Additionally, paste this code immediately after the opening tag: jan jansen rohnin - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

jan jansen rohnin

Dankjewel voor jullie reacties! Dat helpt.
Ik zou hem als trekkingfiets willen gebruiken voor fietsvakanties. En daarnaast uiteraard als fiets-voor-alle-gebruik in eigen land (incl alle boodschappen mee doen).
Groetjes
Ga eens langs bij Santos of Jan Jansen? Kun je proef rijden op wat modellen en heb je een idee wat je wil en of dat handig is. Nogmaals, als je met veel bepakking en/of boodschappen op pad moet (meer als 20kg) dan zou ik wel naar een dedicated vakantietractor kijken allá Santos of Idworx.
Bert van Sprang schreef:
di 13 aug, 2019 06:29
Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Inmiddels ook geschikt voor iets dikkere banden en riem. Bij aankoop nieuwe fiets zou ik deze zo weer kopen.
Dag Bert,

Hoe reageert de fiets met zware bepakking. Heb je hem al volgepakt voor lange fietsvakanties en hoe reageert de fiets dan?
Alvast bedankt!
Shadow schreef:
di 13 aug, 2019 19:53
Ga eens langs bij Santos of Jan Jansen? Kun je proef rijden op wat modellen en heb je een idee wat je wil en of dat handig is. Nogmaals, als je met veel bepakking en/of boodschappen op pad moet (meer als 20kg) dan zou ik wel naar een dedicated vakantietractor kijken allá Santos of Idworx.
Ik ben intussen uitgebreid gaan testrijden met verschillende modellen, de Jan Janssen Rohnin, Santos en Idworx. Op zich rijden die fietsen prima, ik vraag me wel een beetje af of de Rohnin dé fiets is voor zware bepakking, ook kan je er niet echt brede banden opleggen (toch niet in vergelijking met de Idworx en de Santos). Ik zou ook een fiets willen die het een beetje uithoudt op een stuk offroad. En zware bepakking kan hebben.

Idworx was een ontdekking, had 'k nog niet mee gereden. Alleen het prijskaartje... Ik zie soms Idworxen online 2dehands passeren (met nog steeds een stevig prijskaartje) is het een aanrader om zo'n fiets wel/ niet 2dehands te kopen, en waar moet je op letten? Ik neem aan dat- ook al zijn die fietsen gebouwd op duurzaamheid- een aantal onderdelen toch afzien.

Alvast bedankt, groetjes
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 16:01
Idworx was een ontdekking, had 'k nog niet mee gereden. Alleen het prijskaartje... Ik zie soms Idworxen online 2dehands passeren (met nog steeds een stevig prijskaartje) is het een aanrader om zo'n fiets wel/ niet 2dehands te kopen, en waar moet je op letten? Ik neem aan dat- ook al zijn die fietsen gebouwd op duurzaamheid- een aantal onderdelen toch afzien.
Je moet letten op alle zaken waarop je moet letten bij het kopen van een willekeurige eenvoudige fiets plus op de best high tech zaken van een fiets in het duurdere segment.
Dat valt dus niet heel erg mee.
Of je vertrouwt op de blauwe ogen van de verkoper of op de goede naam van Idworx.
Dat laatste kun je doen als de fiets wegens omstandigheden inderdaad nauwelijks buiten is geweest.
Denken dat een duurdere fiets goedkoper in onderhoud is en blijft omdat het betere onderdelen zijn zou ik niet doen, dus een duurdere fiets die goed gebruikt is en die een "beetje" ondrrhoud nodig heeft zou ik alleen doen als ik dat onderhoud en de kosten daarvan goed kon inschatten. Dat kan ik overigens niet.
Welke modellen Santos en Idworx heb je op proef gereden?
Kijk ook eens bij Avaghon. Voordeel is ook dat ze daar idworx en Santos als vergelijk hebben staan.

26 inch modellen kun je vaak ook brede banden op kwijt, maar zijn nu minder in de mode. Kun je vaak voor een stuk minder geld een hoop fiets kopen.
Bel schreef:
do 15 aug, 2019 17:36
Welke modellen Santos en Idworx heb je op proef gereden?
Totnogtoe de Santos travel lite en Lite+ (= pinion) en de easy rohler van idworx
Jurr schreef:
do 15 aug, 2019 18:28
Kijk ook eens bij Avaghon. Voordeel is ook dat ze daar idworx en Santos als vergelijk hebben staan.

26 inch modellen kun je vaak ook brede banden op kwijt, maar zijn nu minder in de mode. Kun je vaak voor een stuk minder geld een hoop fiets kopen.
Dankjewel voor de suggestie, Avaghon was 'k al es tegen gekomen online. Werken die trouwens ook met lokale dealers?
Idworx heeft ook een 26 inch model (de off rohler als k me niet vergis) (niet echt goedkoper echter ;))
Hoe de JJ reageert bij zware bepakking weet ik niet, daar doe ik niet aan. Op slechte paden is de max bandbreedte de bottleneck, maar inmiddels is de fiets vlgs geschikt voor bredere banden.
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 18:50
Avaghon was 'k al es tegen gekomen online. Werken die trouwens ook met lokale dealers?
Ja, als Rotterdam lokaal is voor jou. ;) Avaghon is sinds een jaar of zes huismerk van Bike4Travel. Ze worden nieuw nergens anders verkocht.

Carl
Carl schreef:
do 15 aug, 2019 19:35
Avaghon is sinds een jaar of zes huismerk van Bike4Travel.
Acht en een half om preciezer te zijn.

"Avaghons werden tot 1 februari, 2011 bij fietsenwinkel ReCycle in Wageningen verkocht. Bike4travel heeft het stokje overgenomen en de Avaghon fietsen zijn exclusief te koop bij ons in Rotterdam."
https://www.avaghon.nl/nl/over-avaghon/historie
Leon schreef:
do 15 aug, 2019 20:25
Carl schreef:
do 15 aug, 2019 19:35
Avaghon is sinds een jaar of zes huismerk van Bike4Travel.
Acht en een half om preciezer te zijn.
Zo lang alweer? Tijd vliegt, zelfs als je geen moeite neemt om van alles op te zoeken...

Carl
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 18:50

Idworx heeft ook een 26 inch model (de off rohler als k me niet vergis) (niet echt goedkoper echter ;))
Nieuw zul je niet veel voordeel treffen, gebruikt echter genoeg aanbod.

Hoe lang ben je?
Carl schreef:
do 15 aug, 2019 21:34
Leon schreef:
do 15 aug, 2019 20:25
Carl schreef:
do 15 aug, 2019 19:35
Avaghon is sinds een jaar of zes huismerk van Bike4Travel.
Acht en een half om preciezer te zijn.
Zo lang alweer? Tijd vliegt, zelfs als je geen moeite neemt om van alles op te zoeken...

Carl
Sweet memories. Jammer dat ze ermee stopten. Ik ging er graag naartoe. Op mijn trouwe werkpaard :cry:
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 18:47
Bel schreef:
do 15 aug, 2019 17:36
Welke modellen Santos en Idworx heb je op proef gereden?
Totnogtoe de Santos travel lite en Lite+ (= pinion) en de easy rohler van idworx
Of een Koga worldtraveller proberen met 27,5" wielen. Velotraum Finder, ook 27,5" pracht van een fiets. Beide uitvoerbaar met derailleur. Dat drukt de prijs ook flink. Of moet het per se een riem hebben.
Bel schreef:
do 15 aug, 2019 22:02
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 18:47
Bel schreef:
do 15 aug, 2019 17:36
Welke modellen Santos en Idworx heb je op proef gereden?
Totnogtoe de Santos travel lite en Lite+ (= pinion) en de easy rohler van idworx
Of een Koga worldtraveller proberen met 27,5" wielen. Velotraum Finder, ook 27,5" pracht van een fiets. Beide uitvoerbaar met derailleur. Dat drukt de prijs ook flink. Of moet het per se een riem hebben.

De koga worldtraveller heb ik ook al proef gereden (met riem en rohloff) als je vraagt naar de 'standaard' worldtraveller die op de site van Koga staat, dan duwen ze je altijd richting koga 'signature'. Lees: direct 1500€ duurder. Ik zou die 'standaard' worldtraveller met derailleur inderdaad graag nog es willen testrijden, als 'k hem vind ;)
(Hoeft niet meteen 'per se' een riem te zijn, nee: bij de jan janssen vond 'k 't prijs - kwaliteit wel interessant)
Groetjes
Jurr schreef:
do 15 aug, 2019 21:36
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 18:50

Idworx heeft ook een 26 inch model (de off rohler als k me niet vergis) (niet echt goedkoper echter ;))
Nieuw zul je niet veel voordeel treffen, gebruikt echter genoeg aanbod.

Hoe lang ben je?
Niet zo lang, zoek eerder een framemaat 50 - afhankelijk van merk & model want dat lijkt wel wat te verschillen.
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 23:34

Niet zo lang, zoek eerder een framemaat 50 - afhankelijk van merk & model want dat lijkt wel wat te verschillen.
Inderdaad, dit stuk al ' ns gelezen?

http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... ramematen/
Voor de meeste fietsvakanties is een Idworx of Santos travel-fiets overkill. Volgens mij moet je de Jan Janssen vergelijken met de Santos Trekking Lite en dan is hij met de zelfde specificatie wel mooi € 1.000 goedkoper. Bij Santos, Idworx etc. betaaj je gewoon erg veel voor de merknaam.