra was me de zekerheid wel waard!

Op volgende tochten week onze reserve naaf natuurlijk niet meer van onze zijde. Ik speel graag op zeker.

We zijn nu misschien 3000 km. verder en we horen weer een vogeltje.

Groetjes,
Ruth en Albert

Graag normale titels gebruiken, niet schreeuwen.

[quote="Jarno"]Graag normale titels gebruiken, niet schreeuwen.[/quote]

Verklaar je nader, s.v.p.

Albert

Niet alleen hoofdletters gebruiken in de titel Albert. Dat staat gelijk aan schreeuwen. Tevens is er geen extra reden voor het gebruik van enkel hoofdletters.