Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbanden 630-28 - Forum Wereldfietser

Fietsbanden 630-28

Hallo allemaal,

Ik vond laatst bij mijn vriendin in de schuur een prachtige fiets die van haar moeder is (geweest). Ze had er een vakantie mee gefietst en daarna is het er nooit meer van gekomen. Nu heb ik hem helemaal afgestoft en alles van nieuw vet voorzien. Zij hebben dus nu een splinternieuwe fiets uit 1978 hoe gaaf is dat? Een blauwe BSA bluebird zoals op deze foto:
http://s2.photobucket.com/albums/y17/se ... r%3Dimages
Alleen de banden zijn helemaal uitgedroogd.
En helaas is de maat niet standaard: 630-28.
Hebben jullie enig idee waar ik deze banden op internet, of in de buurt van Den Haag kan vinden? Ik vond bij een fietsenmaker 2 banden 630-32, (de laatste 2 uit zijn rek dus die wilde hij vast kwijt) ik had van te voren kunnen weten dat het nooit zou passen binnen de spatborden. Hij drong aan en zei dat het maar milimeters scheelde en dat het wel zou gaan. Toch gekocht en ik kwam er achter dat het inderdaad niet paste.... Ik moet dus maximaal 28 breed hebben.
Binnenbanden heb ik wel gevonden gelukkig!
Hebben jullie enig idee?
Alvast bedankt!
Dit is de maat die ook wel 27 inch wordt genoemd , en op engelse fietsen uit die tijd zat (heb er zelf ook nog een). Conti heeft diverse banden in deze maat en ook de Marathon is er nog, maar mischien alleen in 32 mm. De mooiste band in deze maat is echter de Panaracer Pasela, misschien via www.m-gineering,nl, naar anders via www.sjscycles.com
Wim
Om aan de hoge verzendkosten uit Engeland te ontkomen kun je natuurlijk ook aan je fietsenmaker vragen of hij die maat bij Continental of Schwalbe wil bestellen. Ik denk dat de Conti's iets beter passen dan de Schwalbes, ze zijn echter niet goedkoop. (goede banden zijn dat overigens zelden). Spatborden eraf kan natuurlijk ook nog.
Ik heb de afgelopen 2 jaar voor mijn zoon (student in A'dam) 4 van dat soort oude racefietsen opgeknapt (red hij elke keer voordat ze de oudijzerbak in gaan). 2 daarvan ook 27" banden. Op mijn zoektocht toen kwam ik ook bij Schwalbe en Continental uit. Wel 32-630. Schwalbe geeft op zijn site nog wel een maat 28/32-630 aan, maar volgens mij is dat gewoon 32. Kosten: ja dat is ieder zijn afweging, ik zou die Panaracer ook niet bestellen in Uk. Aangezien hij in A'dam fietst (1 al binnen 1 week gestolen (was te mooi opgeknapt, rode Japanse racer), 2e met aanrijding in de prak), let ik wel op de kosten. Ik kwam uit op de Schwalbe, via fietspunt.nl (rond de 15 euri) besteld. Maar via lokale fietsenmaker moet het ook lukken. Geen problemen met installeren, maar ja of geen spatborden of meer ruimte zo te zien.
Ik zou ook proberen wat meer ruimte te creëren, e.e.a. is ook afhankelijk van gebruiksdoel.
Laatste bericht was dat hij een klapband heeft gekregen (Schwalbe), dus ook weer op zoek naar een 32-630. Schuld: stoeprandje :x .
Suc6
Gr.
Kees
http://www.bicycletires.com/search_resu ... 7%22+tires

edit: ze leveren enkel in de US: maar het is wel een mooi overzicht van wat er nog beschikbaar is op de markt.
keesm54 schreef:Laatste bericht was dat hij een klapband heeft gekregen (Schwalbe), dus ook weer op zoek naar een 32-630. Schuld: stoeprandje :x .
Als dat de Schwalbe Martahon was heeft hij de banden te zacht opgepompt én de stoeprand ontzettend geramd. Ik heb deze banden althans nog nooit stuk gekregen en ik fiets mat de 37mm-versie telkens zo'n 10.000 km.
Bij de regulieren fietsenmaker zijn ze wel duurder dan 15 euro, eerder 25, maar nog steeds waar voor je geld en robuust genoeg voor in de stad en op onverhard. Alleen jammer dat de huidige versie zwaarder is en stroever loopt.
Leon
Het waren die met profiel HS159 en dat is geen Marathon geloof ik, maar ik zie dat ze niet meer leverbaar zijn. Wel HS172 maar die krijg ik bij Schwalbe niet meer gevonden op de site. Inderdaad wel Marathon in de maat 32-630. Zal eens bij de fietsenmaker langslopen met het artikelnummer (met profiel HS420). (adviesprijs € 26,90).
Gr.
Kees
Hartelijk dank allemaal, ik zal so snel mogelijk alle opties overleggen met ze en daarna melden welke het zijn geworden.
Beste Allemaal,

Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ben naar de betere fietsenmaker gegaan: Quist in Scheveningen. Die kon ze bestellen. Het zijn Schwalbe HS172 met leverkleur rand geworden. €17,90 Nergens op de Schwalbe site te vinden, maar het bestaat dus nog wel! Bij de andere fietsenmaker overigens de banden die aanliepen terug kunnen brengen en mijn geld terug gekregen. De nieuwe banden lopen helemaal niet aan in de spatborden! Ben er erg blij mee.