Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Piepende Magura rem - Forum Wereldfietser

Piepende Magura rem

Bij harder remmen gaat mijn Magura voorrem piepen en behoorlijk hard ook. De achterrem piept weer niet. Er zitten de grijze Magura remblokjes op. Ik heb ze al een keer gewisseld voor de groene remblokjes. Het piepen is dan wel een stuk minder maar nog niet helemaal weg. Helaas slijten de groene remblokjes een stuk harder slijten dus ik heb liever de slijt vastere grijze blokjes.

Iemand die weet waardoor het piepen ontstaat. Oh ja de velg is ook al een keer schoongemaakt met velgenreiniger. En ik heb een voorwiel met een CSS velg.
Asianrider schreef:Bij harder remmen gaat mijn Magura voorrem piepen en behoorlijk hard ook. De achterrem piept weer niet. Er zitten de grijze Magura remblokjes op. Ik heb ze al een keer gewisseld voor de groene remblokjes. Het piepen is dan wel een stuk minder maar nog niet helemaal weg. Helaas slijten de groene remblokjes een stuk harder slijten dus ik heb liever de slijt vastere grijze blokjes.

Iemand die weet waardoor het piepen ontstaat. Oh ja de velg is ook al een keer schoongemaakt met velgenreiniger. En ik heb een voorwiel met een CSS velg.

zet je voorwiel er eens achterstevoren in, is het dan over?

Als dat niet helpt kun je proberen de blokjes iets toe-in te geven
resonantiefrequentie van de velg veranderen door meer spanning op de spaken te zetten misschien?
Wiel achterstevoren erin doet niets verbeteren. Piept nog steeds (hard).
Blokjes iets meer toe-in gezet, nu veel minder hoog piepend geluid. Nog niet helemaal weg, maar ik vermoed dat dat het is. Ik zal ze later deze week fijner afstellen. Het luistert blijkbaar nauw. Spaakspanning heb ik nog niet geprobeerd.
Ik zou vóóral niet de spaakspanning van een goed gericht wiel wijzigen....