Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maximale Bandenmaat passend op trelock rs440 slot - Forum Wereldfietser

Maximale Bandenmaat passend op trelock rs440 slot

Wie weet de maximale buitenbandenmaat passend op een Trelock rs440 ringslot gemonteerd op een 26" Rigida Sputnik velg?
Wat voor band heb je nu, hoe breed is die echt en hoeveel ruimte is er links, rechts en boven over? Hoe breed is het slot op de plek waar de breedste plek van de band komt?
Je wilt links en rechts wel iets van een kleine cm overhoudebn en boven een halve.
Inderdaad Meten Doet Weten... Ik zal de schuifmaat gaan opzoeken. Misschien zijn er ook ervaringsdeskundigen? Past een 26 x 2.15 band nog of kom ik niet verder dan een 26 x 2.0?
Op geen enkele fiets zal het slot precies even hoog op het frame zitten, dus ervaringen van anderen bieden geen garanties voor de toekomst. :wink:
Je wilt links en rechts wel iets van een kleine cm overhoudebn en boven een halve.
Als je onverhard gaat fietsen aanzienlijk meer. Zo'n slot werkt als vuilvanger. Plakkende modder bijv. kan zorgen dat je wiel blokkeert. Daarom komt zo'n slot niet op mijn fiets, nog afgezien van de andere nadelen.
Als je onverhard gaat fietsen aanzienlijk meer. Zo'n slot werkt als vuilvanger. Plakkende modder bijv. kan zorgen dat je wiel blokkeert. Daarom komt zo'n slot niet op mijn fiets, nog afgezien van de andere nadelen
Precies, heb ik ook heel veel last mee gehad met banden 26"x 2,25
Vooral met modderige paden met vette rode klei en steentjes er doorheen....
Het gehele achterwiel werd 1 grote trommelrem... :twisted:

Gerard
Eric op de Fiets schreef:Wie weet de maximale buitenbandenmaat passend op een Trelock rs440 ringslot gemonteerd op een 26" Rigida Sputnik velg?
2.15 past.
In onderstaand linkje staat vermeld dat de rs440 Schwalbe Fat Franks kan verdragen.
En (bijna) alle Fat Franks die ik in 26 inch kan vinden zijn maat 2.35!

Voor de allerbreedste banden adviseert Trelock overigens zelf de RS 300 Balloon,
(mijn RS 390.1 geeft bij Big Apple 26 x 2.15 > 1 cm speling, beide kanten > 0,5cm)

http://www.wielersport-expert.nl/trelock-rs-440#_specs
Jan Eleveld schreef:
Je wilt links en rechts wel iets van een kleine cm overhoudebn en boven een halve.
Als je onverhard gaat fietsen aanzienlijk meer. Zo'n slot werkt als vuilvanger. Plakkende modder bijv. kan zorgen dat je wiel blokkeert. Daarom komt zo'n slot niet op mijn fiets, nog afgezien van de andere nadelen.
Plakkende modder :?: Je kunt ook modder ontwijken :wink:
Zo'n ringslot is handig als je je fiets even ergens neer moet zetten om een boodschap te doen of een WC te bezoeken.