Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jones stuur zien en proberen - Forum Wereldfietser

Jones stuur zien en proberen

Hallo,

Op onze lange reis ontmoette ik een wereldfietser met een Jones stuur. Ik was meteen onder de indruk.
Ik heb begrepen dat je (in Nederland) deze sturen kunt zien en kopen bij Single Speed Central in Amersfoort.

Ik woon in Tilburg.
Is er toevallig iemand in Tilburg of omgeving die zo'n stuur gebruikt, zodat ik het eens kan zien en ervaren?

Karin
wijzijnfietsen.weebly.com
Bedoel je zoiets ? Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Afbeelding
ik heb dit stuur ook sinds 2 jaar op mijn fiets en tot nu toe het beste stuur dat ik gehad heb.
Lekker breed voor uiterst stabiel sturen en meerdere handzettingen mogelijk. Rijdt naar mijn gevoel ook meer ontspannen en aanzienlijk minder tintelende vingers.
Vorig jaar ook wat sloopwerk (lees slijpwerk) en laswerk uitgevoerd om mijn Rohloffshifter op zijn plaats te krijgen.

Ik kan het stuur, ondanks de niet echt goedkope prijs, zeker aanraden.
foto :
Afbeelding
http://oi65.tinypic.com/15gyoty.jpg
Had je dan voor de Rohloff shifter niet beter de andere variant hiervan kunnen kiezen. Dan had je niets hoven slopen.
De ergotec boomerang lijkt hier een beetje op, maar kost een fractie van de prijs van een jones bar.
timvanveen schreef:De ergotec boomerang lijkt hier een beetje op, maar kost een fractie van de prijs van een jones bar.
Het lijkt er inderdaad op, maar het is niet evenwaardig (zegt men).
Besluit van een eigenaar van de Ergotec Boomerang :
The middle bar does not give me the extra space for extra hand positions or mouting accessoires that I thought it would. Most things don't fit the flattend or curved parts very well. It's a nice handlebar for the price, but it does not add as much versatility as an original Jones H-Bar does.
Bron : http://bikeshed.johnhoogstrate.nl/bicyc ... boomerang/
timvanveen schreef:De ergotec boomerang lijkt hier een beetje op, maar kost een fractie van de prijs van een jones bar.
Best interessant alternatief.
tim1960 schreef: Lekker breed voor uiterst stabiel sturen en meerdere handzettingen mogelijk.
De sturen zijn verkrijgbaar in 660 mm en 710 mm breedte. Ik weet niet welke maat ik op de foto zie, maar lijkt mij erg breed in de praktijk. Ondanks het lekker en stabiel sturen.

Het stuur is ook verkrijgbaar als Bend H-bar, dezelfde vorm en maten, maar dan zonder tussenstuk aan de voorkant. Lijkt mij handiger ivm een stuurtas.

Overweeg zelf ook al een rijdje dit stuur, ben benieuwd naar de ervaringen. Krijg het idee dat er maar slechts 1 verkoper is in Nederland.

Groet,

Arno
Sturen kan je wel smaller maken, niet breder :wink:
Zo'n Jones stuur kun je ook maar heel beperkt smaller maken lijkt mij.
Als ik naar die foto kijk: 5cm per kant (10cm) lijkt me geen probleem?

Dan zit je op een stuur van 560mm, dat valt qua breedte toch alleszin mee?

Overigens heb ik geen timmermansoog, dus wellicht sla ik hier de plank qua mogelijkheden flink mis. :lol:
den boete schreef: Het lijkt er inderdaad op, maar het is niet evenwaardig (zegt men).
Besluit van een eigenaar van de Ergotec Boomerang :
The middle bar does not give me the extra space for extra hand positions or mouting accessoires that I thought it would. Most things don't fit the flattend or curved parts very well. It's a nice handlebar for the price, but it does not add as much versatility as an original Jones H-Bar does.
Bron : http://bikeshed.johnhoogstrate.nl/bicyc ... boomerang/
Ik vind het stuur in de recensie/link niet lijken op de Ergotec Boomerang http://www.humpert.com/en/bikeparts/mar ... rodukt=129.
Hallo allemaal,

Mijn fiets heeft inderdaad een Rohloff naaf, dus de Rohloff shifter zou bevestigd moeten worden op het stuur.
Ik had deze foto al eens gevonden:
foto 6 op http://cyclemonkeylab.blogspot.nl/2014/ ... hloff.html

Ben nog steeds benieuwd of er iemand is bij mij in de buurt waar ik het stuur 'in het echt' kan zien.

Karin
Ik ben er dit weekend voor het eerst met mijn FSA Metropolis stuur op uit getrokken en ik moet zeggen dat dat in het geheel niet tegenvalt. Sterker nog, geen last van dode of tintelende vingers en ook geen enkele behoefte om m'n handen te verzetten.
Ergonomisch klopt het helemaal en je hebt ook geen bar ends meer nodig.
De Jones H bar heeft vrijwel dezelfde back sweep, 45 graden, als de Metropolis dus
"die twee bijten mekaar niet!" De Metropolis is alleen een héélstuk goedkoper én lichter.
bonkers schreef:...mijn FSA Metropolis...Ergonomisch klopt het helemaal ...geen bar ends meer nodig...
Enkele vragen : heeft je fiets een comfort/actieve/sportieve zithouding ?
Heb je een foto van de fiets met het stuur erop ?
Alvast dank.
Ook ik ben op zoek naar een Jones H bar stuur of vergelijkbaar model. Zijn er inmiddels al meer ervaringen opgedaan binnen de groep wereldfietsers?
Er zijn een aantal alternatieven van dit stuur, zou er toch kwaliteitsverscil zijn in hoeken, houding en kwaliteit?
Ik heb nu bij tochten last van mijn polsen, met name de rechter. Rij inmiddels ook wat rechterop, denk zelf meer dan 60 graden. Zal wel iets met leeftijd te maken hebben. :D :cry:

Dus vandaar mijn zoektocht naar meer en nieuwe ervaringen en adviezen over de Jones H bar stuur en de alternatieven.

Met groet,

Arno
(Mijn eerste post!)

Ik heb een Jones Loop Bar en ik ben er heel blij mee. Afgezien van de standaard positie kan je hem bij tegenwind ook hoger pakken waardoor je wat lager zit.

Hiervoor had ik een Soma Clarence die is geinspireerd op de Jones maar die haalt het toch niet bij het origineel. De extra beugel levert wel extra comfort op, en extra bevestiging voor je revelate tas of extra lamp oid.

Ik ben er blij mee.
Surly komt met Moloko bar, ding weegt wel 700 gram.

Afbeelding
Esthetisch vind ik de Jones bar mooier en is ook een heel stukje lichter. Wie weet komt de Moloko ooit nog in een lichtere uitvoering. Of ik die korte horentjes fijn zou vinden vraag ik me af - zou ze liever wat langer zien.

Ben benieuwd naar reviews hiervan en vergelijkingen met de Jones bar tzt.
De Jones H-bar loop leek mij ook wel interessant maar ik heb me ook door de prijs laten tegenhouden en ik ken ook niet iemand die er één heeft.
Wel heb ik op een fiets met een recht stuur het stuur vervangen door een Ergotec Spacestuur:

Afbeelding

Hoewel dit zeker geen Jones H-bar ben ik niet onder de indruk van de mogelijkheden om het stuur anders dan normaal beet te pakken, het kan wel, maar heel comfortabel is het niet en anders/minder belastend ook niet.

Het spacestuur is wel een goed stuur, beter dan het standaard rechte stuur. Je kan er ook op liggen, alhoewel niet op de manier die je ziet in filmpjes van de Jones H-bar, maar je ellebogen aan de uiteinden en je handen in het midden.

Voor de vakantiefiets heb ik toch maar gekozen voor een echt ligstuur, dat is naar mijn idee pas echt een andere houding die nog comfortabel is ook.