Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar een fiets te kopen? - Forum Wereldfietser

waar een fiets te kopen?

Hej,
ik ben op zoek naar een wereld fiets. Ik heb internet al afgestruind naar een nieuwe of tweedehandse fiets maar heb nog niet de ideale gevonden. Hebben jullie nog ideetjes waar ik kan gaan kijken?
Kristian de Zoeker

Kijk eens bij Vittorio, Santos, Snel, Koga.... (de links staan hier ergens op de site)

Wil je een maat-fiets, wil je zelf de onderdelen kiezen met een standaard frame, of wil je gewoon een kant en klaar fiets?

Wat wil je er aan uitgeven?

Weet je wel wat je precies wilt? Welke shimano-groepen? Staal of aluminium?

Succes met je zoektocht in ieder geval!

El & El

Tip: Dit forum bevat een onvoorstelbare hoeveelheid kennis. Je kan daarvan gebruik maken door in het forum te zoeken en discussies die in het verleden gevoerd zijn door te lezen.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/search.php
Ik ben gebonden aan een budget van max 900 eurotjes. Mijn keuze wordt daardoor beperkt tot een kant en klare fiets. HEt liefst ga ik voor stalen frame, 26", shimano lx minimaal en een fiets voor de langste fietstocht.
Bedankt voor het reageren
Dag Kristian,

Voor 900 ? ben je wel veeleisend... nieuw zal dat niet lukken. Heb zelf iets in de richting (Fahrradmanufaktur T400), maar die komt "kaal" op 995?, en is Deore afgewerkt. Zoals anderen ook al hebben aangeraden... kijk eens verder op de discussies op dit forum, en zoek de tweedehandsmarkt eens verder af...

Sukses,

Astrid

hoi kristian,

Dat is inderdaad weinig geld voor veel fiets misschien. Probeer het tweedehands anders eens, heb je al gekeken op marktplaats?

Of een duits merk misschien, die zijn over het algemeen wat goedkoper. roseversand.de (merk red bull) heeft ook wereldfietsen in z'n assortiment.

Succes met je zoektocht!

Groetjes,
El & El
Hej Astrid,
hoe is de T 400? Hij ziet er mooi en degeljik uit, maar fiets tie ook goed? Wat zijn je ervaringen?
groet

Ik neem aan, omdat je uit Wageningen komt, dat je uitgebreid geinformeerd hebt bij Recycle. Daar hebben ze ook vaak geode tweedehands fietsen (ik heb daar bv 2 jaar geleden mijn oude vakantiefiets ingeruild voor een nieuwe). Ook zij verkopen relatief onbekendere (en dus goedkopere) merken zoals bv Diamant (die sterk op Villiger lijkt), maar zij kunnen je zeker van goed advies dienen.
De T400 staat trouwens ook bij De Vakantiefietser in Adam in de winkel voor minder dan 900 euro (sorry voor de reclame...).

succes ermee

Anneke
Dag Kristian,

Ik had wat kinderziektes met mijn T400... een braampje aan de zadelbuis, een falende zadelpen, en nadat ik hem nog geen 2 uur had flink tegen de grond gegaan vanwege een combinatie ketting eraf gelopen en te strak afgestelde klikpedalen. Maar nu ben ik heel tevreden over het fietsje, rijdt zalig, en een hele vooruitgang op onverharde wegen tov mijn oude Giant expedition (om een beetje comfortabeler off-road te gaan was ik van 28" naar 26" overgeschakeld). Het is vooral een heel mooi CroMo frame dat heerlijk rustig rijdt.

Er zijn ook minpunten, maar die zitten vooral bij de firma Shimano: de remblokken van de V-brakes slijten waanzinnig: nu al ver heen, na zo'n 1000 KM, terwijl ik op de expedition geloof ik 10 jaar en 100.000 KM gedaan heb met dezelfde blokken op de cantilevers. En van 7 naar 9 kransjes achter maakt het ook veel slijtgevoeliger, moet bovendien heel voorzichtig schakelen van middel naar klein blad voor, want anders wil de ketting er wel eens overschieten. De sprong van middel naar klein is ook heel groot.

Groetjes,

Astrid

Wij, Esther en ik, zijn errug tevreden over onze fahrradmanufaktur T400.
Afgelopen winter hebben we, als beginnende wereldfietser (dus geen ervaringen met allerlei materialen en/of merken) met onze nieuwe exemplaren ruim 1.200 km agelegd door Cuba.
Tot op heden nog geen wanklank...
Wij hebben de fietsen gekocht bij Marco in Rotterdam.
Kijk eens op bike4travel.nl
Suc6 met je keuze

maak af en toe een rondje langs de plaastelijke grotere fietsenboeren.
rein in veendendaal heeft bv vrij veel goede 2e hands van race tot atb en ook voor de vakantie ,
maar het kost tijd en je moet geluk hebben, ik had hier in de omgeving geluk. giant expedition ongeveerd, goede maat fijne onderdelen en 700 euri ongeveer das alweer 2 jaar gelden, maar ook toen ben ik een tijd op zoek geweest. maar het loont dus wel. ben nog steeds erg tevreden. geduld helpt dus

succes met zoeken.

Rose-versand in Bocholt, Duitsland, niet ver over de grens. Gigantisch bike-shop. Bouw op dit moment een mountain-bike om tot trekking-bike. Lukt prima. Als ik een nieuwe zou aanschaffen wordt dat hoe dan ook een Timbuk 3 van Nishiki. Geweldige fiets, stalen frame, XT, alle onderdelen topkwaliteit. Hangt nieuw wel prijskaartje aan -1400,- ( wel goedkoper als koga en in ieder geval een stalen frame, CrMo oversize ) Maar dan heb je ook wat. Zelfde fiets met LX kost daar 1099,- Ik denk dat wanneer je een goed ( staal ) frame wilt met op zijn minst LX componenten je sowieso veel betaalt. Maar goed wat is de perfecte fiets? Mij valt in ieder geval op dat in shops in NL dure koga' staan die vaak niet eens compleet XT zijn.

Het budget is inderdaad wat krap, maar toch valt er best een knappe fiets voor te kopen waar je heel ver mee komt. De Fahrrad Manufaktur T 400 is inderdaad een erg goede keus, en past zo'n beetje binnen je budget. Een alternatief zou zijn een Santos SCC 01 mtb met Deore. Als je die opbouwt met spatborden en dragers kom je op ongeveer dezelfde prijs. Wat je beter past is dan vooral een kwestie van smaak. De T 400 is van staal, en je zit wat meer rechtop. De Santos is wat nerveuzer en sportiever met een wat lagere zit, en door het alu frame misschien iets minder comfortabel (meer een mtb). Gewoon proberen wat je bevalt, zou ik zeggen. Alle kwalitatief serieuze alternatieven die ik kan bedenken zijn duurder.
Misschien kom je in aanmerking voor een fiets uit een fiets prive regeling van je werk. Dan valt een fiets ineens veel goedkoper uit. Het wordt dan even zoeken naar een winkel die binnen zo'n regeling een echte vakantiefiets wil leveren, maar het is de moeite waard te kijken of het lukt. Zulke winkels bestaan.
Veel succes,
Wim

Ga gewoon eens even vrijblijvend praten met de wereldfietsers Eric Schuijt in Amsterdam en Marco de Wit in Rotterdam. Die Duitse fiets, met een opmerkelijke goede verhouding van prijs en kwaliteit, stond ook vermeld in het laatste nummer van Op Pad.

he kristian hoe groot ben je ?
ik weet niet of je mn advertentie heb gezien maar ik denk dat die fiets een heel eind is wat je wilt, staal,een mix van xt en deore,geen lx maar zeker goed en ruim binnen je budget, mopet natuurlijk de maat nog goed zijn....

Mijn tip: koop op marktplaats een goede atb, dragertjes erop en klaar.
Het aan bod 2e hands atb's is groot, dikke kans dat de jouwe erbij staat.

Hallo,

De tip van irisbom spreekt mij erg aan. ik wil graag een 2e hands fiets kopen omdat ik dus beschik over een studentenbudget. Mijn doel is eigenlijk hetzelfde als kristian.

Mijn vragen hierbij zijn;
Ik ben 1,76 dus het frame moet rond de 52-54 zitten?
Watvoor ATB moet ik kopen? Welke Merken komen in aanmerking?
Waar moet ik op letten? bijv: aansluitmogelijkheden voor spatbord en draagrekken voor bagage.

eventuele andere zaken?

mvg,

Sander

Hoi Sander,

Stel je vraag bij [url]hhttp://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=8[/url]. Daar krijg je zeker antwoord :-)

Fiets de wereld,
Whisky

Ik zou zeker eens kijken voor een tweedehands Koga (niet te oud i.v.m. keramische velgen en vering) of een Santos, Snel of Vittorio. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk wel moet investeren in een cassette, ketting en banden.

Maak niet de fout die ik vroeger heb gemaakt. Een mooie Specialized Rckhopper. Ik kreeg hem nog iets goedkoper dan de vraagprijs en zag er mooi uit. Later bleek ik er beroerd op te zitten :lol: Gewoon verkeerde framemaat. Dus ga eerst eens een lekke stuk rijden op een tweedehands vakantiefiet en ga op je gevoel af. :idea:

@Eric
- Je hebt het hier dan over een 2ehands Koga ATB?
- Keramisch is beter of slechter?
- Wat bedoel je met cassette?

ik heb de vraag hier geplaatst
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 3508#63508


alle hulp is welkom!

mvg,

Sander van den Berg