Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervangen Super Moto X - Forum Wereldfietser

Vervangen Super Moto X

Mij achterband spoort niet netjes mee. Voelt als een slag in het wiel maar wordt veroorzaakt door de band. Ga hem dus vervangen maar vroeg me af of er goede alternatieven voor de Super Moto X zijn. De maat is 62-584 (27.5 x 2.4). Ik rijdt voornamelijk op de weg maar af en toe een stukje onverhard vind ik ook leuk.

Iemand een goed idee?
mqaa schreef:
ma 22 apr, 2019 20:41
Mij achterband spoort niet netjes mee. Voelt als een slag in het wiel maar wordt veroorzaakt door de band. Ga hem dus vervangen maar vroeg me af of er goede alternatieven voor de Super Moto X zijn. De maar is 62-584 (27.5 x 2.4). Ik rijdt voornamelijk op de weg maar af en toe een stukje onverhard vind ik ook leuk.

Iemand een goed idee?
Er bestaat sinds kort een Almotion band 55 - 584. Ik heb hem nog niet geprobeerd maar ben wel benieuwd naar ervaringen.
We hebben goede ervaringen met Mezcal banden van Vittoria. 27.5 en 57mm.
Al eens een andere binnenband geprobeerd?
Beagle Bikes utrecht schreef:
di 23 apr, 2019 15:02
We hebben goede ervaringen met Mezcal banden van Vittoria. 27.5 en 57mm.
Interessant. Was ik ook aan het overwegen.
Hoe rijdt deze band in vergelijking met de motoX?
En in vergelijking met de Mezcal 27.5 - 2.60 (dus de dikkere versie)?
En hebben jullie de TNT versie getest of de oudere versie?
gios schreef:
di 23 apr, 2019 15:23
Al eens een andere binnenband geprobeerd?
Kun je uitleggen waarom je dat vraagt?
nicolevelo schreef:
ma 22 apr, 2019 21:06
Almotion band 55 - 584
Vraag me af of het verschil tussen 55 en 62 niet te groot is?
Beagle Bikes utrecht schreef:
di 23 apr, 2019 15:02
We hebben goede ervaringen met Mezcal banden van Vittoria. 27.5 en 57mm.
Die kende ik nog niet. Ga ik naar kijken. Hebben wel grof profiel zo te zien. Rijdt dat wel lekker op asfalt? En maakt de breedte van 57 veel uit tov 62? Ben noob op dit gebied...
Kun je je probleem niet neerleggen bij de leverancier? Wie weet levert het je wel een nieuwe band op omdat er een productiefout in bleek te zitten.

Zelf zou ik niet van 62mm naar 57mm terug willen. Vooral onverhard wel fijn.
Ik ken die Super Moto X niet.
Maar google leert mij dat dit een Schwalbe draadband betreft.

Als de leverancier/verkoper niet te achterhalen is/onbekend, dan zou je misschien contact kunnen opnemen met de importeur.
Ik had eens een Schwalbe Big Apple, waarvan de draad niet goed bleek. Contact opgenomen met de importeur, en daarna opgestuurd (op hun kosten).
Importeur stelde vast dat er inderdaad sprake was van een fabricagefout (de draad was gebroken en stak een stukje uit de band!) en zij stuurden een nieuwe band.
Heel coulant, daar ik niet over een aankoopbon beschikte (via MP setje van 4 stuks gekocht!).
foutje, sorry
mqaa schreef:
wo 24 apr, 2019 09:55
gios schreef:
di 23 apr, 2019 15:23
Al eens een andere binnenband geprobeerd?
Kun je uitleggen waarom je dat vraagt?
Omdat ik jouw probleem(weliswaar met een ander merk buitenband) opgelost heb met een andere binnenband. Probleem was dus de binnenband, niet de buitenband.
mqaa schreef:
wo 24 apr, 2019 09:55
gios schreef:
di 23 apr, 2019 15:23
Al eens een andere binnenband geprobeerd?
Kun je uitleggen waarom je dat vraagt?
Omdat wel eens de oorzaak kan zijn.Als binnenband er niet goed in zit kan het soms voelen alsof er een hobbel in je band zit. ik rij ook met super moto , Niks mis mee.
Eén van mijn Super Moto X banden had een slag in de hoogte (kleine maar merkbare bobbel). Is onder garantie vervangen (was bij de nieuwe fiets geleverd).
Ik mijn ogen is de Mezcal eerder een echte MTB band waar de super moto X een toerband is met een ietsje dieper profiel.

Dan rijdt de Mezcal toch een heel stuk zwaarder. Gebruik hem zelf op mijn MTB.
Zonet heb ik een nieuwe set Super Moto X banden aangeschaft. Ik krijg echter de huidige banden niet van de velgen. Die zitten zo vast in de velg dat er geen beweging in te krijgen is. Ook met de bandenlichters lukt het niet. Op mijn andere fiets heb ik vaak banden vervangen en daar stuitte ik nooit op dit probleem.

Weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen?
Wiel op de grond leggen en je voet op de band zetten, zo kun je de band uit de velgrand drukken. Had hetzelfde probleem en las op internet deze oplossing. Erg handig, succes ermee
Cuisiner schreef:
wo 05 jun, 2019 17:23
Wiel op de grond leggen en je voet op de band zetten, zo kun je de band uit de velgrand drukken. Had hetzelfde probleem en las op internet deze oplossing. Erg handig, succes ermee
Dank voor de tip Cuisiner.
Ik heb het geprobeerd, maar ook met de voet op de band komt er geen beweging in. Het lijkt of de band vastgeplakt is aan de velgrand. Bandenlichters geraken niet tussen band en velg. Frustrerend is dat :roll: .
Cuisiner schreef:
wo 05 jun, 2019 17:23
Wiel op de grond leggen en je voet op de band zetten, zo kun je de band uit de velgrand drukken. Had hetzelfde probleem en las op internet deze oplossing. Erg handig, succes ermee
Het is een "oude" tip.
In de LandRover-wereld wordt zelfs het wiel op de grond gelegd en over het wiel gereden, dwz strak langs de velg - stampen helpt helpt daar meestal niet.
Gelukkig hebben ze bij LandRover ook de tube-less velgen "uitgevonden" dus zijn lekke banden nog wee zeldzamer en indien lek wordt een autoband anders geplakt.

Maar goed, terug bij het probleem:
Misschien de band redelijk oppompen en dan een lijmklem erop en zodra de band los van de velg komt langzaamaan wat lucht aflaten ?   (Of als paardemiddel: De bankschroef van Meneer Zwijn.)

Groeten BSM
Kan je de band niet naar binnen toe drukken? Vreemd ... Misschien in een bankschroef zetten, eventueel met houten spanklemmen om band niet te beschadigen.