Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Artrose en lange fietstochten - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Artrose en lange fietstochten

@ swinden: heb nog niet gekeken naar de links die je noemde maar dat lijkt me erg duur en niet nodig ook! Ik zal even kijken wat zij dan wel bieden voor dat bedrag.
Swinden schreef:@PietV: Zoals ik eerder al schreef is glucosamine geen wondermiddel; het werkt niet bij iedereen en ook niet bij iedere vorm van artrose. Maar in een aantal gevallen is het wel degelijk aantoonbaar werkzaam.
Er is veel onderzoek gedaan naar het placebo-effect. Met zeer gunstige resultaten. De fopmedicijnen bleken vaak heilzamer te zijn dan chemische medicijnen. Geloven in z.g. nepmedicijnen of additieven geeft rust en stressvermindering, zonder bijwerkingen.
Swinden schreef:Ik heb dit zowel met mijn huisarts als mijn apotheker besproken, beiden bevestigden dit beeld en achtten de kans groot dat het in mijn geval tot verlichting van de klachten zou kunnen leiden. In de praktijk bleek dit ook zo te zijn. Het statement:
PietV schreef:Jouw advies om 6 weken Glucosamine te gebruiken is weinig respectvol naar een patiënt met artrose. Een kwakzalversadvies! Ik ken geen reguliere huisarts die ooit zo'n advies heeft gegeven.
komt dus niet overeen met mijn ervaring, waarbij ik graag nog wil opmerken dat huisartsen en apothekers over het algemeen geen ‘kwakzalversadviezen’ geven.
Je hebt ook goedbedoelde “kwakzalvers” met placebo adviezen. Van acupunctuur, homeopathie en Chinese geneeswijze is geen medisch wetenschappelijk bewijs bekend, dat het werkzamer zou zijn dan het placebo-effect. Zelfs de hedendaagse artsen in China moeten niets hebben van de oude Chinese geneeswijze. Ik ben benieuwd of jij een medisch wetenschappelijk onderzoek kent naar de werking van glucosamine bij inname.
Swinden schreef:En om nu alle mensen, inclusief huisartsen en apothekers, die belang hechten aan een voedingssupplement als glucosamine, weg te zetten als sukkels die zich wat dat betreft maar iets laten wijs maken, vind ik ook weer zo aanmatigend.

Ik heb niemand een sukkel genoemd. Artsen weten dat inname van glucosamine de gezondheid niet schaadt en apothekers zijn belanghebbende in het gebruik. Goedgelovige zijn gebaat met een placebo. Dat geeft rust.

De verhoogde slijtage van het kraakbeen gaat door en de immuunreactie zorgt voor ontstekingen bij het opruimen van de stukjes kraakbeen. Ontstekingsreactie kun je verminderen door af te vallen en beperken van Omega 6 vetzuren. Te veel visceraal vet en Omega 6 bevorderen ontstekingen. Voldoende Omega 3 vetzuren gaan ontstekingen tegen. Ook het beperken van dierlijke eiwitten is gunstig, omdat in vele gevallen minder urinezuur wordt gevormd.

Niets moet, veel mag en kun je zelf doen. Ik heb 54 jaar psoriasis en heb die ziekte pas 2 jaar onder controle. Voedingssoorten weglaten en/of weer nemen. Alles 1 soort per keer over maanden. Ben nu zonder dieet 22 kilo lichter. Van 106 naar 84 kg. Ben nu pescotariër. Zonder moeite en met veel plezier gezond blijven. De groenlipmossel zou prima in mijn voeding passen. Het enige waar ik aan vast hou zijn de voedingsvezels. Die voeden mijn immuunsysteem, waardoor dat systeem na een bacteriële - of virusinfectie, rustig blijft en niet op hol slaat in een auto immuun reactie en lichaamseigen cellen gaat aanvallen zoals huid, maagslijmvlies en gewrichten.

"Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding". Deze stelling werd ruim 2300 jaar geleden door Hippocrates bedacht en is tegenwoordig nog steeds actueel.

Ik wens je veel gezondheid,

Piet.
PietV schreef:Goedgelovige zijn gebaat met een placebo.
Niet-"goedgelovigen" vast ook - tenslotte is het niet de bedoeling dat het bekend is dat de patiënt het placebo krijgt. Nog beter is als degene die het medicijn uitschrijft, dat ook niet weet.

En je kunt in dit kader dan moeilijk spreken van "geloven in nep-medicijnen".
Travelmaster schreef:
PietV schreef:Goedgelovige zijn gebaat met een placebo.
Niet-"goedgelovigen" vast ook - tenslotte is het niet de bedoeling dat het bekend is dat de patiënt het placebo krijgt. Nog beter is als degene die het medicijn uitschrijft, dat ook niet weet.
En je kunt in dit kader dan moeilijk spreken van "geloven in nep-medicijnen".
Hé jij daar achter in de klas, wil je niet van die vervelende opmerkingen maken? :wink:

Water is ook een goed medicijn. Ze hebben een groep mensen gewoon naar wens water laten drinken en een andere groep twee weken geen water of waterhoudende produkten gegeven. Die laatste groep kreeg problemen, maar ze hadden geen last meer van artrose.
:lol: :lol: :lol: :lol:
PietV schreef:Zelfs de hedendaagse artsen in China moeten niets hebben van de oude Chinese geneeswijze. Ik ben benieuwd of jij een medisch wetenschappelijk onderzoek kent naar de werking van glucosamine bij inname.
Ik ben benieuwd of jij bij naam en toenaam een aantal Chinese artsen kunt noemen die niets moeten hebben van 'de oude Chinese geneeswijze'.
PietV schreef:Ik heb niemand een sukkel genoemd.
Zwak, Piet, heel zwak; dat doe je voortdurend.
PietV schreef:Ik heb 54 jaar psoriasis en heb die ziekte pas 2 jaar onder controle
Goed voor jou, Piet.

Swinden is er klaar mee...
Max2015 schreef:@ swinden: heb nog niet gekeken naar de links die je noemde maar dat lijkt me erg duur en niet nodig ook! Ik zal even kijken wat zij dan wel bieden voor dat bedrag.
Op het gebied van de groenlipmossel ben ik een totale leek. Het valt me inderdaad op dat de prijzen nogal uiteenlopen maar wat ik zoal lees op internet is dat de 100% pure, vloeibare groenlipmossel, aangevuld met curcumine, zwarte bes-blad en boswellia serrata toch wel het neusje van de...eh...zalm is. En dan kom je bij Synofit terecht die dus die prijs van €99,95 voor een opbouwkuur hanteert.

Ik heb ook wat forums afgestruind op zoek naar gebruikerservaringen en bij positieve ervaringen gaat het dan meestal om het product van Synofit of van het Nieuw-Zeelandse Green Health, iets minder duur maar nog altijd aan de prijs. Is het ook in dit geval niet: 'alle waar naar zijn geld'? Bij die goedkopere producten gaat het meestal om extracten terwijl die vloeibare vorm juist als zo belangrijk wordt genoemd. Hoe dan ook, ik zie mezelf nog geen groenlipmosselen persen :)
Swinden schreef:
PietV schreef:Zelfs de hedendaagse artsen in China moeten niets hebben van de oude Chinese geneeswijze. Ik ben benieuwd of jij een medisch wetenschappelijk onderzoek kent naar de werking van glucosamine bij inname.
Ik ben benieuwd of jij bij naam en toenaam een aantal Chinese artsen kunt noemen die niets moeten hebben van 'de oude Chinese geneeswijze'.
Lees dit Blog maar: http://www.skepsis.nl/blog/2015/01/chinese-geneeskunde/
Ik had eerder een link van jou verwacht naar een medisch wetenschappelijk onderzoek betreffende de werking van glucosamine bij inname.
Swinden schreef:
PietV schreef:Ik heb niemand een sukkel genoemd.
Zwak, Piet, heel zwak; dat doe je voortdurend.
Als ik geweten had, dat jouw ervaringen gebaseerd zijn op religie, had ik niet op jouw onderwerp ingegaan. Mijn verontschuldiging.
Swinden schreef: Swinden is er klaar mee...
Ik nu ook, Piet