Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe sliks - Forum Wereldfietser

Nieuwe sliks

Ik zoek nieuw sliks voor me mountain bike. Kwaliteit iemand een idee?
evert11 schreef:Ik zoek nieuw sliks voor me mountain bike. Kwaliteit iemand een idee?
Je kunt ook de noppen van je oude bande afschuren...
grapje.
Meestal gaan we hier op dit forum voor Schwalbe en daarna Continental. Daarna komt er heel lang niets. Dan komen andere grote europese merken. Dan komt er heel lang niets en dan komen de Chinese prulmerken en Vredestein.
Afgezien daarvan ben ik utiermate tevreden met mijn 'Ching-Cheng'-banden op mijn vouwfiets: rolle soepel en nog nooit lek geweest. Dus je kunt geluk hebben.
Leon
Schwalbe Big Apples
Kaal met lekbescherming: Schwalbe Kojak of Durano, of de continental Sportcontact.

zonder lekbescherming weet ik niet of je in mtb maten echte slicks kan vinden.
Helemaal glad: Schwalbe Kojak 50 mm. Iets minder glad, iets minder snel, maar ook wat meer grip en degelijker: 50 mm Schwalbe Big Apple 2012 Evolution Line. Heel soepel en snel, met een licht profiel: 26x1.75 Panaracer Pasela (met of zonder - dat is sneller - lekbescherming). Heel mooi en duur: Compass 26x1.75 (door Panaracer uit dezelfde mal gemaakt als de Pasela, maar met een soepeler karkas en duurder rubber, en natuurlijk zonder lekbescherming). Zelf rijd ik tot nu toe het lekkerste op de Pasela, en inmiddels heb ik ook de Compass in huis maar nog niet geprobeerd. In de hand is deze band inderdaad heel soepel, en dus vast erg snel. Een beetje profiel zoals bij de Pasela/Compass vind ik toch wel fijn op bospaden en zo.
Wim
Ik zou voor de Continental Travelcontact gaan. Een semi-slick met goede grip wanneer nodig. En Evert, je kunt deze vraag beter op mountainbike.nl stellen. Daar huist een schat aan ervaring op atb-gebied.

Maar dat weet je vast wel... 8)
55er schreef:Ik zou voor de Continental Travelcontact gaan. Een semi-slick met goede grip wanneer nodig.
Dat is het type band waar ik een hartverzakking van krijg. Als je die op asfalt plat legt en op de noppen terecht komt verlies je opeens je grip
m-gineering schreef:
55er schreef:Ik zou voor de Continental Travelcontact gaan. Een semi-slick met goede grip wanneer nodig.
Dat is het type band waar ik een hardverzakking van krijg. Als je die op asfalt plat legt en op de noppen terecht komt verlies je opeens je grip
Zelfs de aardige meneer van de Continental stand op de RAI gaf dat toe :D

Schwalbe Big Apple / Schwalbe Kojak!
Ik heb zelf de Kojaks (50mm), mijn broer de Big Apples. Veel profiel hebben die laatste niet, maar ze zijn wel een stuk zwaarder. Voordeel van de Big Apples: de reflexstrepen, als je legaal in orde wil zijn zonder reflectoren te installeren.
Ben zeer tevreden van de Kojaks, enige moment waarop ik graag andere banden had is bij natte modderwegen (zijdelings wegglijden is niet ideaal), maar dat is met iedere slick zo.
Matthie9000 schreef:
m-gineering schreef:
55er schreef:Ik zou voor de Continental Travelcontact gaan. Een semi-slick met goede grip wanneer nodig.
Dat is het type band waar ik een hardverzakking van krijg. Als je die op asfalt plat legt en op de noppen terecht komt verlies je opeens je grip
Zelfs de aardige meneer van de Continental stand op de RAI gaf dat toe :D

Schwalbe Big Apple / Schwalbe Kojak!
TS vraagt om een glad bandje voor zijn mountainbike dus veel asfalt zullen ze niet te verwerken krijgen...ga ik van uit. Op harde ondergrond is het slick-gedeelte en als je grip nodig hebt voor een zachte ondergrond zijn daar de noppen.

Op asfalt zijn de Appeltje's en Kojak's perfect...heb ze beide op 2 versch. fietsen. :)
als het echt light moet zijn:

http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=114848

vanaf 250 gram! jaren met veel plezier gebruikt, ook op lange (asfalt) tochten.....wel af en toe een bandje plakken. Maar als dat in een dorp of stad is wordt het meestal wel gezellig.

groet BertV

en mogelijk wil de topic starter wat toelichting geven, wat ga je doen met die slicks?!