Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies Hybridefiets - Forum Wereldfietser

Advies Hybridefiets

Ik ben op zoek naar een hybridefiets die geschikt is om langere afstanden af te leggen, geen echte fietsreizen maar de mogelijkheid bestaat. Bovendien zal hij gebruikt worden om kortere afstanden zeer snel af te leggen (tegen een goed tempo)

Ik had gedacht aan volgende modellen:

1. Gazelle medeo (met verende voorvork en zadelpen, optioneel)

http://www.fietsophetnet.nl/shop.php?id=180

2. Batavus Jakima (batavus.nl)
3. Batavus Alabama
3. Trek T500

http://www2.trekbikes.com/nl/Bikes/City ... /index.php

De trek weegt het minst, en ziet er sportief uit.

Wat zouden jullie adviseren? Andere voorstellen ook welkom!

PS: Framemaat moet 61 zijn (de grootste bij trek is 60 maar dat zal het verschil niet maken, ben +- 1.90m, maat 61 is mij geadviseerd door een verkoper)

ik zou voor een medeo kiezen. waarom? wel, ik rijd al 7 jaar lang op een medeoframe. Toen werden ze nog van staal gemaakt, tegenwoordig is het dacht ik aluminium, maar ik zou niet weten waarom ze minder degelijk zouden zijn. Je kan later altijd nog andere onderdelen opbouwen, ik heb alleen nog de orginele voorderaileur, maar het frame is het belangrijkst.

Succes met fietsen!

De trek heeft wel meer a-merken op de fiets als ik mij niet vergis?

Advies: ga proefrijden. Probeer de fietsen die je wat lijken gewoon uit. Misschien vindt je de Medeo niet lekker rijden en de Trek wel, of andersom. Bij auto's en ligfietsen is het heel gewoon om eerst een stukje te rijden, voordat je het vervoermiddel koopt. Waarom dan bij fietsen niet?

Als je snel wilt fietsen, waaromwil je dan bijvoorbeeld een verende voorvork? Ga na welke onderdelen je op je fiets wilt hebben en welke minder nodig zijn. Zeker als je snel wilt gaan is elk onderdeel dat er niet op zit meegenomen, want dat is de meest effectieve manier van gewicht sparen (afgezien van bagage) en snelheid winnen.
Vervolgens kies je een aantal fietsen uit die bij je opgestelde lijstje passen. Die probeer je vervolgens uit. Kijk ook naar garantie en prijs, maar laat een fiets niet zomaar staan omdat ie iets duurder is, want mischien vindt je die veel beter rijden.

Wel het gewicht van de trek is 16.8 kg wat lichter is dan de medeo zonder vering (17.6) en de geveerde versie van medeo is 18.6kg. De batavus alabama weegt zo'n 20kg wat al naar de hoge kant gaat niet?

Ik denk dat de trek de meest interessante is, ga waarschijnlijk proefrijden..

Hier even de specs

Frameset
Maten 45, 50, 55, 60
Frame Hydroformed 6061 w/smooth welds
Vork SR Suntour SF-CR920-700C
Wielen
Wielen Bontrager Superstock wheel system w/shimano NX22 hub (fh)
Banden Bontrager Satellite Elite 700x38c, hard case
Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano EF35
Voorderailleur Shimano Alivio
Achterderailleur Shimano Deore
Crankstel Bontrager 42x32x22T / Shimano UN25
Cassette Sram 830 32-11 8speed
Pedalen Platform dual density w/alloy body
Onderdelen
Zadel Selle Royal Loire
Zadelbuis Alloy, suspension
Sturen Alloy 40mm rise, comfort bend
Stuurpen Bontrager Satellite Plus QR adjustable
Balhoofd Semi Cartridge Sealed
Remsysteem Shimano M420 / power mod. / alloy levers
Het belangrijkste is dat de fiets bij je past.

Het merk (en specificaties) komt op de 2e plaats.

Bespreek e.e.a. met je "fietsenleverancier" en, een "goede" die maakt een afspraak met je en stelt zeker 2 A merken voor je af om een proefrit te maken.

Succes met je keuze.