Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schrijfrem - Forum Wereldfietser

schrijfrem

welke remblokken zijn het beste voor de remschijven
Uhm, met een vraag als deze kunnen we weinig he...

Wat bedoel je precies? Organic vs metallic vs sintered vs ceramisch oid?

Welk inzetgebied? Wat vind je belangrijk? Het ene blokje is bv stiller maar slijt harder, de ander kan beter tegen hitte maar remt wat minder krachtig etc.
Shrek schreef:Uhm, met een vraag als deze kunnen we weinig he....
Ik zie anders geen vraagteken hoor... Misschien is Welke wel een nieuw merk.
Ik vind schrijfrem wel een mooie vertaling van 'writer's block', beter dan dit.
willem.m schreef:
Shrek schreef:Uhm, met een vraag als deze kunnen we weinig he....
Ik zie anders geen vraagteken hoor... Misschien is Welke wel een nieuw merk.
Dan had er geen spatie tussen welke en remblokken moeten staan.
ericplan schreef:
willem.m schreef:
Shrek schreef:Uhm, met een vraag als deze kunnen we weinig he....
Ik zie anders geen vraagteken hoor... Misschien is Welke wel een nieuw merk.
Dan had er geen spatie tussen welke en remblokken moeten staan.
Of op zijn minst zou Welke met een hoofdletter geschreven moeten worden, of het is zo'n hip merk dat een naam heeft die anders geschreven moet worden dan normaal (zoals merken met leestekens en veel q's, c's en x-en)* :D

Overigens blijkt al uit de titel dat de schrijver zich wat geremd voelt in het schrijven.

*: excuses als ik hioer spelfouten maak; ik ga het even niet opzoeken.
Een meer serieus antwoord aan iemand die hier voor de eerste keer een vraag stelt:

Ik heb schijfremmen op een MTB-reisfiets, die ik vooral 's zomers gebruik op verharde en onverharde wegen met veel lange afdalingen. Blokjes gaan dan heel lang mee (vervanging minder dan 1x/jaar ; ca. 4000 km). Ik let nauwelijks op de soort (metaal of organisch) ; wel op goed inremmen.
Op natte, modderige paden en met veel kort remmen zal de slijtage van schijfremblokjes veel hoger zijn. Dan maakt de soort blokjes wel veel uit. Mijn MTB voor toertochten in de omgeving heeft Magura velgremmen. Zou ik daarop schijfremmen hebben, dan zou ik het advies van Lennard Zinn volgen.
Ik heb gesinterde (is dat een woord?)pads van Avid die het vind ik goed doen. Heb ze afgelopen zomer 1x zo heet gehad dat ik ze kon ruiken. Erg slechte weg en een steile afdaling met weinig zicht.
Goed, laat ik dan ook even een serieus antwoord geven. Voor mijn Avid BB7-schijfremmen heb ik liever niet de originele blokjes, aangezien het tempo waarin ze slijten onvoorspelbaar is. Ze kunnen een eeuwigheid meegaan en ze kunnen in een paar honderd kilometer weg zijn. Ik heb dat een keer tijdens een afdaling ontdekt en dat was onaangenaam.

Wat ik liever gebruik, zijn de blokjes van Jagwire, en dan de gewone goedkope variant. Ze gaan duizenden kilometers mee, ook als het af en toe regent. De blauwe blokjes van BBB zijn vergelijkbaar in kwaliteit, alleen bijna twee keer zo duur.

In remkracht merk ik niet veel verschil. Voor mijn vakantiefietsen is het altijd genoeg geweest.

Groet,
Walter
Walter heb je er toevallig ene link van. De mijne zijn in het voorjaar aan vervanging toe en dan kan ik die jij gebruikt eens uit proberen.
Er zijn zoveel verschillende plekken waar je goede blokken kunt halen. Ken een paar mensen die rijden met blokjes die ze uit China hebben laten komen, voor een habbekrats van AliExpress. Ben er zelf wat huiverig voor, maar ze zien er goed uit en hebben zich inmiddels in de Ardennen ook bewezen.
Ik gebruik ook naar tevredenheid remblokjes van Kingstop in mijn BB7's.

€ 1,50 per setje inclusief verzenden, via Ali :lol:
Shrek schreef:Ik gebruik ook naar tevredenheid remblokjes van Kingstop in mijn BB7's.

€ 1,50 per setje inclusief verzenden, via Ali :lol:
Dat bedoel ik :wink:
De HS33 blokjes van Kingstop zijn overigens ook een aanrader, iets van $11,- voor 8 blokjes! Doen niet onder voor originele.
Inge1 schreef:Walter heb je er toevallig ene link van. De mijne zijn in het voorjaar aan vervanging toe en dan kan ik die jij gebruikt eens uit proberen.
Een link naar de fabrikant: http://jagwire.com/products/brake-pads/disc-brake-pads
en waar ik ze meestal bestel: https://www.bike-components.de/de/Jagwi ... sc-p34448/

Groet,
Walter
Ik vermoed dat harm oosterbaan (zonder hoofdletters) iemand is die ook eens wat op een forum wilde proberen te schrijven en daarvoor zomaar iets heeft ingetikt. Dat is gelukt. Daarna is zijn schRijfrem vastgelopen.
Leon schreef:Ik vermoed dat harm oosterbaan (zonder hoofdletters) iemand is die ook eens wat op een forum wilde proberen te schrijven en daarvoor zomaar iets heeft ingetikt. Dat is gelukt. Daarna is zijn schRijfrem vastgelopen.
Ik vind drie harmen oosterbaan op Facebook. Een met een enge slang om de hals, een met een ligfiets en een wat meer ontwerperachtig type. Wie van de drie zou ons met een 2e bericht gaan verrassen?
willem.m schreef: Ik vind drie harmen oosterbaan op Facebook.
Of is het harm oosterbanen? Of toch harm oosterbaans?
Ik denk dat nu alle geintjes om de topic starter, voor de eerste keer hier, af te zeiken wel gemaakt zijn. Het zou de reageerders, vooral die met meer dan 1000 Berichten op hun naam, sieren als ze eens wat meer inhoudelijk werden!
waltertje schreef:
Inge1 schreef:Walter heb je er toevallig ene link van. De mijne zijn in het voorjaar aan vervanging toe en dan kan ik die jij gebruikt eens uit proberen.
Een link naar de fabrikant: http://jagwire.com/products/brake-pads/disc-brake-pads
en waar ik ze meestal bestel: https://www.bike-components.de/de/Jagwi ... sc-p34448/

Groet,
Walter
Het jammere van bike-components is dat ze er niet de moeite hebben genomen om even het juiste plaatje er bij te zoeken. Zelf heb ik als gevolg van een verkeerd plaatje de verkeerde besteld, die niet geklemd bleven zitten, erg vervelend als je de oude vervangt omdat dat nodig is en de nieuwe passen niet.
Ik heb er nu sixpacks inzitten https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... 2%5D=18326 en voor minder dan de helft van wat Swisstop kost remt het tot nu toe prima. Gezien de weinige regen de laatste 2 maanden kan ik weinig zeggen over de houdbaarheid bij mindere omstandigheden (wat het weer betreft)