Additionally, paste this code immediately after the opening tag: supernova The plug III - Forum Wereldfietser

supernova The plug III

Beste fietsvrienden,

Ik ben van plan Supernova The Plug III USB lader aan te schaffen om mijn Garmin edge, tijdens het fietsen op te laden. Deze supernova kost op internet € 152,- exclusief de montage. 100% rendement bij 12 km wordt gegarandeerd.

Vraag:

-Heeft iemand ervaring met dit systeem;
-Werkt The Plug na behoren;
-Is het de investering waard.

http://www.rosebikes.nl/artikel/superno ... aid:713880



Graag een reactie.

Vriendelijke groeten,

Bert Kaspers
Dag Bert,

Kijk dan zeker ook eens naar de cycle 2 charge. Kost je minder en van rendement identiek. Plus dat de draaidop voor een betere afsluiting zorgt.

Ze beweren zelf dat ie iets beter is laar daar ben ik toch niet echt over uit. In mijn ogen is de opbrengst eerder identiek.

Groeten
Of een USB-werk van B&M. Iets minder fancy, zit bij mij droog in de stuurtas.
Zijn veel opties idd.

De al genoemde cycle 2 charge:
http://cycle2charge.de/index.php/en/

Of deze bv:
http://www.kemo-electronic.de/en/House/ ... er-USB.php
Waar je kunt switchen tussen je lichten en laden.

Of de BM opties:
USB werk
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... ,1410,1415

Ewerk (ook 12v!)
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... ,1410,1415

Zit zelf ook nog erg in dubio...
Ewerk lijkt wel mooi, maar je moet niet vergeten hem van 12v te halen...
Heb je er rekening mee gehouden dat de The Plug geen bufferaccu heeft? Voor mij was dat een reden om het USB Werk van B&M te kopen.

Geen ervaring, maar volgens mij is The Plug gewoon een prima ding. Beetje duur, maar wel op een mooie plek gemonteerd.

Volgens mij was de Forumslader hier nog niet genoemd. Soort semi-particulier initiatief.
http://www.forumslader.de/Automatiklader.219.0.html
Pedalero schreef:Heb je er rekening mee gehouden dat de The Plug geen bufferaccu heeft? Voor mij was dat een reden om het USB Werk van B&M te kopen.

Geen ervaring, maar volgens mij is The Plug gewoon een prima ding. Beetje duur, maar wel op een mooie plek gemonteerd.

Volgens mij was de Forumslader hier nog niet genoemd. Soort semi-particulier initiatief.
http://www.forumslader.de/Automatiklader.219.0.html
Volgens mij heeft The Plug wel een buffer. Wordt verstopt in de stuurbuis. Had graag een plaatje toegevoegd, maar de forumregels zeiken over de grootte van de plaatjes. Dan maar een link.

http://www.cyclingabout.com/wp-content/ ... 255581.jpg
https://media1.rosebikes.de/product/185 ... crpxzr.jpg
Dit jaar de Dynamo Harvester (http://shop.be-on-bike.de) aangeschaft en uitgeprobeerd tijdens de Groene Weg. Hier erg tevreden over. Deze niet onder het stuur gemonteerd maar in de stuurtas zodat alles droog blijft en beschermt is tegen diefstal. Heb zelf een connectie gemaakt met een waterdichte stekker zodat die alleen los gekoppeld hoeft te worden bij het afnemen van de stuurtas.
Er zit een goede bufferaccu in en er is een app waarin je kunt zien wat je aan elektriciteit produceert en met nog meer functionaliteit.
Nog een voordeel is dat hij niet in conflict komt met de koplamp. Als ik die aan doe gaat die altijd voor in stroomafname.
Tijdens de reis een Oregon 600 en 2 iPhones 6 kunnen onderhouden.
De moeite waard om deze omvormer mee te nemen in het afwegen.

Ik heb overigens geen aandelen :D
De Plug III, forumslader (ook met Bleutooth optie) en de Dynamo Harvester zitten allemaal zo'n beetje in dezelfde prijsklasse. Bij de Kemo, mij geen prijs van bekend zul je ook nog een accupack nodig hebben om je smartphone op te laden tijdens het rijden, Een beetje het idee wat achter de Zzing zit (die heeft wel alles in 1 (omvormer en accu))
De cycle2charge heeft overigens ook geen accupack
Bij Elan hebben ze naast de oude Plug ook nog de pedalpower http://elan.cc/index.php/Opladers.html

Voor de Plug is er ook optioneel nog een accu beschikbaar, het aanhangsel wat je ziet is denk ik de electronica om de stroom naar een werkbaar formaat en spanning om te zetten.

Zelf alleen ervaring met de Zzing, en behalve dat deze misschien wat aan de grote kant is voldoet hij prima.
Voor uitgebreide tests en gebruikerservaringen zoeken op dit forum of kijken bij de ADFC (http://radtouren-magazin.com/wp-content ... agazin.pdf Weliswaar al iets ouder, de meeste worden nu nog gemaakt.
Verder hier nog een hele opsomming (ook andere fietsgerelateerde zaken)
http://fahrradbeleuchtung-info.de/markt ... bendynamos
_Peter_ schreef:De Plug II, forumslader (ook met Bleutooth optie) en de Dynamo Harvester zitten allemaal zo'n beetje in dezelfde plrijsklasse. Bij de Kemo, mij geen prijs van bekend zul je ook nog een accupack nodig hebben om je smartphone op te laden tijdens het rijden, Een beetje het idee wat achter de Zzing zit (die heeft wel alles in 1 (omvormer en accu))
De cycle2charge heeft overigens ook geen accupack
Bij Elan hebben ze naast de oude Plug ook nog de pedalpower http://elan.cc/index.php/Opladers.html

Zelf alleen ervaring met de Zzing, en behalve dat deze misschien wat aan de grote kant is voldoet hij prima.
Voor uitgebreide tests en gebruikerservaringen zoeken op dit forum of kijken bij de ADFC (http://radtouren-magazin.com/wp-content ... agazin.pdf Weliswaar al iets ouder, de meeste worden nu nog gemaakt.
Verder hier nog een hele opsomming (ook andere fietsgerelateerde zaken)
http://fahrradbeleuchtung-info.de/markt ... bendynamos
Denk dat de Kemo de goedkoopste van het stel is:
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... ts_id=2204
37€
GasOpDeLollie schreef: Denk dat de Kemo de goedkoopste van het stel is:
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... ts_id=2204
37€
Op de site van Kemo niets te vinden, elders aanbiedingen op Amazon en eBay die uiteenlopen van 25 tot 35 € (ex verzendkosten natuurlijk en ook zonder accupack).
Als het niet perse eentje moet zijn die op je balhoofd past, kijk dan zeker ook eens naar de Igaro D1.

www.igaro.com/D1
Bij mij werkt de link niet.

Zelf ga ik tzt voor de forumslader ivm alles in 1 en de vele goede reviews + opslagcapaciteit. Ben er namelijk nog niet uit of ik met solarpanels wil gaan werken om helemaal knafhankeljjk te zijn.
Inge als je de Igaro site bedoeld, het werkt als je eerst de foutmelding wegklikt en dan op het wieltje klikt en een taal selecteert.
Alfred schreef:Dit jaar de Dynamo Harvester (http://shop.be-on-bike.de) aangeschaft en uitgeprobeerd tijdens de Groene Weg. Hier erg tevreden over. Deze niet onder het stuur gemonteerd maar in de stuurtas zodat alles droog blijft en beschermt is tegen diefstal. Heb zelf een connectie gemaakt met een waterdichte stekker zodat die alleen los gekoppeld hoeft te worden bij het afnemen van de stuurtas.
Er zit een goede bufferaccu in en er is een app waarin je kunt zien wat je aan elektriciteit produceert en met nog meer functionaliteit.
Nog een voordeel is dat hij niet in conflict komt met de koplamp. Als ik die aan doe gaat die altijd voor in stroomafname.
Tijdens de reis een Oregon 600 en 2 iPhones 6 kunnen onderhouden.
De moeite waard om deze omvormer mee te nemen in het afwegen.

Ik heb overigens geen aandelen :D
Klinkt goed, ik kende hem nog niet. Wat voor waterdichte stekkers zijn dat? Ik zou graag nog een waterdichte schakelaar tussen dynamo en USB Werk/lamp zetten om alle stroom naar de een dan wel de ander te laten gaan.
Gaan we proberen.
Deze is ook prima de Zzing USB lader
http://www.maesivo.be/trekking/index.ph ... -usb-lader
Beste fietsvrienden,

Heel erg bedankt voor de informatie. Al die informatie die ik heb gekregen, ik heb totaal geen technische achtergrond, duizelt mij. Het moet bij mij eenvoudig en functioneel zijn.

-Waar heb je bijvoorbeeld een bufferaccu voor nodig. De Garming verbruikt energie en de plug laad je toestel op tijdens het fietsen en dat is toch de bedoeling.

Misschien zijn er nog wel meer punten waar ik aan moet denken, waarvan ik totaal geen weet heb bij de aankoop

Graag een reactie
Die bufferaccu is nodig om het aangesloten aparaat van een constante hoeveelheid stroom te voorzien. Als we de Garmin als voorbeeld nemen, die begint te piepen zodra je stopt met fietsen als de interne batterijen leeg zijn en nu via de USB-aansluiting van stroom wordt voorzien.
The Plug doet precies dat, de stroom van je Dynamo omzetten naar iets waar je Garmin mee om kan gaan zonder dat die kapot gaat. Als je sneller fietst wordt er meer energie opgewekt, die wil je niet ook allemaal direct naar je aangesloten apparaat sturen.
Er zijn overigens Garmins die je wel en niet op kan laden tijdens het rijden. De Etrex serie bijvoorbeeld niet en de Edge serie geloof ik wel.
Die bufferaccu hoeft geen hoge capaciteit te hebben maar moet wel instaat zijn snelheidsverschillen en soms even stoppen op te vangen zonder dat je GPS (Etrex als voorbeeld) uitvalt. Hoe groter de capaciteit van de bufferakku hoe langer je stil kan staan.
Ik ben in het bezit van een Garmin edge touring. Die is voorzien van een oplaadbare accu (geen batterijen). Stel, ik laad de accu thuis op tot 100%. Dan zorgt de plug toch dat de accu vol blijft?
Stel, ik laad de accu thuis op tot 100%. Dan zorgt de plug toch dat de accu vol blijft?
Ja. Dat is echter niet het punt wat _Peter_ en anderen wilde maken.

Kan je eens de Garmin edge touring aan de normale lader hangen en dan de lader uit het stopcontact trekken? Wat doet de Garmin edge dan? Als er een melding komt of hij gaat (na 30 sec.) uit dan zal dat ook gebeuren als je met de fiets stopt en geen bufferaccu hebt.