Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hebie voorstandaard monteren - Forum Wereldfietser

hebie voorstandaard monteren

Ik kocht bij bike4travel een hebie lowrider standaard.

Ik ben ongeveer 4 uur bezig geweest en nog zit deze niet helemaal goed.

Er zitten 2 klemmen op die je met een pomptang naar elkaar moet buigen.

wie heeft er ervaring en/of tips. Heb ooit de tubus lowrider standaard gemonteerd was zo gepiept.


http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1060

Mario
Lange inbusbouten gebruiken om de beugeltjes bij elkaar om de lowrider te buigen/bevestigen, daarna eruit halen/schroeven en de originele korte gebruiken. Niet gaan rommelen met tangen, bahco's, hamers etc.
Heb het zelf in 1 minuut gedaan.
Voor jouw informatie: het merk Tubus maakt ook voorstandaards die op iedere
Tubus voordrager passen. Dus zowel op de Ergon, als de Tara als de Duo.
Dat weet ik Eric. Maar die kost wel 60 duro en deze 22 euro.

bij Rose Verzand 37 euro inclusief verzenden

Mario
Nee hoor, heb de mijne voor ca 30,-- bij Rose gekocht.
supermario schreef:Dat weet ik Eric. Maar die kost wel 60 duro en deze 22 euro.

bij Rose Verzand 37 euro inclusief verzenden

Mario
dan heeft het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" zich weer bewezen
Na een kort pb van Mario begrijp ik dat Mario geen Hebie lowrider heeft maar een Tubus. En de fabrikanten hebben het zo gemaakt dat Tubus op Tubus past en Hebie op Hebie. Maar niet andersom.
peter1980 schreef:
supermario schreef:Dat weet ik Eric. Maar die kost wel 60 duro en deze 22 euro.

bij Rose Verzand 37 euro inclusief verzenden

Mario
dan heeft het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" zich weer bewezen
in juli 2007 heb ik het erbij gezet "Het is even prutsen en zagen maar dan ziet ie er ook goed stevig op. "
Om 08:30 fietste ik naar huis van ouders, omdat mijn vader een grote werkschuur heeft. Toen ik dacht dat die hebie er op zat viel die er af. Het plastic was gescheurd. Weg 22 euro.

Onderweg naar huis zag ik bij toeval een kleine fietsenzaak. Zij waren nieuw en sinds een paar maanden geopend. Zij hadden gelukkig een tubus lowrider voor "slechts" 35 euro. De man vertelde dat hij een partij had opgekocht.

Ik fietste gelukkig naar huis. Wat bleek de tubus lowrider past niet goed op mijn
tubus ergo omdat ik volgens de verkoper een oud model heb. Ook de sluitbeugel past niet helemaal. De ergo heeft een buis dikte van 10 mm en de tara 14 mm Heb ik opgevult met rubber en toen stevig vastgezet.

Fiets dinsdag van uit Den haag naar Marten voor fiets cursus Misschien heeft hij nog een oplossing of speciaal materiaal liggen, Ik was om 15:00 klaar. De gehele dag bezig geweest met een lowrider.

Mario
Leuk he zelf knutselen? Voor mij is dit ook de charme er van, tijdens de eerste rit met m'n Giant Sierra met nieuwe Deore groep kwam ik erachter dat het 3e schroefje van m'n derailleur niet goed stond, grote klap en derailleur dubbelgevouwen, terug lopen maar...
Als je dat niet wilt gooi je hem bij de fietsenmaker binnen, reken je af en klaar.
Ik blijf het gewoon zelf doen hoor :D
Een fiets in elkaar zetten heb ik geen moeite mee. Maar ik heb nooit geweten dat op de nieuwe ergo dragers speciale oogjes zitten voor de tubus lowrider.

Maar ja leren kost nu eenmaal leer geld.

Mario
Geen standaard voor een standaard? :wink:

Ok dat was flauw. Vanaf de fabriek zit een Hebie standaard op mijn Tubus dragers van mijn (10 jaar oude) Santos, dus blijkbaar is er gedurende jaren wel het e.e.a. veranderd qua maatvoering van een of beide partijen.

In ieder geval lijken geen van de huidige standaarden op het ding dat op mijn Santos zit.
Een hoop gedoe zo te lezen om de standaard erop te krijgen maar dan heb je er ook wel veel plezier van. Gelukkig zat op onze Santossen deze al " standaard" gemonteerd.
Koga laat bij de bestelling van ergo dragers door tubus aan de linker onderkant een plaatje lassen. Dan hoef je maar met 3 shroefjes je tubus lowrider vast te zetten.

Mario
Als iemand een Ergo voordrager wilt op zijn Santos en dan ook nog een voorstandaard wilt, dan monteer ik altijd de voordrager van Koga met standaard. Die wordt al jaren speciaal gemaakt voor Koga.

En zo maakt Tubus ook weer speciale dragers voor Santos, die ik ook wel eens op een Koga of idworx zet :)
Ik heb vorige week een nieuwe Santos tubus achterdrager kunnen kopen voor slechts 35 euro. Die vrouw kocht een Santos fiets met de drager er later bij. Twee dagen later werd haar Santos fiets gestolen en verkocht zij de drager die een dag later werd bezorgd.

Mario
Ik heb hier nog een vrijwel nieuwe Hebie standaard liggen, komt van de tubus voordrager van m'n Santos, mocht je nog willen freubelen.
supermario schreef:Ik heb vorige week een nieuwe Santos tubus achterdrager kunnen kopen voor slechts 35 euro. Die vrouw kocht een Santos fiets met de drager er later bij. Twee dagen later werd haar Santos fiets gestolen en verkocht zij de drager die een dag later werd bezorgd.

Mario
Ik heb het idee dat er boven de rivieren wat meer gejat wordt, sjezus :shock:
Ik hoor tegenwoordig niet anders. In rotterdam zijn ze aan het azen op Santossen.
Het merk is gewild hier in de buurt
Ben ik blij dat ik niet in Rotterdam woon en geen santos heb :wink: