Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie denkt mee, nieuwe fiets tot 1500, 2000 euro - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie denkt mee, nieuwe fiets tot 1500, 2000 euro

Goede keus, zal je zeker geen spijt van krijgen. Weet niet hoe het met het 2019 model is maar op het 2018 model zat een cdn achterkrans die ik in 2 maanden tijd volledig aan gort heb getrapt (vervangen met een rvs cdx achterkrans), iets om in de gaten te houden. Verder is de achterdrager niet heel geschikt voor zware lasten, heb er zelf een Tubus drager op gezet.
Goeie tips!
Mooie aanwinst, ben benieuwd hoe ie bevalt.
Mooi, nu ben ik een beetje jaloers :).
De verkoper vertelde dat er een terug roep actie was omtrent de achterkrans en dat de 2019 model daar dus geen last meer van had.
Ik ben ook benieuwd maar ik moet nog even geduld hebben.
Maak je geen illusies, wat Gates bedacht heeft voor het tandwiel en wat Rohloff nu 'verbeterd' heeft is nog steeds niet zo goed zoals het oude kransje vast zat, nl. met schroefdraad.
Het zal wel opgelost zijn maar toch...
Als er iets stuk gaat zit er wel garantie op.
kww schreef:
vr 17 mei, 2019 09:12
Als er iets stuk gaat zit er wel garantie op.
Klopt natuurlijk, maar dan heb je het over ... 2 jaar? Daarna ben je afhankelijk van de coulantie van de verkopende partij. Dat is niet wat ik versta onder toekomst proof, als je bij aanschaf je eigenlijk al aan het indekken bent dan wel zorgen aan het maken bent over bepaalde dingen die mis (kunnen) gaan. Ik meld het even omdat je het zelf over toekomst proof had.
Verder natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop, nieuwe fietsen zijn altijd leuk!
kww schreef:
vr 17 mei, 2019 09:12
Als er iets stuk gaat zit er wel garantie op.
Dat wel, maar in geval van de achterkransjes gaat er niks stuk maar maakt het gewoon irritant geluid.
Ik sprak trouwens over Rohloff, maar je hebt een Alfine 8 gekocht, my bad, deze worden geborgd met een veer zover ik weet.
Inderdaad, Gates achterwielen op een Alfine of Nexus naaf worden anders vastgezet dan op een Rohloff, een NuVini, een Pinion of een fixie. Het systeem heet Sure-fit en is inderdaad gebaseerd op een veer:

Prima systeem, waarom het bij Rohloff weer anders moest...
https://ibb.co/xXhQw1p

De fiets is inmiddels al een maandje in het bezit.
Hij is vorige week terug gegaan om de versnellingen af te stellen.
Dit omdat 1 beweging van het hendeltje niet altijd resulteerde in 1 versnelling omhoog of omlaag.
Dat hebben ze prima opgelost.
Ook moest ie terug om een kraak op te lossen.
Ze vertelden dat dit opgelost is door een ringetje bij de trapas vast te zetten.
Echter is dat nog niet opgelost.
Nu ben ik zelf even aan het experimenteren geweest en ik vermoed dat het van de zadel komt.
Het gekraak is willekeurig en volgt dus niet echt de trapbeweging.
Als ik echter op de pedalen ga staan en zo fietsen om even wat kracht te zetten dan is het gekraak weg.
De zadel zit een beetje op een vreemde manier vast met 2 schuine bouten dus ik kon hem niet even wisselen om dit uit te sluiten.
Binnenkort maar weer naar de fietsenwinkel om tot een oplossing te komen.
Voor de rest bevalt me de fiets uitstekend, versnellingen zijn ruim voldoende en het comfort is goed door de dikke banden.