Additionally, paste this code immediately after the opening tag: levensduur Cane Creek Thudbuster ST met rebuild kit - Forum Wereldfietser

levensduur Cane Creek Thudbuster ST met rebuild kit

Hallo,

Na op 3 jaar tijd een "Airwings evolution 360" zadelpen te hebben versleten (speling), kocht ik een "Suntour SP12-NCX. In vergelijking met de airwings vond ik deze veel beter veren, maar reeds na 1.5 jaar (<10000km) begon deze ook reeds veel speling te vertonen. Ik had nochtans reviews gelezen dat dit een degelijke zadelpen was (Ik had nochtans de pen goed afgeschermd tegen vuil en ik weeg 67 kg wat geen overdreven belasting is).

Ik overweeg nu de nog duurdere Thudbuster ST te kopen en vraag me af hoe lang ik hier probleemloos mee kan fietsen?

Ik merk ook dat er een "cane creek thudbuster st rebuild kit" voor bestaat om een revisie te doen ( https://www.bike-components.de/de/Cane- ... ST-p18011/ ).
Wie heeft er ervaring met deze rebuild kit? Is het goede kwaliteit? Hoeveel (duizenden) km gaat dit ding mee voordat je de bussen weer moet vervangen?

Ps. Mijn frame is niet voorzien voor zeer dikke banden en ik ben ook tevreden over mijn zadel. Mijn vraag is dus specifiek over de ervaringen ivm levensduur van de Thudbuster ST en diens revisiekit.
Mijn Thudbuster ST is van 2010 en ik heb nog geen revisiekit nodig gehad. En ik ben best zwaar. Anderzijds heeft deze fiets dikke banden, en fiets ik er nu ook weer niet zoveel kilometers mee als ik wel zou willen.
Wim schreef:Mijn Thudbuster ST is van 2010 en ik heb nog geen revisiekit nodig gehad. En ik ben best zwaar. Anderzijds heeft deze fiets dikke banden, en fiets ik er nu ook weer niet zoveel kilometers mee als ik wel zou willen.
Ik ben ook de lichtste niet en mijn Thudbuster ST heeft de afgelopen drie jaar 7500 km best zware kilometers gehad, want ik fiets veel onverhard en over slecht wegdek met niet te subtiele snelheid. Ik heb er vorige week een nieuw rubber ingezet want het vorige werd wat te ver ingedrukt. Ik heb nu ook de juiste versie; de vorige was net te licht. De speling is verwaarloosbaar.
Ik ben zeker de lichts niet 100 + kg en mijn Thudbuster ST heeft de afgelopen 4 jaar +/- 20000 km best zware kilometers gehad, want ik fiets veel onverhard en over slecht wegdek met niet te subtiele snelheid. Ik fiets wel met dikke banden wat ook te goede komt ik heb hem eer op me nieuw fiets geplaats ja missiën moet ik ook het rubber vervangen maar dat zeker de kosten niet gr
Dat klinkt al positief. Dus niemand ervaart speling van de scharnierpunten bij de Thudbuster?

Aangezien de "cane creek thudbuster st rebuild kit" bestaat (https://www.bike-components.de/de/Cane- ... ST-p18011/ ), dacht ik dat ik na enkele jaren, of enkele tienduizenden km een revisie moest doen. Voorlopig lijkt dit dus nog mee te vallen.
Ik heb enkele jaren geleden een tweedehands thudbuster ST op mijn fiets gemonteerd. Zelf heb ik er nu ongeveer 12.000 km mee gefietst (o.a. Hanzefietsroute en R1). Ik heb geen idee wat de vorige gebruiker er mee heeft gefietst.
Het mechaniek heeft inmiddels wel wat (zijdelingse) speling op de scharnierpunten, maar nog niet zodanig veel dat ik het nodig vind om dit te reviseren. Ik denk dat ik er nog best een paar duizend km mee vooruit kan.

Pieter
Dank je voor de info Kwootje. Dus minimum 12000 km. Hopelijk heeft de vorige eigenaar er dan ook veel km mee gedaan :)
Miele kent een uitstekende onderdelen voorziening en nalevertijden op onderdelen van oude apparaten, dat maakt Miele een uitstekende leverancier en dat doet zeker geen afbreuk aan de kwaliteit.

De ST is samen met het frame, vork en balhoofd het enige originele onderdeel op mijn 12 jaar oude Avaghon. Nog steeds in prima staat. Er is wel een nieuw, zwaarder elastomeer in gekomen. Verder een prima investering voor je lijf. De LT op mijn 26" Snel fiets kent ook geen slijtage. Meet wel de afstand tussen zadel en strop op om te bepalen of er voldoende ruimte is en je zadel niet te hoog komt.

Veel plezier en comfort gewenst :wink:
Dank je voor je geruststellende info Eric (in de veronderstelling dat je ook wat km doet op die 12 j :wink: ) Ik hoor hier alleen positieve info. Dan zal ik het zijn geld wel waard zijn. Ik heb naar de lengte gekeken en de st is inderdaad de enige die past.

Eric, die Miele info was een foutje veronderstel ik :wink:
Ik bedoelde, van rommel kun je geen onderdelen kopen maar goede merken kennen ook een onderdelen voorziening zoals je aangaf met het rebuild setje wat lost te koop is. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit als je de slijtende onderdelen kunt vervangen.
@Eric: OK. Nu begrijp de vergelijking. Dat kan inderdaad kloppen.
bump