Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe velg - in Praag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe velg - in Praag

math schreef:
Leon schreef: Dan doe ik er 6 bar in.
Geen wonder dat de keitjes van Maastricht ons vaak als een kwelling worden voorgehouden.
Als je me goed geciteerd had, had je gezien dat ik het had over fietsreizen. Dat woord heb ik namelijk in dit verband één regel eerder gebruikt.

quote="math"

> Er zijn fysische redenen waarom velgen van e-bikes steviger moeten zijn.
> 1. Acceleratie. Zoals DtSwiss op zijn site schrijft 'the extra power of e-bikes
> asks for extra strong parts'. Wel eens naast een potente e-biker gestaan
> bij het stoplicht?
Nee, maar acceleratie duurt meestal maar 3 seconden. Het beklimmen van een Alpenpas 3 uur, terwijl je dan vrijwel evenveel aandrijfkracht gebruikt als je met 30 kilo bagage tegen een helling van 10% op gaat.

>2. Grotere naafdiameter, waardoor spaken minder lang zijn en
> onder andere hoeken staan.
Dat is een terecht punt, maar het maakt zulke velgen anders, niet noodzakelijk sterker.

> 3. Piekbelasting.
> Vanwege het gewicht van de accu en de motor op het frame
> moeten de velgen steviger zijn.

Terecht. Een e-bike weegt al gauw 10 kilo meer dan de standaard versie dus motor en accu wegen zo'n 10 kilo. Maar menige vakantiefietser heeft 20 kilo achterop. Telt dat niet dan?
Ok alle offtopic heren hier :D bij deze een uodate: zoals Leon en een andere ( sorry voor not quoting - I'm on my mobile) zeiden: het was opgehoopt staalafval van de remmen. Ik rij met Shimano blokjes en ze stellen niet teleur op de exal velgen. Ik ga koolstop testen maar heb nog wat reserve Shimano te slijtenn

Bedankt voor de raad. De afdaling naar chomutov wa echt ridiculous maar na praag richting slowakije hebben we 71,8 km per uur gehaald op min afgekrabde velg. Hij is dus nog stees zeer degelijk en niet versleten. Kan misschien iemand een foto plaatsen van en echte uitscherende velg?

En nog meer off topic; (al bestaande ) Max speed downhill met welke velg? ;) nogmaals bedankt, koga randonneur does not disappoint!
Op internet gezocht:

Afbeelding

(een andere, grote foto, zelf aanklikken): https://farm6.staticflickr.com/5600/155 ... 22c4_c.jpg

Afbeelding

Binnenkant. Hierbij wordt de hele velg breder wat je merkt bij het remmen:
Afbeelding