Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opbouw echte tourer (o.a. met Gevenalle shifters) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Opbouw echte tourer (o.a. met Gevenalle shifters)

Shadow schreef:
ma 18 mar, 2019 11:37
10 of 11 speed?
11 speed, 10 speed Ultegra kan je al lang niet meer kopen...

Ik heb mijn opmerking gepost omdat ik eerder in dit topic, onder invloed van het gelinkte road.cc artikel, had laten uitschijnen dat een R7000 (105), R8000 of RX-800 (Ultegra met of zonder clutch) road derailleur zomaar een 11-40T cassette kan schakelen, dat is dus niet noodzakelijk het geval.

Mijn opmerking omtrent idworx slaat op hun Grandone gravelbike die met een Ultegra R8000 derailleur, 11-40T cassette en 46-30T kettingbladen is uitgerust. Zij gebruiken een speciale direct mount derailleur hanger.
Leuk onderwerp. Wel bijzonder dat ik met een soortgelijk project bezig ben en soort van dezelfde dilemma's. Een sub compact 46-30 crankset met 2x11 gevenalle shifters. (Die van mij komen medio April). Ik ben benieuwd naar ieders eindresultaat en ervaringen.

Ik heb ook een Genesis Croix de fer voor forensverkeer en lichtere en snellere tochtjes. Deze heb ik enkele jaren geleden opgebouwd met microshift bar-end shifters (3x10). Hier over zeer tevreden. Het voordeel van gevenalle is echter dat je met je handen in de remgreep kan blijven zitten tijdens schakelen- vooral fijn bij offroad rijden.

groet
Patrick
Nou ik heb Gevenalle eens gemaild en kreeg het volgende antwoordt op mijn vraag of er een 'hickup' in de supply zit;

Sadly yes. We do have a few 1X available but it will still be a couple of months until we have all modes including 2X back again.

Ff geduld nog dus, of tot die tijd Tektro 520 remhandles en Microshift BS-M11 bar-end shifters gebruiken, wat ik ga doen denk ik.
en weer 2 weken uitstel;

https://www.gevenalle.com/product/gx/

Nou loopt mijn bouwproject zo hard niet momenteel (andere financiële verplichtingen) dus ik wacht wel ff.
Zojuist besteld bij Gevenalle; GX Brifters voor 2/3x11 Shimano 8)
Plus nog een vrachtwagenlading andere delen om m'n Salsa af te bouwen :wink:
Binnenkort meer dus :D (en in een eigen topic)