Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterlicht monteren: alternatieve opties? - Forum Wereldfietser

Achterlicht monteren: alternatieve opties?

Hallo,

Onze achterlichten hingen op de Tubus drager, maar op de bagagedrager van Burley (om een Burley Piccolo te kunnen koppelen), hebben we geen bevestigingsoogjes meer ... Zijn daar oplossingen voor? Eventueel voor zadelbuis of spatbord?

En de Frog hybrid heeft momenteel nog geen bagagedrager en dat houden we zo nog even. Waar monteer ik het achterlicht mee op de zadelpen?

Het zijn allemaal B&M Toplight achterlichten. Ik ben niet op zoek naar nieuwe achterlichten, enkel naar een adapter, beugel ofzo.

Ik heb hier zo'n ding al eens zien passeren maar vind het nergens meer terug ...

Bedankt!
Zou bij de Frog gaan voor montage op de bovenste achtervork. Lichtjes op de zadelbuis vallen al snel achter een jas of tas.

Voorbeeld van B&M bij Rose staat hier:
https://media1.rosebikes.de/product/185 ... 6333ew.jpg
Op de fiets met aanhangfiets combinatie wil je zowel op de trekker als op de Burley een achterlicht. Op de trekker zou ik het achterlicht laag monteren (een spatbord achterlicht op de staande achtervork) want een fel achterlicht is niet fijn om in te kijken. Op de Burly is het inderdaad zaak te kijken of je met een beugel op de zadelbuis (er zijn losse blikken beugeltjes voor een reflector in dat model) geen problemen krijgt met een jas die erover heen hangt.
De achtervork vind ik niet geschikt omdat die minder geschikt is.

Klopt inderdaad dat de jas niet over het licht aan de zadelbuis mag hangen.
Alleen vind ik zo gezn beugels... Daar ben ik dus naar op zoek.
Ik kan helaas niet meer verzinnen hoe ik aan zo'n beugel ben gekomen. Maar waarom is de staande achtervork niet geschikt - je hebt bovendien ook niet veel alternatieven, zeker niet voor de trekfiets?
Op een spatbord kun je natuurlijk ook prima een achterlicht monteren, al is dat dan een vertikaal model in plaats van zo'n brede met reflector.
Minder zichtbaar, dat bedoelde ik. De fietsen worden voornamelijk gebruikt voor woon/werk/school verkeer dus zichtbaarheid is cruciaal.
Als je even een foto post is het misschien makkelijker meedenken.

Evt kun je zelf een alu beugeltje maken/buigen?
Of met wat van die hoekprofieltjes wat aan elkaar schroeven.
Het probleem is dat ik het niet meer terug vind online. Ik vrees dat het inderdaad doe-het-zelf zal worden.
Als je een B&M Toplight op het achterspatbord gaat monteren dan steken de kanten nogal uit denk ik, niet echt een robuuste constructie voor woon-/werk-/schoolverkeer.

Waarom moeilijk doen? Voor 5 Euro heb je een Spanniga Nr. 15 en voor iets meer een Busch & Müller Achterlicht 339 ASFF Spatbordmontage

Als je toch wilt gaan hobbyen dan is misschien een spatboard ophangbeugel een goed begin.