Additionally, paste this code immediately after the opening tag: huisregels op het forum - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

huisregels op het forum

jouw leverende dealer eerst de kans te geven om alle problemen op te lossen
Kun je nog vertrouwen hebben in een leverancier die bij aflevering van een nieuwe fiets de achterderailleur niet (goed) heeft afgesteld? Het is een van de meest simpele dingen die je aan een fiets kunt doen, dus onkunde zal het niet zijn, maar wat dan wel?
Matthie9000 schreef:Waarom stamp je de oude holleweg niet omhoog?
Zou dat haar nou helpen: Mis-schakelen op het steilste weggetje bij Nijmegen?
Leon schreef:Ik vraag me af of Dorus het haalt als je hem in Portugal tegen de hellingen op laat lopen.
Helaas waren er in Noord-Portugal genoeg valse honden die me bergop konden bijhouden of zelfs inhalen. Vriendelijke honden doen bergop makkelijk 3 rondjes rond mijn fiets.
Ik ben geen hondenliefhebber, maar sommige van mijn vrienden wel. Mijn ervaring is dat alles wat op 4 pootjes loopt, makkelijker tegen een helling oploopt dan een tweevoeter of tweewieler.
Het zou me niet verbazen als Dorus gewoon kilometers naast de fiets de heuvels op kan trippelen.
Travelmaster schreef:Euh ja, dat zeg ik dus in m'n eerste post.
Klopt. Er is geen woord gelogen in dat bericht. Gelukkig hecht wakkeropdefiets ook veel waarde aan jouw bericht.
Maar als ik lees dat wakkeropdefiets denkt dat ze bij het grootste tandwiel vóór de kleinste tandwielen achter niet mag gebruiken, dan is er toch iets niet goed overgekomen en zie ik nog een spraakverwarring.

Kleine tandwielen is niet hetzelfde als klein verzet.
Maar ik heb de fiets zo meegenomen vanwege de sneeuw.
Ik heb er nog niet op gefietst alleen een rondje in de winkel op mijn sneeuwschoenen.
Volgens mij moet het stuur omlaag en het zadel nog iets omhoog.
Als de pekel weg is ga ik nog even naar de meneer die deze fiets met mij uitgemeten heeft om alles even goed af te stellen.
Ben je al terug geweest om de fiets aflevering gereed te laten maken? Dan kan je dealer ook je remmen, versnellingen en zadelhoogte samen met jou nalopen. Dat lijkt me de beste oplossing, beter dan mopperen op je dealer en Santos. Succes Eric.
Elstar schreef:
Matthie9000 schreef:Waarom stamp je de oude holleweg niet omhoog?
Zou dat haar nou helpen: Mis-schakelen op het steilste weggetje bij Nijmegen?
ik dacht dat het plan was om naar Santiago de Compostella te fietsen; een paar hobbelige wegen in rivierenland gaan echt niet een indruk geven van hoe zwaar zoiets kan zijn...
Alle begin is eenvoudig. Ik mis op dit forum soms wat mededogen en begrip. Niet iedereen hier is van mening dat 230 km op een dag een rustige trainingsafstand is of dat de Noordkaap in drie weken via Noorwegen bereikt moet worden. Respect voor degenen die dat wel doen, maar ik heb de indruk dat tolerantie voor mensen die hun doelstelling [fietsen is fijn] op een andere manier willen verwezelijken, technisch minder onderlegd zijn of zich ietwat ongelukkig uitdrukken steeds harder verbaal worden afgestraft. En dat vind ik, zowel hier als buiten dit forum, jammer.
@Arno

Mooi geschreven, ik vind het sfeer steeds minder prettig op deze forum, en daardoor heb ik steeds minder zin om mee te doen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik kan me herinneren dat een vorige reis werd afgebroken omdat het fietsen ondanks een boel energie/uitleg e.d. vanuit dit forum uiteindelijk toch (lichamelijk) te zwaar bleek te zijn.

Naast dat het zaak is om de fiets op orde te krijgen (waar volgens mij hard aan wordt gewerkt) lijkt het me niet onverstandig om de gehele uitrusting op een wat steilere klim naar boven te stampen! Ook in eigen tempo kun je een klim als de oude holle weg fietsen maar dan moet het verzet wel voldoende zijn... goeie test dus? Het is maar een idee hoor; ik ken de omgeving van Nijmegen goed dus doe er je voordeel mee...
Alle begin is eenvoudig. Ik mis op dit forum soms wat mededogen en begrip. Niet iedereen hier is van mening dat 230 km op een dag een rustige trainingsafstand is of dat de Noordkaap in drie weken via Noorwegen bereikt moet worden. Respect voor degenen die dat wel doen, maar ik heb de indruk dat tolerantie voor mensen die hun doelstelling [fietsen is fijn] op een andere manier willen verwezelijken, technisch minder onderlegd zijn of zich ietwat ongelukkig uitdrukken steeds harder verbaal worden afgestraft. En dat vind ik, zowel hier als buiten dit forum, jammer.

Helemaal mee eens, Arno!
Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik erger me ook aan de mensen die elkaar in de haren vliegen en medefietsers afzeiken (sorry voor mijn woordkeus) op het forum.
Gelukkig is de sfeer tijdens de activiteiten wél goed!
hester b. schreef: Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Een vereniging is spijtig genoeg/gelukkig maar heel beperkt verantwoordelijk voor de sfeer op een open forum. Zou het geen zonde zijn om daarom je lidmaatschap op te geven?

Renaat

x

x
wakkeropdefiets schreef:x
Je kan ontevreden zijn over de reacties die je krijgt, het lijkt me zelf duidelijk dat je dat bent. Maar of dit een nette manier is om daar met om te gaan? Verschillende mensen hebben je hier in het verleden wel degelijk zo goed mogelijk proberen te helpen.

Renaat
Revanho schreef:
wakkeropdefiets schreef:x
Je kan ontevreden zijn over de reacties die je krijgt, het lijkt me zelf duidelijk dat je dat bent. Maar of dit een nette manier is om daar met om te gaan? Verschillende mensen hebben je hier in het verleden wel degelijk zo goed mogelijk proberen te helpen.

Renaat
Hm ja, ik vind dit ook wel wat jammer. Ik heb oprecht geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen wat je het beste kunt doen. Niet dat ik op een forum op zoek ben naar waardering, maar veel zin om andere vragen te beantwoorden krijg ik hier ook niet van.

Hoe dan ook: succes met de Santos, klein beetje tweaken en tunen en dan is-ie gewoon weer in orde hoor!
Matthie9000 schreef:Allemaal leuk en aardig, maar ik kan me herinneren dat een vorige reis werd afgebroken omdat het fietsen ondanks een boel energie/uitleg e.d. vanuit dit forum uiteindelijk toch (lichamelijk) te zwaar bleek te zijn.

Naast dat het zaak is om de fiets op orde te krijgen (waar volgens mij hard aan wordt gewerkt) lijkt het me niet onverstandig om de gehele uitrusting op een wat steilere klim naar boven te stampen! Ook in eigen tempo kun je een klim als de oude holle weg fietsen maar dan moet het verzet wel voldoende zijn... goeie test dus? Het is maar een idee hoor; ik ken de omgeving van Nijmegen goed dus doe er je voordeel mee...
Matthie,
Als je de mevrouw waar het hier om een beetje zou kennen, wat na al haar verhalen op dit forum niet moeilijk is, zou je weten dat er in haar geval geen sprake zal zijn van stampen.
Zou het heel erg jammer vinden als forumdeelnemers het lidmaatschap zouden opzeggen naar aanleiding van dit verhaal, want ik ben er van overtuigd dat alle antwoorders uiteindelijk het beste met haar voor hebben gehad en er in het algemeen voldoening uit halen om andere fietsers te helpen. Dat wil niet zeggen dat het er soms niet rottig uitkomt, maar dat heb je op een forum. Een forum is nu eenmal geen gentlemensclub waar de eloquentia zorgvuldig cenfereren.
Zelf ben ik ondertussen tamelijk bezorgd.
Leon
Leon schreef:
Matthie9000 schreef:Allemaal leuk en aardig, maar ik kan me herinneren dat een vorige reis werd afgebroken omdat het fietsen ondanks een boel energie/uitleg e.d. vanuit dit forum uiteindelijk toch (lichamelijk) te zwaar bleek te zijn.

Naast dat het zaak is om de fiets op orde te krijgen (waar volgens mij hard aan wordt gewerkt) lijkt het me niet onverstandig om de gehele uitrusting op een wat steilere klim naar boven te stampen! Ook in eigen tempo kun je een klim als de oude holle weg fietsen maar dan moet het verzet wel voldoende zijn... goeie test dus? Het is maar een idee hoor; ik ken de omgeving van Nijmegen goed dus doe er je voordeel mee...
Matthie,
Als je de mevrouw waar het hier om een beetje zou kennen, wat na al haar verhalen op dit forum niet moeilijk is, zou je weten dat er in haar geval geen sprake zal zijn van stampen.
Zou het heel erg jammer vinden als forumdeelnemers het lidmaatschap zouden opzeggen naar aanleiding van dit verhaal, want ik ben er van overtuigd dat alle antwoorders uiteindelijk het beste met haar voor hebben gehad en er in het algemeen voldoening uit halen om andere fietsers te helpen. Dat wil niet zeggen dat het er soms niet rottig uitkomt, maar dat heb je op een forum. Een forum is nu eenmal geen gentlemensclub waar de eloquentia zorgvuldig cenfereren.
Zelf ben ik ondertussen tamelijk bezorgd.
Leon
Ik heb in mijn vrijwilligerswerk bij een sportvereniging de grootste ellende meegemaakt, puur alleen omdat men per e-mail communiceerde. De non-verbale communicatie ontbreekt dan, met als gevolg negatieve interpretaties die makkelijk voorkomen had kunnen worden als men een kop koffie had genomen en een echt gesprek had gehad. Ik ben hier op dit forum nog nooit een kwaadwillend persoon tegengekomen, louter hippies en boomknuffelaars.
Leon schreef: Als je de mevrouw waar het hier om een beetje zou kennen, wat na al haar verhalen op dit forum niet moeilijk is, zou je weten dat er in haar geval geen sprake zal zijn van stampen.
Leon
stampen/trappen/toucheren/pedalleren/vulzelfmaarin, bij klimmen heb ik het al snel over op pedalen stampen want dat klinkt zo lekker ;-)

Ik denk dat AB de spijker op zijn kop slaat, op internet mis je een deel van je communicatie, daarnaast speelt 'anonieme hufterigheid' altijd mee maar volgens mij zijn de adviezen goed bedoeld!
arnob schreef:Ik mis op dit forum soms wat mededogen en begrip. Niet iedereen hier is van mening dat 230 km op een dag een rustige trainingsafstand is of dat de Noordkaap in drie weken via Noorwegen bereikt moet worden. Respect voor degenen die dat wel doen, maar ik heb de indruk dat tolerantie voor mensen die hun doelstelling [fietsen is fijn] op een andere manier willen verwezenlijken, technisch minder onderlegd zijn of zich ietwat ongelukkig uitdrukken steeds harder verbaal worden afgestraft.
Ja, ook al vragen sommige er wel een beetje om, toch maar niet doen dan (zwijgen is tenslotte goud) :wink:
Als jullie je nu eens bezig houden met elkaar en mij verder met rust laten.
Ik ben er klaar mee met dat geroddel over mij op dit forum.

Sommige mensen op dit forum zijn erg integer en hebben beslist goede adviezen gegeven, anderen raaskallen maar wat zonder voorgaande te hebben gelezen met resultaat dat ik een bestellijstje van rose volg en dus mijn spullen niet gemonteerd krijg omdat een 10 speed achterderieur niet past bij een 7 speed cassette en de crank te breed is, wat iemand die dat nog nooit eerder heeft gedaan ook niet zomaar ziet.

Verder zijn er mensen op dit forum die mij klinklaar beledigen en in een hoek van dodo duwen.

Het lijkt hier wel een snelweg waar de beginnende vakantiefietsers van de weg wordt afgeduwd omdat de snelle jongens ruim baan MOETEN hebben.

Als de genen die al die sarcastische, denergrerende en lasterlijke opmerkingen nu gewoon eens even DELETEN en je met elkaar gaat bezighouden, doe ik wel mijn eigen dingen.

Als je maar genoeg tegen iemand zegt dat ie het toch niet gaat halen, en iemand voor ontechnisch uitmaakt zouden ze er nog in kunnen gaan geloven, als ze niet beter weten

Lees met zijn allen die gebruikersvoorwaarden van dit forum eens goed en kijk je eigen schrijfsels terug en ondernmeem de juiste actie, opschonen dat forum.

Als je kritiek op iemand hebt, dan moet je dat in een PB doen.
Iemand omvermaaien is geen kunst, maar daar is niemand bij gebaat.
ik heb te doen met de modorator want als jullie zelf je lasterlijke berichten niet verwijderen, krijgt hij alles waar ik me aan stoor gekopieerd om het voor jullie te doen.


Tabé

Titel: De huisregels op ons forum
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2008, 17:24
Forum Lid

Geregistreerd: 13 Apr 2008, 15:29
Berichten: 134
Op dit forum zijn de volgende regels van kracht:

1. Onderschrift en gebruikersnaam
Het onderschrift onder een bericht op het forum wordt tot 1 regel beperkt, de inhoud is vrij voor zover het consistent is met de andere regels. De ondertekenaar laat via de gebruikersnaam of onderschrift weten vanuit welke hoedanigheid het bericht wordt geplaatst. Neem als gebruikersnaam liever je echte naam, geen pseudoniem.

2. Verkeerde categorie
We hebben het forum ingericht in categorieën. Soms publiceren gebruikers berichten in een categorie die niet het beste past bij de inhoud van het bericht. De moderators verplaatsen dit bericht naar de juiste categorie en melden dit vervolgens aan de betreffende gebruiker via een pb of e-mail.

3. Commerciële uitingen
Voor commerciële uitingen hebben we een aparte forumcategorie ingericht: "commercieel nieuws". Deze categorie is alleen bedoeld voor commerciele uitingen die op wereldfietsers is gericht. In andere forumcategorieën laten we geen commerciële uitingen toe.

4. Technisch belastende berichten
We kunnen berichten om technische redenen aanpassen. Een voorbeeld is een foto in groot formaat. We kunnen dat het formaat van de foto aanpassen of de gebruiker verzoeken het bericht te veranderen.

5. Persoonlijke aanvallen
We tolereren geen persoonlijke aanvallen op ons forum.

6. Asociale berichten
We tolereren geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of sexueel-georienteerde berichten. Verder dient iedere gebruiker zich te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels.

7. Modereren
Als moderators van dit forum hebben we de opdracht de site zo veel mogelijk verschoond te houden van ongewenst materiaal. Bij "kleine" overtredingen (verkeerd onderschrift, ongewenste commerciële uitingen) kunnen we gebruikers vragen het bericht aan te passen of informeren we hen dat hun bericht verplaatst of verwijderd is. Bij grotere overtredingen (overduidelijke spam, persoonlijke aanvallen, asociale berichten) verwijderen we berichten zo snel mogelijk van de site. Gebruikers die zich niet houden aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgen, kunnen we tijdelijk of permanent verbannen. Eventueel stellen we de service provider van de gebruikers op de hoogte van hun wangedrag.
Topic gesloten door moderator.