Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe los ik dit op? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hoe los ik dit op?

Bij mij kan ik die clickfix bijna 180 graden draaien. :D
Maar ja...
- Heb een breed stuur.
- Mijn clickfix staat hoger.
- Heb XT remgrepen.
- De remgrepen staan lager.

Gewoon terug gaan naar XT is het beste. Als Magura dit soort rare producten op de markt brengt gewoon boycotten die hap.
Hallo,

je kan een originele verlenging voor je klickfix kopen, deze brengt je systeem 43 mm naar voor, hiermee is je probleem volledig opgelost voor maar 7.50 euro.

de verlenging is eigenlijk gewoon een verbinding tussen je stuur en de klickfix houder. (en niet datgene wat hierboven op foto te zien is)

op de website van klickfix kwam ik het nog niet tegen, maar de handelaar had het wel in zijn catalogus staan.

Frank en Diane
Met die originele stuurverlenger los ik helaas het probleem niet op.
De bevestiging rond het stuur blijft hetzelfde, net als de knik.

Ondertussen heb ik de Arkel stuurtas gezien. Hun bevestiging zal geen problemen met zich meebrengen. Misschien ga ik dit wel kopen en gaat de Vaude in de verkoop.
http://www.panniers.com/eu_e/all-catego ... e-bag.html
Ik blijf van mening dat er geen echt probleem is en het enige dat ik zou doen in jouw situatie, is lokaal de leiding wat verstevigen met tape.

Renaat
Kijkend naar de bevestiging van de Arkel tassen zie ik dat er geen mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat je tas, hoe licht je hem ook vol stopt, naar beneden gaat zakken op bijvoorbeeld een slechte weg. Hoe vast je de bevestiging ook draait uiteindelijk trilt het los of gaat in dit geval als een overmaatse pijpensnijder werken.

Succes met het zoeken naar de voor jou perfecte oplossing.
Goede opmerking. Zo blijft het altijd wel iets hé. Misschien laat ik die stuurtas maar beter thuis. Het is me deze vakantie ook gelukt zonder.
frank en diane schreef:Hallo,

je kan een originele verlenging voor je klickfix kopen, deze brengt je systeem 43 mm naar voor, hiermee is je probleem volledig opgelost voor maar 7.50 euro.
Zo'n soort verlenger heb ik ook gebruikt bij mijn Ortlieb tas, die kwam tegen de remleidingen (ja, ook Magura) en mijn GPS zat zonder verlenger in de weg.
k_a_r_e_l schreef:Zo blijft het altijd wel iets hé. Misschien laat ik die stuurtas maar beter thuis. Het is me deze vakantie ook gelukt zonder.
Het is wel beter voor het rijgedrag van je fiets, als je zonder stuurtas rijdt.
Ik kan goed aannemen dat je stuurgedrag er niet op vooruit gaat met een stuurtas.
Hallo,

kan je de remgrepen niet een beetje naar beneden draaien, zodat de leiding net onder de tashouder komt?

Frank en Diane
Vandaag weer een rondje gereden en even gekeken. Ik heb een vrij recht stuur maar de monteur heeft mijn klikfix ook op zulke wijze bevestigd maar mijn kabel is niet zo ver gebogen als de jouwe. Kan het echt kwaad dan?
Dank aan allen om te helpen mee denken.
Remmen draaien zal niet genoeg helpen. Ik vind ze ook wel goed staan nu.

Ik heb nog een ander idee.
Gat boren in zijkant van klikfix en gewoon de kabels hermonteren, door het gat.
k_a_r_e_l schreef:Dank aan allen om te helpen mee denken.
Remmen draaien zal niet genoeg helpen. Ik vind ze ook wel goed staan nu.

Ik heb nog een ander idee.
Gat boren in zijkant van klikfix en gewoon de kabels hermonteren, door het gat.
Of je wacht nog een half jaar... kwam Magura volgend jaar niet met nieuwe grepen met weer een "passende" leidingbevestiging, waardoor je hiervan geen last meer zou hebben?
k_a_r_e_l schreef:Ik heb nog een ander idee.
Gat boren in zijkant van klikfix en gewoon de kabels hermonteren, door het gat.
Goed idee, maar alleen als je alleen lichte spullen in je stuurtas doet,
want het is maar goedkoop plastic die klik-fix 8)