Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schijfremmen ? - Forum Wereldfietser

Schijfremmen ?

Hallo mensen,

Ik ga over een paar weken naar Zuid Frankrijk fietsen en daarna de bergen in in Italie.
Ik heb een Batavus Cibola met schijfremmen. Ik hoor eigenlijk nooit over iemand met schijfremmen in de bergen, iedereen heeft blokjesremmen?
Hoe betrouwbaar zijn schijfremmen? Ik heb net nieuwe remkabels laten plaatsten (na 5000 km op de teller) en verder ben ik niet technisch (en kan dus niet zelf reparaties uitvoeren onderweg).
Heeft iemand advies voor mij?

Groetjes,
Elsbeth (Zwolle)
Hoi,

ik rij zelf naar alle tevredenheid rond met schijfremmen. Ze remmen enorm goed! Bergen zijn geen probleem, lijkt me. Onderhoud... ja... kan ik ook niet, maar zeker als je een beetje fatsoenlijk merk heb, gaat dat wel goed gedurende een fietstocht.

Ik weet niet precies welke remmen je hebt, maar je kunt met een gerust hart die bergen af. Neem zeker remblokken mee en vraag van te voren aan je fietsenmaker hoe ze vervangen moeten worden. Als je dan nieuwe blokken gemonteerd hebt wel goed inremmen! Makkelijk is het om dat bergaf te doen, kost je niet veel moeite dan.