Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks B17 na één hevige regenbui doorgezakt - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Brooks B17 na één hevige regenbui doorgezakt

tonheijkants schreef:Fietste een paar jaar geleden in Polen drie dagen door de regen. Dit was heit einde van mijn Brooks-zadel. Moet zeggen dat het helemaal doorweekt was. Maar ook volledig doorgezakt. Thuis meteen weggegooid.
Gelukkig weet je na alles wat er in deze discussie is geschreven nu wel hoe je een leren zadel moet gebruiken en verzorgen :D
Bij ons was niet zozeer het doorzakken een probleem maar ook het breken van de schroeven en het slijten van de schroefdraad. In 7 jaar tijd hebben we beide al twee zadels gehad met vier keer deze problemen. Voor ons geen Brooks meer maar dat Franse merk.
hoi Blache, hebben jullie nog last van een pijnlijk achterwerk gehad door het relatief harde en stugge leer van het Franse zadel? Gebruiken jullie ook speciale fietsbroeken met (kunst) zeem?

Ik zit met het probleem dat ik dat Franse zadel veel mooier en degelijker? vind dan het Engelse zadel maar dat ik bij dit zadel wel last van irritatie bij mijn rechter zitbotje kreeg. Ik heb model Aspin, heb vooraf wel afstand zitbotjes opgemeten.

Jeroen - overweegt bij een volgende fietsvakantie om twee zadels mee gaat nemen...
jeroen_ schreef:hoi Blache, hebben jullie nog last van een pijnlijk achterwerk gehad door het relatief harde en stugge leer van het Franse zadel? Gebruiken jullie ook speciale fietsbroeken met (kunst) zeem?

Ik zit met het probleem dat ik dat Franse zadel veel mooier en degelijker? vind dan het Engelse zadel maar dat ik bij dit zadel wel last van irritatie bij mijn rechter zitbotje kreeg. Ik heb model Aspin, heb vooraf wel afstand zitbotjes opgemeten.

Jeroen - overweegt bij een volgende fietsvakantie om twee zadels mee gaat nemen...
Het Franse zadel moet nog aangeschaft dus nog geen antwoord op je vragen...helaas.
Wij gebruiken fietsbroeken ja.
iemand gaf aan zadel in water en dan drogen in oven(was nog niet geprobeerd)
ik heb het gedaan en mijn zadel is weer helemaal de oude :P
Dat was ik :) inmiddels ook getest en het werkt. Leer krimpt idd.