Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar kan ik een 30,7mm zadelpenklem kopen? - Forum Wereldfietser

Waar kan ik een 30,7mm zadelpenklem kopen?

De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm? 30,6 of 30,8 is ook goed, 30,0 of 31,8 beide zeker niet want heb ik al geprobeerd.

Ik kan een KCNC in de goede maat kopen op bijvoorbeeld https://www.bike-components.de/products ... emme-.html, maar die is helaas met alu bout en titanium schroef. Mooi licht maar die draai ik vast heel snel kapot (sorry, te lomp).

Helaas lukt het me niet een ander te vinden op het internet. Dus: Wie o wie weet waar ik een degelijke 30,7mm zadelpenklem kan krijgen? Het liefst gewoon met schroef en dus zonder snelspanhendel. Maar als het moet is een snelspanversie ook ok.

Bedankt voor de tips, groeten van Jaap.
JaapG schreef:De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm? 30,6 of 30,8 is ook goed, 30,0 of 31,8 beide zeker niet want heb ik al geprobeerd.

Ik kan een KCNC in de goede maat kopen op bijvoorbeeld https://www.bike-components.de/products ... emme-.html, maar die is helaas met alu bout en titanium schroef. Mooi licht maar die draai ik vast heel snel kapot (sorry, te lomp).

Helaas lukt het me niet een ander te vinden op het internet. Dus: Wie o wie weet waar ik een degelijke 30,7mm zadelpenklem kan krijgen? Het liefst gewoon met schroef en dus zonder snelspanhendel. Maar als het moet is een snelspanversie ook ok.

Bedankt voor de tips, groeten van Jaap.
Heb je het al bij bijvoorbeeld de Vakantiefietser of Bike4Travel geprobeerd...?
JaapG schreef:De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm?
Volgens het net zaten die in oude Kona's en in cannondale caad10 frames.

Alternatief is een 31.8 met een 0.5mm dikke shim
Kijk eens bij rose en koop gelijk een momentratel.
Wimmert schreef:Kijk eens bij rose en koop gelijk een momentratel.
Kijk eerst eens zelf voor je dit soort tips geeft :wink:

(rose (en CRC) heeft deze maat ook niet)
De ietwat merkwaardige webwinkel FietsonderdeelXL.nl is goed met rare maten. Nadeel van deze zaak is dat niet alles wat ze lijken te bieden ook altijd op voorraad is, dus informeer.
m-gineering schreef:
Wimmert schreef:Kijk eens bij rose en koop gelijk een momentratel.
Kijk eerst eens zelf voor je dit soort tips geeft :wink:

(rose (en CRC) heeft deze maat ook niet)
Ik bedoel hij zou met zijn eigen optie en een momentsleutel klaar zijn :D
Wimmert schreef:
m-gineering schreef:
Wimmert schreef:Kijk eens bij rose en koop gelijk een momentratel.
Kijk eerst eens zelf voor je dit soort tips geeft :wink:

(rose (en CRC) heeft deze maat ook niet)
Ik bedoel hij zou met zijn eigen optie en een momentsleutel klaar zijn :D
Ik neem aan dat jij ook altijd een momentsleutel meeneemt op fietsvakantie? En graag titanium onderdelen overal op je fiets zet zodat je alles extra goed in de gaten moet houden.

Svp graag een reactie op mijn vraag betreffende waar ik de klem kan kopen. En voor de duidelijkheid: ik heb pas een paar uur ernaar gezocht, en ja ik weet mijn weg op het internet en heb verstand van fietsen.
m-gineering schreef:
JaapG schreef:De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm?
Volgens het net zaten die in oude Kona's en in cannondale caad10 frames.

Alternatief is een 31.8 met een 0.5mm dikke shim
Dank je voor de tips. Ze zaten zelfs in nog meer frames, bijv. in oude Grisleys. Ik heb het inderdaad voorlopig opgelost met een shim uit een blikje (je moet wat onderweg), maar nu ik weer terug ben wil ik toch liever een mooiere en iets permanentere oplossing.

Ik blijf zoeken. Er bestaat er in ieder geval 1, nu nog 1 die iets zwaarder is (raar maar waar, ik zoek iets zwaars voor op de fiets :roll: )
Travelmaster schreef:
JaapG schreef:De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm? 30,6 of 30,8 is ook goed, 30,0 of 31,8 beide zeker niet want heb ik al geprobeerd.

Ik kan een KCNC in de goede maat kopen op bijvoorbeeld https://www.bike-components.de/products ... emme-.html, maar die is helaas met alu bout en titanium schroef. Mooi licht maar die draai ik vast heel snel kapot (sorry, te lomp).

Helaas lukt het me niet een ander te vinden op het internet. Dus: Wie o wie weet waar ik een degelijke 30,7mm zadelpenklem kan krijgen? Het liefst gewoon met schroef en dus zonder snelspanhendel. Maar als het moet is een snelspanversie ook ok.

Bedankt voor de tips, groeten van Jaap.
Heb je het al bij bijvoorbeeld de Vakantiefietser of Bike4Travel geprobeerd...?
Yup, ik weet mijn weg op het internet. Al uren gezocht, ten einde raad zet ik mijn vraag hier neer.
ijsbrand schreef:De ietwat merkwaardige webwinkel FietsonderdeelXL.nl is goed met rare maten. Nadeel van deze zaak is dat niet alles wat ze lijken te bieden ook altijd op voorraad is, dus informeer.
Ken de shop, verkopen inderdaad rare dingen. Maar helaas niets voor mij.
Verkeerd.
m-gineering schreef:
JaapG schreef:De oude heb ik kapotgedraaid :oops: .

Maar waar een nieuwe te kopen in de ongebruikelijke maat van 30,7mm?
Volgens het net zaten die in oude Kona's en in cannondale caad10 frames.

Alternatief is een 31.8 met een 0.5mm dikke shim

Zeer goede tip over oude frames, zo had ik nog niet gezocht. En er zijn zelfs nieuwe frames met die maat! Gevonden dank zij je tip! Salsa does the job. En ook in roze te krijgen :) .

Bedankt.