Additionally, paste this code immediately after the opening tag: roesten van binnenuit - Forum Wereldfietser

roesten van binnenuit

ik ben net terug van een 5 weken durende fietsvakantie naar scandinavie waarbij ik tamelijk veel regen heb gehad. Nu merkte ik toen ik mijn fiets op zijn kop zetten dat er wat water in het frame is gekomen, waarschijnlijk bij het stuur. Aangezien mijn fiets net nieuw is (en duur, van SNEL utrecht), zit ik natuurlijk niet te wachten op roesten van binnenuit. Het is natuurlijk beter om je fiets droog te stallen, maar als je onderweg bent is dat doorgaans niet mogelijk. Heeft iemand tips om je fiets roestvrij te houden?

was het roestwater wat er uit je frame kwam? Ik betwijfel het...

In principe komt er altijd water in je frame, een frame is namelijk niet 100% dicht. Dat maakt helemaal niet uit, meestal zitten er wel gaatjes waardoor het water er zo weer uit kan. Het stuur is natuurlijk geen onderdeel van het frame. Wat voor materiaal heeft snel gebruikt voor jou fiets?

Owatrol Olie? Uit de botenindustrie....Gebruik ik ook voor m`n Land Rover, en werkt daar geweldig :)