Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies voor nieuwe wielen Giant model X-Sport 2 - Forum Wereldfietser

Advies voor nieuwe wielen Giant model X-Sport 2

Hallo, mijn naam is Remco en ik ben een leek als het aankomt op fietsen, vandaar dat ik mij tot jullie keer met een vraag over mijn fiets.

Ik heb sinds kort een Giant X-sport 2 gekregen en deze wil ik opknappen. Hij verkeerd in uiterst goede staat alleen de belangrijkste onderdelen zijn niet meer te gebruiken: de wielen. Het voorwiel is nog wel goed maar in het achterwiel zit een hele grote slag.

Nu wil ik er nieuwe wielen onder zetten maar ik heb echt geen idee wat de juiste keuze is en als ik zoek op ''WTB Dual Duty XC 700c'' kom ik nergens op uit.

Dus zouden jullie mij kunnen vertellen wat de juiste optie voor mij is en waar ik deze wielen kan bestellen?

Specs:

framematen M/49 L/56 XL/60
frame Giant AluxX aluminium, Fluid Formed
voorvork SR Suntour CR8V w/lockout
stuur Giant A3 aluminium
stuurpen Giant A3 aluminium ahead
zadelpen Giant A3 aluminium
zadelpen Giant MTB Performance
pedalen VP platform
shifters Shimano Deore 27 speed
voorderailleur Shimano Deore
achterderailleur Shimano SLX shadow
remmen Shimano Deore
remhendels Shimano
cassette Sram PG950 11-32
ketting Shimano HG73
crank Shimano Hollowtech M521 48/36/24
bottom bracket Shimano Octalink
velgen WTB Dual Duty XC 700c
naven Shimano Deore
spaken Stainless steel
banden Kenda 700x35c cross

Alvast bedankt!
wat is het doel van je fiets? (fietsvakanties zwaar/licht bepakt, toeren, etc.) en wat is je budget?
peter1980 schreef:wat is het doel van je fiets? (fietsvakanties zwaar/licht bepakt, toeren, etc.) en wat is je budget?
Ik ga de fiets gebruiken voor naar mijn werk (28km) en gewoon lange stukken zo snel mogelijk fietsen. Later wil ik misschien licht bepakt op fietsvakantie. Mijn budget is max 300.
Ik ben geen deskundige op gebied van velgen/wielen, maar een goede suggestie gaat vast wel komen.
Als ik even zoek op jouw velg kom ik gelijk dit tegen: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0202/ ... atalog.pdf , kijk even bij blz. 35
Als je voorwiel nog goed is zou ik dat zo laten, tenzij je een naafdynamo wilt. Ik koop mijn handgebouwde wielen bij m-gineering. Voor iets van 125-150 euro heb je het best gebouwde achterwiel dat er te koop is. Leg Marten uit wat je met de fiets wilt doen, en hij vertelt je wat het moet worden. Van geen van de wielen die ik bij hem heb laten maken is ooit een spaak gebroken.