Additionally, paste this code immediately after the opening tag: officiele opleiding fietsenmaker - Forum Wereldfietser

officiele opleiding fietsenmaker

Hoi allemaal,

Weet iemand waar je een officiele opleiding tot fietsenmaker of fietstechnicus kan volgen? Misschien zijn er bepaalde modules ofzo? Kan dat in deeltijd? Om certificaten te halen of iets dergelijks?

Gewoon zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid...

Groetjes,
El & El

mijn broertje wil fietsenbouwer worden en volgt nu werktuigbouwkunde op hbo niveau, maar volgensmij kan je ook met mbo fietsenbouwer worden (tenminste, dan heb je voldoende kennis over materiaalsterkte enzo)

Wijlen mijn slimme broertje heeft zijn diensttijd nuttig gemaakt met een schriftelijke cursus fietsenmaker. Ik meen bij de LOI. Er hoorde ook een erkend diploma bij, dacht ik. Uiteindelijk was het voor hem alleen maar voor de lol - hij was wis en natuurkundige.
Wim

Zoek eens bij innovam op internet.
groot41, gediplomeerd fietsenmaker.
Succes
www.megalos.nl

In Belgi? is dat tegenwoordig in modulair avond onderwijs mogelijk. Twee jaar, telkens 1 avond per week. Vier modules zijn dat dan in totaal (excl. het bedrijfsbeheer, dat is meer wetgeving en boekhouden), waarvan de twee basismodules eveneens verplicht een basis rond bromfietsen inhouden.

Wel heel boeiend.

Vorige winter heb ik het boek van de Innovam uit de bieb gehaald en doorgenomen, beetje gedateerd was het wel uit 1989:

Titel Fietstechniek
Auteur(s) Bert Alfrink

Editie 4e geheel herz. dr.
Impressum Voorschoten : INNOVAM Educatieve en technische boeken, 1989
Collatie 319 p. : ill. ; 24 cm
Annotatie 1e dr.: 1977. - Met reg.
ISBN 0 405 3088 2