Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen plek meer op stuur - Forum Wereldfietser

geen plek meer op stuur

Na een valpartij in Frankrijk (knijp niet te hard in je voorrem als je een hellinkje afgaat!) heb ik mijn stuur aan beide zijdes 1,5 cm ingekort. Een bar-end had de stuurbuis verbogen. Deze breedte van het stuur bevalt me eigenlijk beter, dus de ingreep pakt qua confort goed uit.

Nu de uren daglicht beginnen af te nemen, merk ik dat ik een probleem heb. Er is niet meer genoeg ruimte op mijn stuur om mijn verlichting vast te maken. Links naast de ahead zit mijn fietscomputer en rechts zit mijn lock-out van mijn voorvork. Er zit nog wel wat ruimte, 2,5 cm aan beide zijden, maar dat is niet genoeg voor mijn lamp.

Bestaat hier een oplossing voor? Ik meen ooit iets gezien te hebben. een soort extra stuk buis dat je op je stuur klik, maar ik kan die nergens vinden. Ik denk erover om naast mijn halogeen lamp ook nog een knipperende LED bij te plaatsen. Dat valt nog beter op.

Sjirk

Een foto zou handig zijn, maar er zijn beugels die te plaatsen zijn op de plek waar bij veel fietsen het spatbord wordt vastgemaakt bovenaan de voorvork. Op deze beugel kun je weer allerlei soorten lampen monteren. Geloof dat Koga ook zoiets gebruikt op veel fietsen.

Ja die stukken bestaan je kan kijk eens bij het merk cateye als ik me niet vergis. Heb nu zelf geen tijd um een url op te zoeken :oops:

De keus is groot. Zie voor een overzicht:
http://www.sjscycles.com/store/vIndex.htm
Als je op deze pagina bent moet je navigeren naar lighting spares, dan naar brackets. Je ziet dan de Minoura Spacegrip 80 of 120 mm, de heel simpele en elegante proline spaceadaptor, twee heel mooie Thorn accessory bars (te monteren op een draadloze vork) en de Minoura Swing grip. Tot slot zijn er mogelijkheden om een lamp met een beugel op de vorkkroon te monteren, of ook bovenop sommige voordragers.
Weet je overigens zeker dat je je stuur nog vertrouwt na zo'n valpartij?
Wim

Jep,

Dat is wat ik bedoelde. gevonden op de site van sjscycles. Het heet de "Minoura SG2 Spacegrip handlebar mounted extension bracket". Het lukt me niet om een foto ter verduidelijking hierin in te voegen.

Wat betreft het stuur. Het was een flinke klap, maar de meeste energie heb ik opgevangen met mijn neus en kin. Die waren alleen flink geschaafd, wat weer leuk vakantiefoto's opleverde. De fiets is eigenlijk pas op het laatste moment op de kop gevallen op een van de bar ends die daardoor verboog. Ik heb er nog vertrouwen in.

Sjirk

Doesj
Proline Space adaptor handlebar mount accessory bracket (ietsje lager)
Deze heb ik daarstraks nog vastgehad in de winkel omdat ik aan jouw probleem dacht.
Ook zeer handig aangezien het licht op het voorste gedeelte gaat bv en de computer op het onderste gedeelte (omdat hij ook dichterbij komt te staan en makkelijker afleesbaar is) , het middelste stuk is voor de vasthechting op het stuur. Prijs in Thailand 125 baht (zonder korting :wink: )

Ik heb ook een ruimteprobleem op mijn stuur, ik dacht aan het volgende om mijn (bestelde) dubbele catyes te monteren.

Een stukje 3/4 '' cv buis van +- 100mm lang.Las daarop een stukje plat ijzer van 60mm met een gaatje van 6,6 en moteer dit op de V-Brakes.

Dit is natuurlijk ook in alu te maken.

Het is maar een idee :D

Bij www.bike4travel.nl onder accessoires 3e pagina staat een stuurorginazer
misschien is dat wat je zoekt

link http://www.bike4travel.nl/product_info. ... 274dd7453b

Ik merk dat de link niet werkt dus nog een poging

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... 64a6c30701

Dit is dus de al eerder genoemde Proline Space Adaptor. Ziet er heel handig en vooral simpel uit.
Wim
Ik heb gewoon een PVC-buis (grijs) gekocht en die in de hoek bij het balhoofd gemonteerd. 4 gaatjes en 2 tire-wraps om het te monteren. Het was niet echt stabiel genoeg voor de hellingmeter, maar de snelheidsmeter zit daar perfect. Goed af te lezen. Heel soms, als ik op de trappers ga staan en rare bewegingen maak, kan ik 'm raken. Perfect dus en goedkoop. Als je mij je adres geeft, stuur ik een stukje buis op. Ik heb bijna nog een meter staan. Ik heb foto's gemaakt, maar snap nog niet echt hoe ik aan dit bericht een foto kan toevoegen.
Groetjes en succes, Fokko

Weet Eric Schuijt geen oplossing? www.vakantiefietser.nl