Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Durano of Conti 4-season - Forum Wereldfietser

Durano of Conti 4-season

Met het slechte weer/wegen en heel wat kilometers voor de boeg zit ik te twijfelen over nieuwe banden op mijn racefiets.
Welke ervaringen, tips hebben jullie met een Schwalbe Durano 32-622 (valt toch smaller uit) en een Conti Grand-Prix 4-season 28-622.

Mvg, Filip
Ik heb DURANO 25mm op mijn fiets, erg fijne/soepele bandjes en nog niet lekgereden, ook niet tijdens de tocht dwars door Frankrijk met 13 kg bagage.

Henk

kunst en fietswerk
Een voordeel van de durano is dat het een reflectiestrip heeft. Zelf rijd ik op de conti, ik denk dat die een fractie soepeler is, maar als je de band in één winter verslijt zou ik voor de durano kiezen.

Groeten,
Eric
Ik rij met volle tevredenheid winter/zomer met de 4season's ..............
Op twee van mijn fietsen zitten 28 mm Durano's en op een anderen 25 mm 4 Seasons en een met 28 mm 4 Seasons.
Die Durano's zijn stugger. Fijne band. Nooit lek gereden. Ter vervanging van de Marathon Racers. Voelen robuust aan. Mee op vakantie geweest: racefiets met weinig bagage.
Die 4 Seasons rijden lekkerder. Soepeler. Sneller. Stiller. Ook nog nooit lek gereden.
Maar ik heb het gevoel dat die kwetsbaarder zijn. Iemand vertelde me dat dit een band is die wielrenners graag gebruiken bij Parijs Roubaix. Weet niet of dat waar is.
Hier iemand die banden test: http://wimschermer.blogspot.com/2011/07 ... eview.html
nikopaul schreef: Iemand vertelde me dat dit een band is die wielrenners graag gebruiken bij Parijs Roubaix. Weet niet of dat waar is.
ga er maar van uit dat het niet waar is. Als er één parcours is waarvoor je een lekke vette tube om je velg plakt en de draadbanden thuis laat is het wel deze wedstrijd
Zeker weten, speciaal op maat gemaakte 28mm tubes!
Afbeelding
m-gineering schreef:
nikopaul schreef: Iemand vertelde me dat dit een band is die wielrenners graag gebruiken bij Parijs Roubaix. Weet niet of dat waar is.
ga er maar van uit dat het niet waar is. Als er één parcours is waarvoor je een lekke vette tube om je velg plakt en de draadbanden thuis laat is het wel deze wedstrijd
Dit zegt Gerard Vroomen van Cervelo over Parijs Roubaix/vette banden (incl. brede velgen!):
"WHEELS AND TYRES: FATTER IS THE WAY TO GO.
The 24 is basically an narrow Pavé (I'm not really doing it justice if I describe it like that). And the 25 is the same tread pattern as a standard Evo CX 23mm but on a bigger casing. That allows us to run that tyre with a slightly lower pressure but still have very little rolling resistance and that fits very well on the new,
w i d e r Zipp rims.
-In general, I think e v e r y b o d y should be riding w i d e r t y r e s a l l t h e t i m e but especially on a race like this weekend or Flanders, a Pavé is really overkill. So I think the 25mm Evo CX is really the way to go.- "

Tja, we wisten al dat voor de hobby-racefietser 25mm (of zelfs 28mm) zinvoller was dan 23mm, maar voor prof's dus volgens Vroomen nu ook want :
"In general, I think everybody should be riding wider tyres all the time" .
http://www.bikeradar.com/news/article/c ... gium-25190

Overigens is ondertussen de ontwikkeling van draadbanden nu zo ver gegaan dat de test/meetwaarden van draadbanden nu beter zijn dan van tubes:
"Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist
die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den
Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie
auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition"
http://www.conti-online.com/generator/w ... 010_de.pdf
Toch leuk die verschillen tussen liggers en rechtop fietsers.

Liggers noemen 35 mm bandjes smal en beginnen pas bij 40 mm de banden breed te noemen. Verder halen liggers (vooral vm rijders) de durano's en dergelijke banden er nu af voor de winter om er mp+ en pm's op te leggen
Ligger schreef:Toch leuk die verschillen tussen liggers en rechtop fietsers.

Liggers noemen 35 mm bandjes smal en beginnen pas bij 40 mm de banden breed te noemen. Verder halen liggers (vooral vm rijders) de durano's en dergelijke banden er nu af voor de winter om er mp+ en pm's op te leggen
Ik zie geen verschil; misschien heb je het over wielrenners...
Ligger schreef:Toch leuk die verschillen tussen liggers en rechtop fietsers.

Liggers noemen 35 mm bandjes smal en beginnen pas bij 40 mm de banden breed te noemen. Verder halen liggers (vooral vm rijders) de durano's en dergelijke banden er nu af voor de winter om er mp+ en pm's op te leggen
Je vergeet wat: de raceliggers op 23mm banden.

http://www.m5-ligfietsen.com/
Plus dat het nogal een verschil maakt of je op 20, 24, 26, 28" fietst?
Roadster schreef: "Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist
die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den
Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie
auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition"
1) journalisten kun je alles wijsmaken
2) met een tube of een tubeless band heb je veel minder kans op stootlekken
3) op een lege goed vastgeplakte tube kun je veel langer doorrijden


buiten een wedstrijd is een nieuwe binnenband natuurlijk wel zo voordelig
:D :)
m-gineering schreef:
Roadster schreef: "Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist
die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den
Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie
auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition"
1) journalisten kun je alles wijsmaken
2) met een tube of een tubeless band heb je veel minder kans op stootlekken
3) op een lege goed vastgeplakte tube kun je veel langer doorrijden


buiten een wedstrijd is een nieuwe binnenband natuurlijk wel zo voordelig


en buisverstellers schakelen nog steeds het beste.