Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continental Travel Contact banden - Forum Wereldfietser

Continental Travel Contact banden

de zoveelste vraag over banden. de forums door gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

dus nog een poging om wat meer inzicht te krijgen

zo'n 6 jaar op Continental Travel Contact banden gereden. zelf heb ik geen ervaringen met andere banden.
op zich was ik wel tevreden, maar steeds een terugkerend probleem, het scheuren vd band aan de zijkant. ik verwacht dit niet na 3000 km van zulke banden, over de lekdichtheid was ik tevreden. qua comfort, slijtage heb ik dus geen vergelijking. fiets meestel 50% onverhard (tot zeer slecht), 50%verhard. belangrijk voor mij is dat de band betrouwbaar is qua slijtage en lekdichtheid, als dat samen kan gaan met stabiliteit en comfort, dan heb ik de ideale band gevonden. of ik nu 1 of 2 km harder rij vergeleken met een andere band is voor mij niet belangrijk.

wie kan mij hier wat meer over vertellen?

alvast bedankt voor jullie hulp/advies

groet michiel
Michiel, er is al zoveel gesproken over fietsbanden (vide het forum) dat ik begrijp dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Begrijp dat je minder tevreden bent over de Conti's.
Conti's zijn goede fietsbanden, ze worden veel door vakantiefietsers gebruikt. Er kan wel eens een serie tussenzitten waarbij het rubbermengsel sneller dan normaal uitdroogd waardoor je scheurtjes in de zijkanten krijgt.
Als rolweerstand voor jou geen rol speelt, zou ik eens de Marathon serie van Schwalbe op internet gaan bekijken. Wil je een duurzame band die lang meegaat en die een hele goede lekbescherming biedt, dan zou ik eens kijken naar de Schwalbe Mondial. Persoonlijk vind ik dit een goede band alleen met volledige bepakking heeft de band een klein minpunt en dat is dat hij de neiging heeft op oneffenheden in het wegdek te reageren door lichtjes te dweilen, echt storend is het niet, zeker als je het gewend bent.
Succes.
Frits
Als ik het verhaal van Michiel lees,gaat het om betrouwbaarheid boven snelheid.bovendien fietst hij veel onverhard over slecht terrein.

Bij mij komt dan direct de Schwalbe Marathon plus bovendrijven

Dirk
Het insnijden van de zijwangen bij de Conti's herken ik, echter in mijn geval kwam dat doordat de remblokjes na verloop van tijd niet meer perfect op de velg maar ook een stukje van de band meenamen, en dan is het snel over. Overigens zijn de meeste banden na 3000km wel aan het einde van een voor het merendeel lekvrije kilometers, dus gewoon tijd om ze te vervangen.

Geen tip over wat je er nu op moet gooien, daarover is al genoeg geschreven en zal je zelf uit moeten vinden. Ondanks dat ze er niet heel stevig uitzien doen Kojak's het bij mij achter nu al ruim 3000km met tot nu toe 1 lek prima, de Marathon Racers waren na 3000km echt tot op het karkas op.
Pman schreef:Overigens zijn de meeste banden na 3000km wel aan het einde van een voor het merendeel lekvrije kilometers, dus gewoon tijd om ze te vervangen.
:shock: Ik heb zo'n 3000 km geleden mijn Schwalbe Supreme van voor naar het achterwiel verhuisd. Die zit nu zo'n beetje op 20.000 km totaal (vooral asfalt), is nog niet lek geweest, en kan zo te zien nog wel even mee qua slijtage. Voor zover ik zie op dit forum is dat niet ongebruikelijk voor de betere banden op vakantiefietsen.

Groeten,

Carl
Pman schreef:Het insnijden van de zijwangen bij de Conti's herken ik, echter in mijn geval kwam dat doordat de remblokjes na verloop van tijd niet meer perfect op de velg maar ook een stukje van de band meenamen, en dan is het snel over. Overigens zijn de meeste banden na 3000km wel aan het einde van een voor het merendeel lekvrije kilometers, dus gewoon tijd om ze te vervangen.

Geen tip over wat je er nu op moet gooien, daarover is al genoeg geschreven en zal je zelf uit moeten vinden. Ondanks dat ze er niet heel stevig uitzien doen Kojak's het bij mij achter nu al ruim 3000km met tot nu toe 1 lek prima, de Marathon Racers waren na 3000km echt tot op het karkas op.
Goeie banden zijn na 3000km nog lang niet op,zelfs niet halverwege
De tegenhanger van de Continental lijkt mij de Marathon Greenguard. Iemand al goede ervaringen met die band (behalve Wim natuurlijk)?
Ja, ik heb deze op mijn huidige reisfiets ,3500 km mee gereden 0 x lek.
Lopen prima,en zien er nog erg goed uit.
Welke wielmaat gebruik je? De keus in 28 inch banden voor onverhard gebruik is niet zo heel groot. Zelf heb ik voor zulk gebruik een stel 26x2.0 Marathon Extremes liggen, maar die worden niet meer gemaakt. Voor een woeste reis naar het einde van de wereld zou ik de Schwalbe Marathon Mondial monteren.
Wim
Ik heb ook een tijd op Conti's gereden (ander type) en merkte inderdaad dat die gevoeliger zijn voor inscheurende zijwangen dan Schwalbe's. De conti's gingen bij mijn wel 7500 km mee; daarna was het profiel op en de zijkanten vertoonden wat rafeltjes. Ik hield ze wel flink op druk, dat is beter voor de zijkanten. Als je zo veel onverhard fietst is de maximale druk echter niet prettig fietsen.
Leon
michiel_ schreef: fiets meestel 50% onverhard (tot zeer slecht), 50%verhard.
2ct:
Ervan uitgaande dat de ideale band niet bestaat: voor 50% verhard / 50% onverhard is de Big Ben niet eens zo slecht. Stukje soepeler dan de Mondial en genoeg rubber om niet snel te slijten. Wel te weinig grip in modder bergop (dan is de Mondial beter), maar zolang het droog blijft is die Big Ben zo slecht nog niet. Op de asfaltweg is ie in ieder geval een stuk vlotter dan de Mondial. Gewoon beide setjes kopen en naar gelang je doelstelling van banden wisselen. Voor een lange verwegistan reis zou ik ook voor de Mondial gaan.
Ik heb zelf de travel contact(42mm 28inch) er nu 3000km op zitten en zijn verre van versleten. Ik vond de supreme erg snel slippen zonder asfalt. Ik ben nu weer langs de rijn aan het fietsen met veel grind en steentjes. Banden geven geen krimp en hebben goede grip. Zelfs met mijn gewicht van 125kg. Wat voor spanning gebruik je? zelf rij ik op 5bar.
Nog 2 ct's: ik mag AB graag ondersteunen: jarenlang op Conti's (Travel Contact) gereden, maar dit jaar 2000 km op Big Ben's door Engeland en Schotland, vaak op wegen die die naam echt niet verdienen. Heb sterk de indruk dat ze lichter (en zeker comfortabeler) rijden. Aan het profiel is niet te zien dat ze zo zijn mishandeld. Overigens droegen ze zo'n 125 kilo bij een druk achter van 4 bar, voor 3.5.
bedankt voor de adviezen

ik snap dat de ideale band niet bestaat en je concessies moet doen op bepaalde onderdelen. overigens heb ik 26 inch banden.
1 band heeft het 7000 km volgehouden, bij alle andere banden was het bij 3000 wel gebeurd. snap wel dat de banden snellen last hebben van slijtage op onverhard slechte wegen, maar had altijd de gedachte daarbij gehad dat de banden daar tegen zou moeten kunnen.
het is niet dat ik van te voren al weet waar ik en op wat voor soort wegen ik ga fietsen, meestal kom ik daar tijdens de vakantie pas achter. daarom zoek ik een allround banden die bij verschillende omstandigheden 'goed' doet
de schwalbe ga ik eens beter bekijken als alternatief, maar zie weer genoeg verschillende modellen en verschillen
Ik vind het ook belangrijk om te kijken naar prijs kwaliteit/afstand.

Ik heb goede ervaringen met de travel contact banden, die ik altijd koop bij Rose, voor 23,50, dat scheelt weer 10 euro met de winkel. Als ik de supreme wil kopen betaal k wel 15 euro meer.

Mario
Ik rijd al jaren erg prettig op Conti Top Contact (28")
Gaat absoluut niet lek, rijdt lekker soepel en heeft volgens mij goede grip.
Heb wel eens last gehad van scheurtjes in de zijkant, het zwakste deel van de band, maar kreeg na reclameren bij de leverancier ook een nieuwe.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een onjuist rubbermengsel.
Ik heb om mijn achterwiel (26 inch) al zo'n 15.000 km. een Schwalbe Mondial (de standaard versie, niet de Plus) liggen en die is nog steeds goed. Zelden een lekke band, goed grip ook op slechte wegen/paden en hij rolt prima op 3,5 bar. De zijkanten zijn nog prima. Voor heb ik er inmiddels 6000 km. met een Big Ben op zitten en ook daar ben ik dik tevreden mee.
Sinds een 2008 gebruik ik Continental banden. Eerst de Townride, daarna ben in overgegaan op de Top Contact Reflex en Topcontact II.
Het zijn prima banden. Ze gaan lang mee. De laatste voorband heb ik na ruim 16.000 km maar vervangen. De achterbanden vervang ik standaard na 10.000 km.
De laatste lekke band dateert van een paar jaar geleden.

Ach, het gaat er bovendien maar om waarbij je je prettig voelt. Is het niet een groot deel ook een gevoelskwestie aan welke band je de voorkeur geeft?
Bovendien is je rijstijl toch ook van invloed en of je alleen maar op asfalt fietst of ook veel onverhard en steenslag.

Jan
Ik heb de Schwalbe Marathon Mondial flink mishandeld in IJsland. Een absolute topband qua grip en betrouwbaarheid.

Lees mijn ervaringen hier: http://www.sintchristophorus.nl/test-di ... n-mondial/
600 kilometer? dat is zo'n 4 dagen fietsen. De vorige versie 'marathon XR' is met het tienvoudige aan kilometers nog niet half versleten, hoe kun je dan nu al een uitspraak doen over betrouwbaarheid? Wat heeft dit met de travel contacts te maken?