Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsenmaker en verkoper in Rotterdam - Forum Wereldfietser

fietsenmaker en verkoper in Rotterdam

Wie heeft positieve of juist negatieve ervaringen met verkopers en reparateurs van (vakantie)fietsen in Rotterdam?
Beste Liz,

Ik heb goede ervaringen met All-Bikes in de Jonker Fransstraat.

Succes,

Marcel
Weet je die Jonker Fransstraat is bij de Dirk Smitsstraat waar de Wereldfietser en het Nivon op zondag 30 maart a.s. de Europes Fietsroutemarkt organiseren.

Ik weet waar de Jonker Fransstraat is (ik woon nog geen 500 meter van het Nivonhuis) en ken ook AllBikes (of was het nu BikePlus) wel, maar ik vind ze niet erg kundig (verkoop), qua reparatie en onderhoud ken ik ze niet, verder ken ik BikersBest op het Noordplein en die weten wel waar ze mee bezig zijn, maar is het wel een beetje veel mañana, mañana. Zijn er nog betere tips?

Liz

ik zou gaan voor de zaak waar de beste service gegeven wordt, niet daar waar de beste verkoper staat.

Of te wel als je het zelf niet weet ga je naar de beste verkoper voor inlichtingen en naar de zaak met de beste service voor de aankoop die natuurlijk wel de gegevens van de beste verkoper kan beamen.
Beste Etienne,

Bedoel je khun Chai Thawat bij het Anodard hotel?
bert sitters schreef:Beste Etienne,

Bedoel je khun Chai Thawat bij het Anodard hotel?
Daar komen inderdaad al mijn fietsen vandaan.

Zijn niet de beste verkopers maar geven wel een zeer goede service.
De man, Chaitawat spreekt zelfs goed Engels als hij je wat beter kent.

http://www.chiangmaicycling.com daar staan de lokale fietsenwinkels nog een keertje op vermeld.

Groet,

bikers best - noordplein
Bike4Travel - krimpen of capelle ofzo

Bike 4 travel in Capelle aan den IJssel natuurlijk!!!!

Eerlijk advies, je krijgt wat je nodig hebt!
Onnodige duurdere dingen aansmeren daar doen Marco en Chantal niet aan.

Blanche schreef:Bike 4 travel in Capelle aan den IJssel natuurlijk!!!!

Eerlijk advies, je krijgt wat je nodig hebt!
Onnodige duurdere dingen aansmeren daar doet Marco niet aan.
Onderschrijf ik volledig.

Groet,
Robbert

En het is nog een leuk stel ook!

Dick
LizPie schreef:Wie heeft positieve of juist negatieve ervaringen met verkopers en reparateurs van (vakantie)fietsen in Rotterdam?
Bezoek eens Bike4travel in Kralingseveer, koop daar ook mijn spullen en binnenkort mijn nieuwe fiets, heb veel adressen bezocht mbt onderhoud van mijn KOGA, maar bij bike4travel voor het eerst echt goede ervaringen. Heb daar twee o.a. 2 nieuwe wielen gekocht, achterwiel supergespaakt, tot nu toe geen slag gehad. Ik raad niet zo vlug iets aan maar in dit geval wel. Verwacht geen flitsende showroom met 200 KOGA's, maar wat er staat is gewoon mooi spul. Die 200 KOGA etc. zaken heb ik mijn buik van vol. Dus gewoon gaan naar Marco en Chantal!!!

gr Walter

Nou, LizPie, als je na 4 (bijna 5!!!!) jaar nog geen keuze hebt kunnen maken, dan heb je nu toch eindelijk je antwoorden! ;)

Geplaatst: Wo 01 Jan, 2003 18:38

Zo'n oud bericht omhoog smijten lijkt me niet echt nodig... ;)

edit: typo

fietsjunks schreef:Nou, LizPie, als je na 4 (bijna 5!!!!) jaar nog geen keuze hebt kunnen maken, dan heb je nu toch eindelijk je antwoorden! ;)

Geplaatst: Wo 01 Jan, 2003 18:38

Zo'n oud bericht omhoog smijten lijkt me niet echt nodig... ;)

edit: typo
Oei,

niet gezien, maar ik had een paar borrels op!!

Sinds mijn oorspronkelijke vraag heb ik vele duizenden kilometers gefietst in Argentinië, België, Bolivia, Denemarken, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Portugal. Spanje, Uruguay en Zweden en ben ik door schade en schande wijzer geworden.

Ik heb mij, onder andere met behulp van de onvolprezen fietsrepararietiecursus van Martin Gerritsen, bekwaamd in nagenoeg alle voorkomende fietsreparaties, ik heb thuis en onderweg 'geoefend' en heb nu voor onderhoud en reparaties geen fietsenmaker meer nodig;-)

Het laatste dat ik (ruim een jaar geleden) heb laten doen is het vervangen van een volledig balhoofd.

Onderdelen koop ik inderdaad bij Marco de Wit (Bike4Travel) of bij Rose in Bocholt.

Iedereen die buiten hoog ontwikkelde, dicht bevolkte gebieden gaat fietsreizen kan ik aanraden om er voor te zorgen dat je je fietst kent en dat je in staat bent om alle onderdelen te onderhouden en zonodig te vervangen.

Alleen al het gevoel dat je in staat bent om in geval van nood een fietsprobleem op te lossen maakt dat je relaxter op je fiets zit en je aandacht/energie aan andere dingen kan besteden.

LP

LizPie schreef:Sinds mijn oorspronkelijke vraag heb ik vele duizenden kilometers gefietst in Argentinië, België, Bolivia, Denemarken, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Portugal. Spanje, Uruguay en Zweden en ben ik door schade en schande wijzer geworden.

Ik heb mij, onder andere met behulp van de onvolprezen fietsrepararietiecursus van Martin Gerritsen, bekwaamd in nagenoeg alle voorkomende fietsreparaties, ik heb thuis en onderweg 'geoefend' en heb nu voor onderhoud en reparaties geen fietsenmaker meer nodig;-)

Het laatste dat ik (ruim een jaar geleden) heb laten doen is het vervangen van een volledig balhoofd.

Onderdelen koop ik inderdaad bij Marco de Wit (Bike4Travel) of bij Rose in Bocholt.

Iedereen die buiten hoog ontwikkelde, dicht bevolkte gebieden gaat fietsreizen kan ik aanraden om er voor te zorgen dat je je fietst kent en dat je in staat bent om alle onderdelen te onderhouden en zonodig te vervangen.

Alleen al het gevoel dat je in staat bent om in geval van nood een fietsprobleem op te lossen maakt dat je relaxter op je fiets zit en je aandacht/energie aan andere dingen kan besteden.

LP
Volledig mee eens!!!

eliart schreef:
Blanche schreef:Bike 4 travel in Capelle aan den IJssel natuurlijk!!!!

Eerlijk advies, je krijgt wat je nodig hebt!
Onnodige duurdere dingen aansmeren daar doet Marco niet aan.
Onderschrijf ik volledig.

Groet,
Robbert
Bike 4 travel is een klasse apart.
En ik adviseer ook Peter Terlouw Barendrecht, Peter zal alle moeite doen om je te helpen en komt na wat hij zegt dat is heel wat waard.

LizPie schreef:Ik heb mij, onder andere met behulp van de onvolprezen fietsrepararietiecursus van Martin Gerritsen, ...
Worden er volgend jaar nog wel reparatiecursussen gegeven? Blijkens de activiteitenkalende gaat iedereen ineens een cursus fotografie doen. Ook leuk, maar daar plak je geen band mee :lol: :wink:
Groeten,
Leon

Maar het staat wel leuk op de foto!.....die lekke band :lol: (ok..flauw, ik weet het....)

Leon schreef:
LizPie schreef:Ik heb mij, onder andere met behulp van de onvolprezen fietsrepararietiecursus van Martin Gerritsen, ...
Worden er volgend jaar nog wel reparatiecursussen gegeven? Blijkens de activiteitenkalende gaat iedereen ineens een cursus fotografie doen. Ook leuk, maar daar plak je geen band mee :lol: :wink:
Groeten,
Leon
Completely Off Topic >>
Mwaaa ik heb de fietscursus van Martin al gehad.....nu de fotocursus van Marco. Kan ik het bandenplakken fotograferen :wink:

Zie ook de foto's gemaakt tijdens de Fietsreparatiecursus van Marten in Kiel-Windeweer dit jaar oktober door ene mijnheer H. Fietsenaar :D