Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mantel wordt het ook niet! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mantel wordt het ook niet!

Dit is eigenlijk een review over een zakelijke deal tussen Bert van Sprang en Mantel, die niet tot stand komt.

Het betreft hier een product, namelijk een stadsfiets, dat niet veel te maken heeft met wereldfietsen cq vakantiefietsen cq fietsreizen lijkt me.

Bert, waarom dit forum als platform gekozen voor deze ervaring?

Hans
Omdat het zelfde had kunnen gebeuren bij een vakantiefiets?
javb2812 schreef:Bert, waarom dit forum als platform gekozen voor deze ervaring?
Omdat Bert een lid van deze vereniging is, graag zijn ervaringen deelt met andere verenigingsleden en de vereniging dit forum heeft opgezet met als uitdrukkelijk DOEL om ervaringen te delen.
Ik sta er wel van te kijken dat er zo veel mensen zijn die er zo openlijk en fel voor uitkomen dat ze liever hebben dat iemand beter kan zwijgen. (Wat iets anders is dan het er helemaal mee eens zijn)
Leon schreef:
javb2812 schreef:Bert, waarom dit forum als platform gekozen voor deze ervaring?
Omdat Bert een lid van deze vereniging is, graag zijn ervaringen deelt met andere verenigingsleden en de vereniging dit forum heeft opgezet met als uitdrukkelijk DOEL om ervaringen te delen.
Ik sta er wel van te kijken dat er zo veel mensen zijn die er zo openlijk en fel voor uitkomen dat ze liever hebben dat iemand beter kan zwijgen. (Wat iets anders is dan het er helemaal mee eens zijn)
Helder, terecht punt. Bert hoeft inderdaad (juist) niet te zwijgen.

Hans
Wim schreef:Omdat het zelfde had kunnen gebeuren bij een vakantiefiets?
Dat kan. :|
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage en als julie het niet erg vinden onthoud ik mij verder van commentaar omdat ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen.
Toch doet de komma na jouw laatste zin vermoeden dat er nog iets meer is.... :wink:
Tikfout, komma vervangen door punt!
Hoi Bart,
Here is mij lijst met fietswinkels in regio den Bosch.
- Mantel – Afgelopen weekend geweest – er was aanbieding, geen idea hoe lang was geldig.
- Giant super store - http://www.giantstore-denbosch.nl/nl-NL/
- Matrabike - Heel slechte service maar wel fietsen in je prijscategorie. https://www.matrabike.nl/?gclid=CIu_m-q ... 0wodk9EMBA
Paar luxe in Zaltbommel, uittekende service maar ik denk dat fietsen zijn buiten je prijskategorie.
- Cycle centre 53-11 - https://www.cc5311.nl/
- Bike center van tyil - http://www.vantuyl.nl/
Bike Center van Tuyl is sinds 1 maart dit jaar gesloten.
Maar in Cycle Center loopt wel een van Tuyl rond :lol:
Bert van Sprang schreef:Waarom denk je dat er op een fiets van 600 euro een minimale marge zit? Bij fietsen weet ik het niet, maar bij andere artikelen weet ik dat de inkoopprijs ongeveer 50% van de bruto-advies-prijs is. Bovendien is deze minimale marge niet mijn probleem, als ik een fiets koop in een fietsenwinkel verwacht ik enige service. Zoals eerder al gemeld, zijn wij niet perse op de goedkoopste prijs uit geweest. Overigens wordt deze fiets door Duitse webwinkels voor 500 euro geleverd, ook naar Nederland. Voor mijn dochter hadden wij vanwege de te verwachten service juist gekozen voor een fietsenwinkel.
50% marge op een fiets was misschien ooit eens in de vorige eeuw. Mantel is ook een prijsvechter en kan door een hoge omzet met kleine marges toch de kosten dragen. Je verwacht korting/service van de prijsvechter en dat lijkt me niet reeel. Ook Mantel moet opboxen tegen dozenschuivers uit bijv Duitsland die de fiets en een doos bij je laten afleveren. De service die jij wenst wordt wel door bijvoorbeeld Stella geleverd en ze zijn daar erg succesvol in. Misschien is dat een optie voor je?

Oja, ik heb uitstekende ervaringen met Mantel. Ook wat betreft service en dan niet in de betekenis van extra korting.
De service die ik wens wordt ook door Duitse dozenschuivers met een servicepunt in Nederland geleverd.
Misschien, heel misschien, was dit zo'n gevalletje "verkeerde moment". En dat kan een koopwens doen omslaan in een bijna-koop-ervaring. Maar wat was de reden dat ze de week erop de juiste maat wel hadden? Stond die sowieso in de bestelling of hebben ze die laten komen voor jullie?
Die stond in bestelling.
Als je als internet-bedrijf een fysieke winkel opent en daar de internet-prijzen blijft hanteren, roep je de problemen over jezelf af. Klanten verwachten van een fysieke winkel ook de service die daarbij hoort, en dan kom je dus in de problemen.
Maar een en ander is natuurlijk mede de schuld van de consumenten die in fysieke winkels gaan kijken en uitzoeken, en daarna via internet kopen.
Misschien is het niet je bedoeling, maar ik voel me nu toch weer aangevallen. In 2010 heb ik bij een plaatselijke fietsenmaker een Gazelle SPN fitnessfiets gekocht, hiervan is 3 jaar geleden het frame gescheurd. Omdat ik zeer tevreden was over het concept, wilde ik graag een soortgelijke fiets. Deze kon mijn plaatselijke fietsenmaker niet leveren en alle in Nederland te kopen fietsenmerken ook niet. Na heel veel twijfel heb ik bij Radon in Duitsland een Radon Skill gekocht, die door een plaatselijke dealer werd uitgeleverd. Over het hele aankooptraject was ik erg tevreden.
Mantel Arnhem is niet ver bij mij vandaan. Toen ik er de eerste keer kwam, had ik een zadelpenklem nodig. Ik was er geen klant. De zadelpenklem kreeg ik gratis mee. Ook de keren daarna ben ik altijd goed en voor zover ik kan beoordelen redelijk ter zake kundig geholpen. Misschien een verschil tussen de Bossche en Arnhemse vestiging.
Ik zou het niet "ter zake kundig" durven noemen, als je komt voor een zadelpenklem en je krijgt een zadelpen mee :lol: :wink:
Bert van Sprang schreef:Misschien is het niet je bedoeling, maar ik voel me nu toch weer aangevallen.
Niet door mij hoop ik? Ik vind nu juist dat je het doet zoals ik het ook zou doen: in een fysieke winkel willen kopen met de bijbehorende service, of in een internet-winkel als de fysieke winkel niet kan leveren wat je hebben wil.
Mijn opmerking ging meer over mensen die spullen gaan bekijken en proberen, zelfs een proefrit gaan maken, bij de plaatselijke of regionale winkel, en dan het product (geldt niet alleen voor fietsen) via internet aanschaffen.

Een fysieke winkel kan nooit dezelfde prijzen hanteren als een internetwinkel, omdat de kosten van een fysieke winkel nu eenmaal hoger zijn, zelfs als je niet de service biedt die onafhankelijke FM wel biedt. En de extra kosten verdelen over de internet-winkels binnen een concern is ook moeilijk, omdat de prijzen daar niet hoger kunnen zijn dan de prijzen van de concurrent met alleen een internetwinkel.

Alleen heel grote concerns kunnen misschien wat winst. Maken door groter in te kopen.
[moderator]fout taalgebruik verwijderd. Gebruiker heeft een waarschuwing gehad. Het is prima om je mening te geven, maar niet in die bewoordingen[\moderator]

... Proefrijden op de juiste maat fiets, advies van een gequalificeerde verkoper en tegen kostprijs inruilen van onderdelen. Dit natuurlijk tegen internet prijzen.
Als vervolgens blijkt dat er gewoon voor de extra's betaald moet worden dan geeft dat opeens "geen goed gevoel voor de toekomst", loopt meneer boos weg en gaat een "huilie huilie stukje" lopen tikken op dit forum.
Echt Bert: ga je schamen.