Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets opknappen of nieuwe kopen? - Forum Wereldfietser

Fiets opknappen of nieuwe kopen?

Heey,

Ik heb ooit een mountainbike gekocht via www.matrabike.nl en er is nu het een en ander mis met de deraiileur, de velg en spaken & de versnellingen. Ik kan het denk ik wel maken en vind een uitdaging wel leuk. Ik heb veel gelezen op sites over hoe enzo en het moet best lukken. Moet er wel wat geld in steken tenzij er veel vernieuwd moet worden, dan lijkt het me beter een nieuwe te kopen. Ik heb er trouwens laatst nog een nieuwe binnen en buitenband aan de voorkant op gezet. Kheb gezien dat jullie hier veel verstand van fietsen hebben daarom vraag ik jullie:

Is de fiets het opknappen nog waard of kan ik beter een nieuwe giant ofzo kopen??

Hier een foto van de fiets:

Afbeelding
Team Freestyle schreef:Heey,

Ik heb een mountainbike gekocht via www.matrabike.nl en er is het een en ander mis met de deraiileur, de velg en spaken & de versnellingen. Ik kan het denk ik wel maken en vind een uitdaging wel leuk. Ik heb veel gelezen op sites over hoe enzo en het moet best lukken. Moet er wel wat geld in steken tenzij er veel vernieuwd moet worden, dan lijkt het me beter een nieuwe te kopen. Ik heb er trouwens laatst nog een nieuwe binnen en buitenband aan de voorkant op gezet. Kheb gezien dat jullie hier veel verstand van fietsen hebben daarom vraag ik jullie:

Is de fiets het opknappen nog waard of kan ik beter een nieuwe giant ofzo kopen??

Hier een foto van de fiets:

Afbeelding
Lijkt me het opknappen niet waard.
Snel lozen die fiets en een mooie 2e handse Koga kopen ofzo, waar je van alles aan kunt upgraden.
Hoi,
Dit is een fiets uit de onderkant van de markt zoals dat heet. Als er dan ook nog "het een en ander mis met de deraiileur, de velg en spaken & de versnellingen" is het niet best. Ik zou - als ik echt weinig te besteden had - er niet al te veel aan besteden en zeker niet upgraden met duurdere onderdelen.
Succes,
Leon

Beste Leon,

Waaraan kun je bij een fiets zien uit in welke prijscategorie deze valt? De fiets van de postter heeft geen merk print op het frame... Dus is het voor jou een goedkope fiets? Of zie je dat ergens anders aan?

Groetjes,

Jos

Hallo,

Nou, als je het mij vraagt ziet de voorvering er in ieder geval erg goedkoop uit. Maar het was makkelijker geweest als de foto van de andere kant was genomen, dan hadden we kunnen zien wat er voor onderdelen op zitten. Wat is er precies "mis"? Is het een kwestie van afstellen of is er iets defect. Als je misschien iets meer kunt vertellen, dan zijn er vast genoeg leden die er een goed oordeel over kunnen geven.

Succes,

Richard

josr schreef:Beste Leon,
Waaraan kun je bij een fiets zien uit in welke prijscategorie deze valt? De fiets van de postter heeft geen merk print op het frame... Dus is het voor jou een goedkope fiets? Of zie je dat ergens anders aan?
Groetjes,
Jos
Hoi Jos,
Wat ik kan zien is de wel erg simpele vormgeving van het frame, de kleuren en het ontbreken van een merknaam, de dunne balhoofdbuis, de grauwe simpele stuurpen, het stuur met gaten aan de zijkant, de aftandse barends, de dunne zadelbuis, de crancks met het bekende zwarte dopje dat je alleen op de goedkoopste fietsen ziet, de pedalen, het plastic zadel dat vrij ver naar voren is gemonteerd, de goedkope derailleur met overdreven groot wieltje. Het zijn ieder voor zich misschien geen onoverkomelijkheden, maar het straalt er gewoon af.
Leon

Erg bedankt voor de info, ik weet zo denk ik wel genoeg. Ik zal kijken of ik het bij afstellen en 3 nieuwe spaken erin zetten kan houden en dan fiets ik er nog ff op tot hij het echt niet meer waard is.
Als het niet lukt dan haal ik deze fiets uit elkaar, zet hem weer in elkaar. Zodat ik weet hoe alles werkt en dan een goede 2e handse fiets kan kopen om te upgraden.

Vind het best leuk om aan de fiets te werken & ik weet zeker dat ik het net zo goed als de fietsenmaker kan, of misschien wel beter want mijn fietsenmaker is niet echt zo heel goed. Nog wel wat te leren maar komt goed.

Ik heb het een en ander gedaan aan de achterkant. Het enige geld wat ik er nog in gestoken heb is dat voor nieuwe spaken & een nieuwe binnenband. Nu rijd hij weer goed & hij fietst erg fijn, dus met die nieuwe betere fiets wacht ik nog even. Ik ben nu van plan om een stadsfiets uit elkaar te halen en in elkaar te zetten. Het zelf maken van zo'n fiets is best leuk en ik vind het wel fijn om voortaan zelf mijn fietsen te kunnen maken.

waarvan akte...