Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Toch wel, tijdens mijn reis naar Budapest hield ik de batterijen geladen met een powerbank. Dus niet opladen, maar geladen houden.
Voor wat de etrex 30 betreft, deze doet het ook als deze met de USB kabel is aangesloten op een stroombron. Ze begint alleen te mekkeren als de externe stroombron geen sap meer levert, als je dan niet op tijd op een knop drukt gaat ze uit i.p.v. op de interne batterijen over te schakelen. Hoe dat bij de 35T is weet ik niet.
_Peter_ schreef:
di 02 okt, 2018 17:11
Voor wat de etrex 30 betreft, deze doet het ook als deze met de USB kabel is aangesloten op een stroombron. Ze begint alleen te mekkeren als de externe stroombron geen sap meer levert, als je dan niet op tijd op een knop drukt gaat ze uit i.p.v. op de interne batterijen over te schakelen. Hoe dat bij de 35T is weet ik niet.
De 35T werkt ook prima met een USB kabeltje verbonden aan een powerbank (externe spanningsbron).
Even een vraagje over de forumslader app.
In het gegevensveld van accu staat rechtonderin het blokje verbruik.
Je kunt dit door er op te duwen aan of uit zetten.
Wie kan mij vertellen wat daar precies de functie van is?
Kan het nergens in de beschrijving terugvinden.
Als je dat aanzet wordt de output gestopt. Bv om tijdens het fietsen alle stroom naar de FL accu te leiden zonder aangesloten apparaten te hoeven ontkoppelen.
Dank je. Dus verbruik moet dus op uit staan als je geen apparaat wilt laden maar wel aangesloten wilt laten
Er is een beschrijving van de App (in het Duits), ForumsladerV5-AndroidApp-Kurzbeschreibung.pdf en daar staat ook de functie in beschreven:
Das Feld „Verbraucher“ reagiert auf einen „Klick“ und schaltet damit den Forumsladerausgang (12V und 5V) „Ein“ bzw. „Aus“.
Dank. Heb vandaag even getest met mijn garmin oregon 600. Als ik het veld op uit zet gaat de oregon over op batterijen.
De FL blijft op 100% met de oregon aangesloten met de backlight vol open.
Ben dus erg tevreden over FL.
Binnenkort zet ik er een usb splitter tussen en kijken of hij naast de oregon ook nog mijn gsm kan bijladen.
Japio schreef:
za 06 okt, 2018 16:15
Binnenkort zet ik er een usb splitter tussen en kijken of hij naast de oregon ook nog mijn gsm kan bijladen.
Spoiler: ja dat ken. Je hebt er geen splitter voor nodig want er zitten 2 uitgangen op de EfEl.
Ja, maar ik heb de inbouw versie. Dus 1 usb poort
Aha, ik heb de uitbouwversie dan kennelijk. 8)
Piet Pelle: Is het niet wat ongepast om op een fietsforum in je onderschrift (sluik)reclame te maken voor commerciële doeleinden? Investeren in windenergie heeft voor zover ik weet helemaal niets met fietsen te maken.
Dan kunnen de mods nog wel wat linkjes in onderschriften gaan snoeien hoor Willem....
Je kan het reclame noemen. Als je dit sluik reclame gaat noemen vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Precies
Beste mensen,

In een van de berichten in deze post is gesproken over het meenemen van laders als de forumslager in het vliegtuig. De afgelopen maanden hebben we flink wat gevlogen en dit zijn onze ervaringen. Wellicht hebben jullie er wat aan.

We hebben twee forumslagers. Een ingebouwd in het fietsframe en een los in een bikepacking roltas (twee fietsen). (en ja, beiden zijn gekocht). Twee verschillende situaties dus. Een in het frame die in het vrachtruim gaat en een los in de handbagage.
In beide gevallen hebben we geen problemen ondervonden. Handbagage is eenmaal gecontroleerd (voor iets anders) en de forumslader werd achteloos opzij geschoven. Werd als niet interessant beschouwd. Hoe de controle van de forumslader in het frame is gegaan weet ik natuurlijk niet maar het resultaat is dat de fiets zonder enige aanwijzing van extra controle, perfect op verschillende locaties gearriveerd is.

Uiteraard is dit puur een eigen ervaring maar omdat de stellingen nogal stevig waren leek het ons leuk om het in de praktijk maar eens te testen. Wij reizen in ieder geval zonder issues met fiets en forumslader rond.
Marco Meijerink schreef:
ma 14 jan, 2019 17:35

We hebben twee forumslagers. Een ingebouwd in het fietsframe en een los in een bikepacking roltas (twee fietsen). (en ja, beiden zijn gekocht).
Hallo Marco
Goed dat dat zonder problemen ging.
Het interesseert me te weten hoe de losse forumslader is aangesloten. Heb je op die fiets een stekkerloze aansluiting van je SON-naafdynamo?
Op de fiets met de lossen Forumslader is de aansluiting als volgt:

Op de Son naafdynamo zit een aansluiting voor een kabel (steekstekker). Het kabeltje gaat langs de vork naar het stuur toe. Is dat het antwoord op je vraag?
Marco Meijerink schreef:
ma 14 jan, 2019 21:05
Op de fiets met de lossen Forumslader is de aansluiting als volgt:

Op de Son naafdynamo zit een aansluiting voor een kabel (steekstekker). Het kabeltje gaat langs de vork naar het stuur toe. Is dat het antwoord op je vraag?
Dat is wat ik wilde weten.
Op mijn fiets is er standaard een stekkerloze aansluiting geleverd, wat mooi is natuurlijk. Ik vraag me nu af hoe hierop een losse lader kan worden aangesloten.
Klopt. Op mij 3plus ook.
Maar op mijn 4.29 zit een Lauf vork en die Carbon vork heeft die mogelijkheid niet.