Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brooks zadel vast zetten op suntour ncx zadelpen - Forum Wereldfietser

brooks zadel vast zetten op suntour ncx zadelpen

Hallo allemaal

Ik heb mijn oude suntour sp12 ncx zadelpen moeten vervangen voor een nieuwe.
Jammer genoeg heeft deze een nieuwe bevestiging voor het zadel gekregen.
Met mijn brooks b17 zadel is dit geen gelukkig huwelijk.

De stangen van het zadel zijn te dun , het zadel gaat schuiven.
Eerst tape geprobeerd dat helpt niet, nu de stangen omwikkeld met dun staalwol dat helpt beter maar is nog niet optimaal.

Iemand een tip of een goed idee hou ik dit goed kan oplossen

Alvast bedankt voor het meedenken.

Han
Dit staat op de site van Bike4travel bij de zadelpen.

Let op: Brooks zadels passen niet op deze zadelpen. (vorm van de bevestigingsrails komt slecht uit)
hier:
http://www.touronabike.com/sr-suntour-s ... st-review/

stond dat het wel zou passen en dat doet het ook alleen schuiven de brooks rails in de klemming van de suntour. alsof de brooks stangen te dun zijn...
beste Han,
je zoekt iets, als ik het zo mag omschrijven, dat de stevigheid van metaal heeft maar qua vorm zo 'vrij' is dat het rond een stang wat (op)vult.
ik zou een strookje (reepje) blik knippen (met een blikschaar of nijptang) en dat rond of langs de rails van het zadel buigen of er tegen aan leggen en dat monteren in de zadelpen(-klem).
of vind een reepje metaal bij de bouwmarkt of 'sloop' een stukje pianoscharnier.
hopelijk komt de rail zo goed klem te zitten.
succes! hoogframe
Frisdrankblikje of latoenkoper. Niet dat ik weet hoe dat laatste eruit ziet maar ik heb dat woord hier wel eens horen vallen en ik ben het nooit vergeten :lol: .
Hoogframe en travelmaster bedankt voor de tips!!

Ik heb net 2 strookjes uit een aquarius blikje geknipt (extra snelheid is ook niet weg :wink: ) en dat ziet er goed uit.
Heel erg bedankt voor het mee denken!

Groet han
Travelmaster schreef:Frisdrankblikje of latoenkoper. Niet dat ik weet hoe dat laatste eruit ziet maar ik heb dat woord hier wel eens horen vallen en ik ben het nooit vergeten :lol: .

Messing of geelkoper, in de vorm van folie ook wel latoen of latoenkoper genoemd, is een legering van koper en zink
Ooooh...! Dan had ik tegen TS kunnen zeggen "pak die rol aluminiumfolie maar uit de keukenla!".

:lol:

Dank voor de informatie Jasmon, weer wat geleerd vandaag!
Alufolie kan inderdaad ook: roest niet en is heel constant van dikte, en drukvast. En licht.

Het is alleen niet zo sterk, latoenkoper is veel sterker. En in veel meer diktes verkrijgbaar.