Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe 29-er voor onder de 2000,- / tips? - Forum Wereldfietser

Nieuwe 29-er voor onder de 2000,- / tips?

Beste fietsers,

Ik ben op zoek naar een eenvoudige (maar nieuwe) vakantiefiets voor rond de 1500,- euro met zo ongeveer deze specs:

-29er
-Magura remmen
-Tubus drager
-Ouderwets schakelen oké (hoeft geen Rohlof)

Mijn oog was gevallen op het merk VSF (Fahrrad Manufakturer), maar die hebben helaas enkel 26-inch fietsen en met mijn 1.95cm zou ik graag voor een 29-er gaan. Iemand een tip voor een fietsmerk?

Edit: ik zie nu pas dat VSF ook een 28-model heeft de TX-800. Klinkt als een goede keuze. Iemand hier ervaring mee? En/of alternatieven?

Dank en groet!
Niek
niek schreef:
di 14 mei, 2019 01:56
Edit: ik zie nu pas dat VSF ook een 28-model heeft de TX-800. Klinkt als een goede keuze. Iemand hier ervaring mee? En/of alternatieven?
We hebben hier een T400/2012 en een T100. Veel waar voor je geld. De frames zijn niet superstijf wat een voordeel is als je zonder of met weinig bagage fietst. Bij groter dan 185 cm in combi met meer dan 25 kg iets oppassen. Ook de geometrie moet je aanstaan; vrijwel alle vsf's zijn een stuk langer dan het getal dat de maat aanduidt suggereert, dus je moet even niet op dat getal letten bij de aankoop, wat voor velen helaas een onoverkomelijke hobbel is.
Een tubusdrager is er snel opgezet als het betreffende model dat niet heeft. Magura's wordt iets meer werk.
Dankjewel!!
Wat bedoel je met Magura remmen? De hydraulische velgen of schijven?

Een kennis van mij heeft vorig jaar een cube travel sport gekocht. Zonder lowrider, maar wel met aardige componenten voor rond de 1500 euro als ik het goed heb.. De fiets maakte een goede indruk op mij..

Gr
Eric
Ik bedoelde de velgremmen van Magura, ik zal de Cube Travel eens gaan bekijken.
Dank!
Als ik deze site aan mag bevelen;
https://www.14-gang.de/

als je zelf een fiets uit de verpakking kan halen en alles af kan stellen kun je hier leuk voordeel behalen.
(mooie aanbieding op de T700)
Wel 59 euro verzendkosten. Dan blijven er 240 euro voordeel over. Ik vind dat niet indrukwekkend want garantie in Duitsland heb je misschien wel, maar garantie halen in Duitsland kan vies tegenvallen.
Ik heb eens ooit een akkefietje gehad met een reparatie van een (fotocamera)lens. Waar het op neer komt: ze zeiden nee in de winkel. (in een winkel nog wel). In de praktijk kun je dan niets meer.
Bovendien: als je de fiets zelf in elkaar moet zetten heb je dáár geen garantie op en problemen zullen snel worden afgeschoven op foute montage. Dus ik zou zulke prjizen vergelijken met een tweedehands fiets die aantoonbaar vrijwel niet gebruikt is. Dan moet er voor mij echt minimaal eenderde van de nieuwprijs af.
Ja dan zou ik hem hier halen idd, ik dacht dat er meer voordeel op zat, misschien de Rohloff fietsen.
Volgens VSF zitten er dealers in de buurt;

https://www.fahrradmanufaktur.de/nl/ind ... endler.php

Utrecht heeft er 2 zelfs.
Bike4Travel doet het voor dezelfde prijs;

https://www.bike4travel.nl/vakantiefiet ... t-700.html

no-brainer dan, hup naar rotjeknor :D
Top! Dankjewel!
Check even goed de ruimte die het frame heeft voor banden van 50mm, de T700 wordt standaard op 35mm Marathon Racers geleverd, ik weet niet of je daar Big Apples in krijgt. De T800 is beter wat dat betreft maar dan ga je ook richting de 2000 euro en dan komt een Avaghon ook in zicht...
Ik ben ook 1,95 meter en aan de stevige kant. Ik heb voor de stevigheid juist 26 inch velgen. Door de dikke banden is de omtrek gelijk aan een gewoon 28 inch wiel. Door de dikte van de band met velg valt het bijna niemand op dat ze 26 inch zijn.

Ik wil alleen meegeven dat 29 niet vanzelfsprekend hoeft te zijn. Je hebt ook nog 27,5 inch.
Voor het gestelde budget wordt dat gewoon lastig.
Ik rij met de Big Dummy ook 26/559 hoor, 63mm breed en die zijn bijna net zo groot als de 40-622 Almotions op m'n vrouw d'r Kona UTE.
Het Duitse merk Poison heeft ook hele aardige fietsen voor niet al te veel geld, je zal alleen even naar Duitsland moeten rijden. Als ik het goed gezien heb heb je al een fiets met Pinion voor €2200
patrick_ijsselstein schreef:
do 16 mei, 2019 10:18
Het Duitse merk Poison heeft ook hele aardige fietsen voor niet al te veel geld, je zal alleen even naar Duitsland moeten rijden. Als ik het goed gezien heb heb je al een fiets met Pinion voor €2200
Edit; Dat is een Pinion 9 speed en een heeeel basic fiets voor de rest... 2299 idd...
De TS gaf aan in de richting van 1500 euro te zoeken, waarbij een derailleursysteem okay was. Straks smeren jullie hem nog een Stromer ebike aan :shock:
willem.m schreef:
do 16 mei, 2019 13:28
De TS gaf aan in de richting van 1500 euro te zoeken, waarbij een derailleursysteem okay was. Straks smeren jullie hem nog een Stromer ebike aan :shock:
Precies! VSF voldoet prima in dit kader...
Ietwat aan de bovenrand van je budget maar wellicht is er een showroom of overjarig model te vinden van de Koga Worldtraveller. Ik heb die sinds kort en hij bevalt tot nu toe uitstekend.
Dat is zeker waar, maar een VSF met alles erop of voor 500 euro meer een kale Koga of Santos is niet helemaal eerlijk vergelijken...