Additionally, paste this code immediately after the opening tag: betaalbaar frame voor een degelijke vakantiefiets - Forum Wereldfietser

betaalbaar frame voor een degelijke vakantiefiets

Wegens het "op" zijn van mijn huidige (aluminium) frame van mijn trekfiets ben ik op zoek naar een betaalbaar nieuw frame. Mijn voorkeur gaat uit naar een cromo frame (wil deze discussie hier niet nog een keer aanwakkeren) met 26" banden (de maat zal iets van een 56 zijn). Ik wil de fiets zelf opbouwen en een groot deel van de onderdelen van mijn huidige fiets overzetten.
Ik vind op internet slechts een heel beperkt aanbod van frames. Het lijkt me dat de fietsproducenten liever afgewerkte fietsen verkopen omdat de marges daarop groter zijn. Behalve merken als Surly en Santos die dan weer exuberant veel vragen voor een kaal frame.
Hebben jullie misschien nog goede tips van merken of framebouwers die wel de moeite zijn. Of mischien nog ergens een superdegelijk 2de hands frame liggen? Of goede merken die toch frames verkopen zonder dat op hun website te melden?

groeten

Toon
Mijn eerste ingeving was Surly LHT of Disc Trucker.
Als je frame echt op is moet je je natuurlijk ook afvragen in hoeverre de rest verslten is. Met name bij velgremmen kun je mbt de wielen na een vergelijkbare afstand aan een grote renovatie denken, mits het ofwel economisch loont of je het gewoon leuk vindt.

Nog een mogelijkheid:
http://www.meilenweit.net/shop/index.ph ... 014_105018
Zit ook met soortgelijke vraag want mijn Koga Randonneur van +-2005 van maat 54 is eigenlijk een tikkeltje te klein...

Is een Surly LHT frame veel beter dan een Intec frame?

Iemand interesse in een Randonneur frame van 2005 in perfect staat?
De meeste onderdelen aan mijn huidige fiets zijn reeds vervangen. Op dit moment is het dus enkel het frame en het voorwiel de aan vervanging toe zijn.
Syrly LHT is inderdaad een optie maar vind ik toch nog een beetje aan de prijzige kant. Bij Intec zijn het dan vooral 28" of MTB frames. Ik zoek een echt toeringframe om een heel jaar mee rond te trekken en wil graag mijn huidige achterwiel en banden behouden.
Ik vind het raar dat er zo weinig europese merken zijn die frames verkopen. De markt voor echte trekkingfietsen bevindt zich toch hoofdzakelijk in europa.

Toch l bedankt voor de eerste bijdrage.

Meer opties zijn steeds welkom
jugglebrother schreef:Bij Intec zijn het dan vooral 28" of MTB frames.
Deze geometrie lijkt mij geschikter voor trekking dan voor MTB hoor.Afbeelding
jugglebrother schreef:Ik zoek een echt toeringframe om een heel jaar mee rond te trekken en wil graag mijn huidige achterwiel en banden behouden.
Als je bij een merk als Snel, Avaghon en dergelijke een fiets koopt zonder dergelijke onderdelen, dan is dat heus geen probleem, althans in mijn geval.
Ik denk dat ze geen losse trekkingframes via postorder verkopen omdat als de resulterende fiets niet past je het frame moeilijk terug kunt nemen als iemand het bracket en balhoofdbuis heeft afgevijld zoals weleens wordt aangeraden hier.
Ik denk dat het vooral komt omdat het een bijzonder kleine subgroep, bínnen een op zichzelf al behoorlijk beperkte doelgroep is.

Ik zou in het geval van TS mijn ogen goed openhouden op de tweedehandsmarkt. Als je alleen een frame zoekt, wordt de zoektocht vaak een stuk gemakkelijker.
Hier al gekeken http://www.bike-discount.de/en/shop/fra ... 78/o-preis? Op het moment hebben ze niet zoveel maar dat verandert regelmatig.